24 / 12 / 2024

Müjdat Keçeci: Kamyon mafyası, demiryolu inşaatını engelliyor!

Müjdat Keçeci: Kamyon mafyası, demiryolu inşaatını engelliyor!

Denizli Sanayi Odası Başkanı Keçeci, "Kamyon mafyasının Biçerova istasyonu ile Nemrut liman iskelesi arasındaki demiryolu hattının yapımını engelliyor diye duyumlarımız var" dedi



Denizli Sanayi Odası (DSO) Başkanı Müjdat Keçeci, hedeflerinin Denizliden yükledikleri malı denize ulaştırmak olduğunu söyledi.

Keçeci, Denizli Sanayici, Tüccar ve İşadamları Platformunun Pınarkentte TCDD 3. Bölge Müdürü Sabahattin Eriş ve 7. Bölge Müdürü Enver Timurboğadan Denizli-İzmir arasındaki demiryolu çalışmaları hakkında bilgi almak üzere düzenlediği toplantıda, hedeflerinin Denizliden yükledikleri malı, Alsancak Limanına veya Aliağaya indirmek olduğunu vurguladı.

Şirket olarak yurt dışından gemi ile aşağı yukarı 150 bin ton ürüngetirdiklerine dikkati çeken Keçeci, şöyle konuştu:

"Gemi ile Aliağaya geldikten sonra bu yükümüzü, aşağı yukarı 5 ila 7 kilometre veya 10 kilometre ötedeki Biçerova istasyonuna kamyonlarla taşıyoruz. Limanın üstünden kamyonlara bindiriyoruz. Oradan istasyona getiriyoruz. İstasyonda tekrar vagonlara aktarıyoruz. Dünyada her yerde gördüğümüz şekliyle limandan vagonun üstüne yükü indirmek en ekonomik yöntemdir. Dolayısıyla bu nedenle biz her seferinde Biçerova ile Aliağa arasındaki indirme bindirme yapıldığı bu istasyon arasında bir yeni tesisin, yeni istasyonun, yeni ray döşenmesi işini hep istedik. Gerçekten bize büyük eziyet oluyor. İlk önce gemiden alın, kamyona bindirin, kamyondan alın trene bindirin, bu bize başka türlü bir azap. Kamyon mafyasının Biçerova istasyonu ile Nemrut liman iskelesi arasındaki demiryolu hattının yapımını engelliyor diye duyumlarımız var."

Keçeci, Denizli Platformu olarak Denizli-İzmir arasında Denizli Platformu katarı adıyla bir katar işletmek istediklerini, TCDDnin böyle bir sistemin kurulmasına bakışını sordu. TCDD 3. Bölge Müdürü Sabahattin Eriş, bahsedilen 6-7 kilometrelik kesimin
Biçerova istasyonu ile Nemrut liman iskelesi arasındaki bölüm olduğuna işaret ederek, şöyle dedi: "Bunu Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) yürütüyor. Bildiğim kadarıyla bu proje mahkemelik. Çok yakın zamanda yapılma şansı gözükmüyor. Eğer yapılabilirse oradan yükleme söz konusu olabilir. Hatta biz bölge müdürlüğü olarak iskelede bir yükleme boşaltma alanı olursa bu sıkıntıdan kurtulunur diye düşünüyoruz. Ama bu yol bizim taahhüdümüzdeki bir yol değil. DLH Genel Müdürlüğünce yürütülüyor. Son safhasını bilmiyorum. Ama çok yakında bitecekmiş gibi gözükmüyor."

Eriş, Denizliden İzmire demiryolu ile taşıma modunun Biçerova-Kaklık veya Alsancak Limanı-Kaklık olacağını vurguladı. Eriş, Denizli katarıyla ilgili olarak, AB ülkelerinde bir katarın 4 bin 200 ton civarında olduğuna dikkati çekerek, "Ama biz yakın gelecekte 2 bin tonun üzerinde katarlar yapmak zorundayız. Her seferinde 500 ton yük olursa bu gerçekleşebilir" dedi.

AA


Geri Dön