Monoray projesine Japonya'dan ilgi!
Başkan Gökçek’in hayalleri arasında yer alan ve Türkiye’de ilk kez uygulanacak Monoray projesine başta Japonya olmak üzere pek çok yabancı ülkeden talep geldi. Uluslararası finans kuruluşları ise proje için kredi desteği verebileceklerini Büyükşehir’e iletti
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek ve belediye bürokratları arasında Mart 2016'da yapılan toplantıda kente dair ulaşım sistemleri tartışılmıştı. Gerçekleşen toplantıda Büyükşehir Belediyesi, Mamak'ta yapılacak olan yeni otogar ile Etlik'teki şehir hastanesine Monoray tarzı ulaşım sistemi uygulama kararı alındı. SABAH Ankara'nın da gündeme getirdiği monoray projesi uluslararası firmaların da oldukça dikkatini çekti.
OSTİM DE TALİP
Başta Japonya olmak üzere İspanya, İsviçre, Çin ve İtalya gibi ülkelere ait firmalar Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü ile görüşmelere başladı. OSTİM'in de talip olduğu Monoray ile ilgili firmaların taleplerini inceleyen EGO yetkililerinin ilerleyen günlerde projeye netlik kazandırması bekleniyor.
KREDİ VEREBİLİRİZ
Öte yandan Türkiye'nin ilk monoray projesi uluslararası finans kuruluşlardan da büyük ilgi gördü. Yap-İşlet-Devret modeli ile hayata geçirilmesi planlanan Monoray için uluslararası finans kuruluşlanı işi yapacak olan firmaya kredi konusunda yardımcı olabileceklerini Büyükşehir Belediyesi'ne iletti.
MONORAY NEDİR?
Monoray, şehir içi demir yolu ulaşım çeşitlerinden birisidir. Adından da anlaşılacağı gibi vagonlar, mono yani bir adet ray üzerinde veya altında asılı şekilde gidiş ya da geliş istikametinde hareket eder. Toplu taşımacılıkta kullanılan ray sistemi bir kolon üstüne oturulan iki kiriş ve bu iki kirişin üzerinde bulunan raylar ile gidiş ve geliş aynı anda gerçekleştirilmektedir. İlk monoray düşüncesi 19. yüzyılın sonlarına dayanmaktadır. Ancak kağıt üzerinde kalan bu çizimler 20. yüzyılın ortalarında hayata geçmiş ve her dönem geliştirilerek bugünkü halini almıştır.
Sabah