Muhsin Erkoç: 3 yeni AVM yatırımına hazırlanıyoruz!
Bağlı oldukları Artaş İnşaatın çatısı altında şu anda toplam beş AVM bulunduğunu belirten Muhsin Erkoç, İstanbulda üç yeni alışveriş merkezi yatırımına hazırlandıklarını söyledi
Üç yeni alışveriş merkezi yatırımına hazırlandıklarını söyleyen ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi Genel Müdürü ve Kayseri Park Genel Koordinatörü Muhsin Erkoç, bunlardan birisinin Tema Park Projesi’nde yer alacağını, diğerlerinin ise Ispartakule’de ve Cendere Vadisi’nde olacağını belirtti. Bağlı oldukları Artaş İnşaat’ın çatısı altında şu anda toplam beş AVM bulunduğunu belirten Erkoç, “Carousel, Armoni Park ve Vesta’ta ortaklığımız var. Kayseri Park ve Arena Park’ın tamamı bize ait. Yeni yatırımlarla birlikte sekiz AVM’ye ulaşacağız” dedi. Kayseri Park’ı 2010 yılında yenilediklerini söyleyen Erkoç, “Geçen yıl kapı girişlerimiz bir önceki yıla göre yüzde 40’ın üzerinde. Kasım ayındaki mağaza ciroları 2010’a göre iki kat arttı. Yani attığımız taş yerini buldu” diye konuştu. 33 bin ziyaretçi Halkalı Atakent’in alışveriş merkezi olan Arena Park’ın ise geçen yıl ağustos ayında açıldığını hatırlatan Erkoç, “40 bin metrekare kiralanabilir alanı olan açık konseptli bir alışveriş merkezi burası” dedi. Arenapark’ta 100 mağaza bulunduğunu ifade eden Erkoç, “Hafta sonu günlük 30-33 bin, hafta içi ise günlük 18-22 bin ziyaretçi alıyoruz” diye anlattı. ArenaPark’ın en büyük özelliğinin açık hava konsepti olduğunu belirten Erkoç, “Merkezimizde otantik Akdeniz esintisi mimarisi uygulandı” dedi. ‘Sektör istihdamı bu yıl 700 bine yaklaşır’ Perakende sektörünün toplam cirosunun 220 milyar dolar olduğunu kaydeden Muhsin Erkoç, şu bilgileri verdi: “Bunun yüzde 45’i organize perakendeden geliyor. Organize perakende sektöründe istihdam yüzde 15 büyüyor. 2009 yılında sektör istihdamı 450 bin kişiyken bu rakam 2010’da 520 bine, geçen yılın üçüncü çeyreğinde ise 580 bin kişiye ulaştı. Bu demek oluyor ki 2011 istihdam rakamı 600 bini bulacak. Sektörün istihdamı bu yıl sadece yüzde 10 bile büyüse 700 bine yaklaşacaktır.” İhtiyatlı ama iyimser... Türkiye’nin çok hızlı büyüdüğünü söyleyen Muhsin Erkoç, şöyle devam etti: “Genel olarak temkinli olmayı elden bırakmayarak iyimser olmak lazım. İhtiyatlı olma ve ayağını yorganına göre uzatma dönemi. Türkiye’yi birebir ilgilendiren büyük bir sıkıntı görmüyoruz. Herhangi bir durgunluk da gözlemlemiyoruz. Kapı girişleri ve cirolarda dönemsel olarak etkilenmeler olabilir ama tedirgin edici değil. Bu yılın ilk yarısında hızlı bir şekilde AVM yatırımları ve açılışları görmeyebiliriz ama yılın ikinci yarısında bu durum farklılaşacaktır.” Perakende sektörüyle New York’ta tanışmış 1977 yılında İzmir’de doğan Muhsin Erkoç, Marmara Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuş. 2003 yılında ABD’nin South Carolina eyaletindeki Clemson University’den iki dalda endüstri mühendisliği ve e-ticaret master dereceleri alan Erkoç, perakende sektörüyle New York’ta tanışmış. Türkiye ile Doğu Asya’dan fonksiyonel ev mobilyaları getiren ve bunları Walmart, Target gibi büyük zincir mağazalara satan bir firmada kurumsal satıştan sorumlu genel müdür yardımcılığı görevini yürütmüş. 4.5 yıllık yurtdışı tecrübesinin ardından Türkiye’ye dönen Erkoç, 2007 yılı sonunda ArmoniPark Outlet Center’daki genel müdürlük görevine başlamış. Erkoç, Aralık 2009 itibarıyla da Kayseri Park Alışveriş Merkezi’nde genel müdürlük pozisyonunu üstlenmiş. Muhsin Erkoç, halen Kayseri Park Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin Genel Koordinatörlüğünün yanı sıra bugün açılan ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin de genel müdürlüğünü yürütüyor. Marka Ekonomisi, kişi başına geliri 30 bin dolara çıkarır Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, Türkiye’nin ’Marka Ekonomisiyle’ 20 yıl sonra yıllık 203 milyar dolar katma değer yaratabileceğini ve kişi başına gelirini 30 bin dolara çıkaracağını belirtti. BMD, “Marka Ekonomisi” raporu ile dünyanın en büyük 10 ekonomisi içine girmeyi amaçlayan Türkiye için yeni bir rota çizdi. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, 50 yıl önce benzer ekonomik koşullara sahip olan İtalya-İspanya-Türkiye örneklemesinden hareket edilerek hazırlanan raporda, fason üretim ile markalı üretim ve ihracatın ülkelere sağladığı avantaj ve dezavantajların gözler önüne serildiğini ifade etti. Türkiye’de modern perakende pazar payını 2030’a kadar yüzde 40 düzeyinde artırmayı hedeflediklerini, 20 yıl sonra kişi başına 30 bin dolar milli gelir hedefinin ancak markalı ekonomi sayesinde gerçekleşebileceğini vurgulayan Yılmaz, 2023 hedeflerinin ise 2 trilyon dolarlık ekonomi ve 25 bin dolar kişi başı gelir olduğunu belirtti. İstanbul Alışveriş Festivali... İstanbul’un, kendi bölgesinde bir moda merkezi ve moda perakendesinin alışveriş merkezi haline getirilmesi gerektiğini söyleyen Yılmaz şöyle devam etti: “İstanbul Alışveriş Festivali güçlendirilmeli ve benzer organizasyonların etkisiyle ’Marka- Şehir’ hedefine ulaşılmalı. Türkiye bölgesinde piyasa yapıcı hale gelmeli ve yeni nesil serbest bölgelerle bir bakıma küçük Hong Kong’lar oluşturulmalı. Serbest ticaret ortamı yaratılmalı, ticaret önündeki engeller kaldırılmalı. Ayrıca küresel ticaret ve tedarik olanakları serbest olmalı, tasarım faaliyetleri markalı ekonomiye destek verecek şekilde devlet tarafından desteklenmeli.” ‘Bir müşterime TEK seferde 48 parça ürün sattığımız oldu’ Tekstil sektöründeki 20 yıllık tecrübesini, marka yaratma heyecanıyla birleştiren Nazlı Gürer Aldıkaçtı, 2003 yılında NG Style’ı kurmuş. Markasının çalışan kadını merkeze koyduğunu söyleyen Aldıkaçtı, “Bu alanda ciddi bir açık olduğunu gördüm. Çalışan kadınların günün her saatinde modern ve kendine güvenen bir tarzı benimsemesi için yola çıktık” dedi. NG Style’ın kadınları günden geceye rahat hissettirecek bir marka olduğunu belirten Aldıkaçtı, “Müşteri kitlemizi A ve B sosyoekonomik profiline sahip, çalışan ya da hayatın içinden 18-65 yaş arası kendine güvenen, kültürlü, sosyal aktivitesi fazla olan hedef tüketiciler oluşturuyor” diye konuştu. Altı mağazası var Şu anda altı mağazalarının bulunduğunu kaydeden Aldıkaçtı, Türkiye genelinde başta büyük şehirlerdeki katlı mağazalar ve alışveriş merkezleri (AVM) olmak üzere 150 noktada satış yaptıklarını ifade etti. İç piyasaya girişleriyle yoğun talep gördüklerini anlatan Aldıkaçtı, şöyle devam etti: “Kişi başı satış adetleri bizim için önemli. Bir müşterime bir seferde 48 parça ürün sattığımız oldu. Diğer bir müşterime ise 17 adet elbise sattığımızı hatırlıyorum. Bundan sonraki dönemde mağazalaşmaya devam edeceğiz. Doğru adımlar atmak istiyoruz. Yeni açılacak AVM’lerle büyümeyi planlıyoruz. Maksimum 30 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.” Aldıkaçtı ayrıca, yurtdışından da teklif aldıklarını söyleyerek, “Bakü, Erbil ve Katar’dan franchise vermemiz için teklif alıyoruz” diye konuştu. Bünyelerinde 80 kişinin istihdam edildiğini kaydeden Aldıkaçtı, 6 milyon dolar ciroya ulaştıklarını belirtti. ‘Cıvıl cıvıl bir yaz’ 2012 yaz koleksiyonunu anlatan Nazlı Gürer Aldıkaçtı, şunları söyledi: “Tasarımlarda modern ve dinamik kadını ortaya çıkarmak için, farklı konseptlerden oluşan bir çeşitliliğe yöneldik. Cıvıl cıvıl bir yaz geliyor. Turuncu, pembe, saks ve fuşyalar öne çıkacak. Sıcacık bir yaz bizi bekliyor olacak.” Milliyet