NT 152 mağazaya ulaşmayı hedefliyor!
Edirne'den Kars'a 65 ilde faaliyet gösteren kitap ve kırtasiye zinciri NT, beş yıl içinde tüm Türkiye'ye yayılmayı hedefliyor
Türkiye'nin uluslararası tek kitap, kırtasiye ve teknoloji perakendecisi NT, yeni dönemde rotasını belirledi. Şu an 65 ilde ve yurtdışında 8 ülkede hizmet veren kitap zinciri, 5 yıl içinde 81 ilde mağaza açmayı planlıyor. NT Genel Müdürü Murat Kara, bu yıl açtıkları 17 şube ile 152 mağazaya ulaşacakları bilgisini verdi. Kara, yurtiçi ve yurtdışında çok sayıda mağaza ile hizmet vermenin kendilerine büyük sorumluluk yüklediğini kaydetti ve ekledi: "Müşterilerimize ulaştırmakta olduğumuz on binlerce kitap, okul ve eğitim ürünlerini titizlikle seçiyoruz. Rakiplerimiz Ankara'nın ötesine geçmiyor ama biz Türkiye'nin her yerinde faaliyet göstermekte kararlıyız."
NT'nin vizyonunu ve yeni yatırım stratejilerini açıklamak amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Murat Kara, Türkiye kitap pazarına da değindi. Genç nüfusun ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın bedava kitap uygulamalarının pazarı büyüttüğüne dikkat çeken Kara, Türkiye kitap pazarının 2010-2011 yılları arasında yüzde 25 büyüdüğünü aktardı. Bu yıl ise global ekonomik krizin etkisiyle pazardaki büyüme oranını yüzde 18 olarak açıkladı. Yeni kitap sayısındaki artışı memnuniyetle karşılayan Kara, 2010 yılında 34 bin yeni kitabın basıldığını, geçen sene ise bu sayının 43 bine çıktığını ifade etti. Konuşmasında kırtasiye sektöründeki gelişmeler hakkında da bilgi veren Kara, kırtasiye sektörünün yüzde 70'ini kalitesiz Uzakdoğu mallarının oluşturduğunu ve bunların sağlık açısından riskli olduğunu kaydetti. NT, kırtasiye malzemelerinde yerli tedarikçilerin ürünlerini tercih ettiği gibi firmalardan ürünlerin kalite testlerini de belgelemesini istiyor. Aksi halde firmadan ürün almıyor. Kara, olumlu gelişmelerin yanı sıra korsan kitap basımının hâlâ devam ettiğini ve bunun sektörü olumsuz etkilediğini vurguladı. Kara, "Merpen altı ve korsan basımı haksız rekabet oluşturuyor. Organize perakende hâlâ çok gerilerde." dedi. E-ticaret tarafını da güçlendirmek istediklerini belirten Kara, şu anda yüzde 2 olan e-ticaret hacmini, 3 yıl içinde yüzde 10'a çıkarmayı planladıklarını aktardı. Kara, e-kitap uygulamasının Amerika'da büyüdüğünü ancak Türkiye'de halen istenilen seviyede olmadığını belirterek şunları söyledi: "Türkiye'de binde 4'ler civarında bir e-kitap satışından söz ediliyor. Oysa Amerika'da e-kitap satışı yüzde 13 seviyelerinde ve 2011'de söz konusu sektör yüzde 200 büyüme gösterdi. Aynı pazar İngiltere'de yüzde 6, Fransa'da yüzde 1,8, Almanya'da ise yüzde 1'lerde."
14 okulda şube açacak
Türkiye'de toplam öğrenci sayısının yüzde 92'sine hitap ettiklerini belirten Murat Kara, NT mağazalarının geçen yılın ilk altı ayında 87 milyon 132 bin 196 TL ciro gerçekleştirdiğini hatırlatarak, bu yılın aynı döneminde 102 milyon TL'ye ulaşarak cirolarında yüzde 18 artış sağladıklarını söyledi. NT'de ortalama 13 bin çeşit ürünün yer aldığına dikkat çeken Kara, mağazalarda çocuk gelişim uzmanları istihdam ettiklerini belirtti. Bu uzmanların, çocukların ihtiyacı olan doğru kitapları sunmayı hedeflediğini anlatan Kara, bu uygulamanın müşterilerinden büyük ilgi gördüğünü söyledi. Şu anda üniversite ve bazı özel okulların bünyesinde faaliyet gösteren NT, 14 okulda daha yeni şube açacak.
Zaman