Genel

MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu: Türk mobilyacısı zor pazarlara girecek!

Türk mobilya ihracatçısının Irak ve Afrika gibi yeni gelişen ve büyüyen pazarları hedeflemesi gerektiği, bu ülkelere bir yılda rahatlıkla yüzde 50 ihracat artışının gerçekleştirilebileceği bildirildi.

 

Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuoğlu,  yaptığı açıklamada, Türk mobilya ihracatçısının satış yaptığı, “kolay ulaşılabilen” ülkelerdeki pazarların doymuş durumda olduğunu belirtti.   Irak gibi pazarların ise yeni gelişen, büyüyen pazarlar olduğunu dile getiren Davulcuoğlu, “Gelişime açık pazarlara yönelirsek ihracatımızı daha fazla oranda artırabiliriz. Türk ihracatçıları kısa sürede bu tarz pazarlara rahatlıkla girip ihracat hacimlerini artırabilir. Irak, Afrika ve Güney Amerika ülkelerine bir yılda rahatlıkla yüzde 50 ihracat artışı gerçekleştirebiliriz” diye konuştu.   Davulcuoğlu, Türk mobilyacıların genel olarak ev ve ofis mobilyalarının tüm çeşitlerini çok rahat ihraç ettiklerini, buralarda da aynı satış stratejilerinin izlenebileceğini bildirdi.   Türk mobilyacısının bu “zor” diye tanımlanan pazarlara girmek için ne gibi hazırlıkların yapılması gerektiği yönündeki soruya, Davulcuoğlu “Öncelikle pazarın önceden iyi analiz edilmesi, pazarda rağbet görecek ürünlerin iyi tespit edilmesi, doğru iş bağlantıları kurulması ve doğru iş partnerlerinin bulunması gerekmektedir. Mağazalaşmak ve kendi markamızla bu pazarlarda olmak önemli” dedi.   Türk mobilyası dünyada “stil farklılığıyla” dikkati çekiyor   Türk mobilyasının dünyada “kaliteli ve özgün tasarımlı, mobilya tercih ve zevklerine uygun” olarak algılandığını dile getiren Davulcuoğlu, bunun sektör için büyük avantaj sağladığını söyledi.   Davulcuoğlu, Türk mobilyasının “stil farklılığıyla” dikkat çektiğini belirterek, şöyle devam etti: “Türk mobilyası özgün tasarımı ve kolay kullanım özelliğiyle birçok ülkeye göre öne çıkıyor. Doğal malzemelerden üretilmiş, birçok fonksiyonu bir arada içeren ürünlerimiz dünyanın farklı coğrafyalarında dikkat çekiyor. Beş kıtada 173 ülkeye mobilya ihracatı gerçekleştiren ülkemiz, tüm dünya genelinde 'konsept mağazacılık' çalışmalarını sürdürüyor.   Bu sayede ürünlerimizin markası ile yurt dışında farklı noktalarda yer almasını sağlayacağız. Konsept mağazacılık ile Türk mobilyasının stil farklılığı dünya genelinde daha da çok benimsenecek ve ihracatımız artacak. Zaten mobilya sektörümüzün dünyaya açılan vitrini İMOB 2012'de yurt dışı ziyaretçilerinden gördüğümüz büyük ilgi, bize Türk mobilyasının her geçen yıl daha da büyük beğeni topladığını gösterdi.”   “İhracat rekoru kırdık'   Yüzde 90 seviyesinde yurt içinden hammadde tedarik eden sektörün son iki yılda ihracatta yüzde 20 büyüme gösterdiğini belirten Davulcuoğlu, 2012 yılı içerisinde ihracatta 2 milyar dolar sınırının geçilmesini beklediklerini bildirdi.   Davulcuoğlu, “Türk mobilya sanayicilerinin bu hedeflerin gerçekleştirilmesi için devletten 'navlun desteği' konusunda beklentileri var. Devletin ihracatta navlun ücretlerinin bir kısmının karşılanması için destek vermesi halinde istihdamda ve ihracatta büyük artış olacaktır” dedi.   İhracattaki yüzde 20'lik artışın bu yıl da süreceğine dair öngörüler dikkate alındığında Türkiye'nin önümüzdeki 5 yıl içinde ihracatını iki katına çıkarıp ilk 10 ihracatçı ülke içinde olacağını vurgulayan Davulcuoğlu, “Hedefimiz dünyadaki en büyük ilk 7 ihracatçı ülke içinde olmak. Yurt içinde de çok canlı bir pazara sahibiz. İç pazar hacmi 9 milyar dolara ulaştı” diye konuştu.   Davulcuoğlu, Türk mobilyasının en yoğun olarak ihraç edildiği ülkeler arasında Irak, Almanya, İran, Azerbaycan, Fransa ve Türkmenistan'ın ardından, Rusya, Suudi Arabistan, İngiltere, Yunanistan, Hollanda ve Libya'nın geldiğini sözlerine ekledi.   AA