AVM

Mustafa Aydın'dan AVM'lerde ortak gider açıklaması!

UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın yaptığı açıklamada, “ AVM’lerde ortak gider şeffaflığı, markalarımızın ve sektörümüzün en büyük hakkı” dedi.

Dünya Sağlık Örgütü tarafından tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının pandemi ilan edilmesinden itibaren ülke ekonomisinin ve Türk markalarının süreci en az hasarla atlatabilmesi amacıyla yoğun çalışma sarf eden  UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın yaptığı açıklamada, “ AVM’ lerde ortak gider şeffaflığı, markalarımızın ve sektörümüzün en büyük hakkı” şeklinde konuştu.

UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın yaptığı açıklamada,  “COVID–19 ile ilgili gelişmeler devam ettikçe, tüketiciler dikkatlerini ve harcamalarını çevrim içi platformlara kaydırmak zorunda kaldılar. Kısıtlamalar, alışveriş merkezi işletmelerini önemli ölçüde etkiledi. Bu durum perakende segmentinde büyük bir hasara yol açtı. Ayrıca, önceden de bir sorun olan alışveriş merkezleri ve markalar arasındaki ortak giderlerin şeffaf bir şekilde açıklanmaması, pandemi dönemi ile birlikte tekrar büyük bir sorun olarak karşımıza çıktı. Bu konuyla ilgili olarak Alışveriş Merkezleri Hakkındaki Yönetmeliğin birinci bölümündeki 11’inci maddeye dikkat çekmek isterim. Madde şöyle ‘Ortak kullanım alanlarına ilişkin elektrik, su, ısınma, yenileme niteliğinde olmayan bakım-onarım, güvenlik ve temizlik gibi belirli dönemlerde tekrarlanan ve alışveriş merkezinin aynına ilişkin olmayan ortak giderler, alışveriş merkezindeki perakende işletmeler ile alışveriş merkezi yönetimi tarafından oy birliğiyle bir gider paylaşım usulü belirlenmemiş olması durumunda perakende işletmelerin satış alanlarının alışveriş merkezinin satış alanına oranı ölçüsünde paylaştırılır. Müştereken belirlenen gider paylaşım usulü en fazla beş yıl süreyle uygulanır’ şeklinde konuştu.

Markaları ve alışveriş merkezlerini karşı karşıya getiren bu hal karşısında bir an önce şeffaf davranılması gerektiğini dile getiren Doç. Dr. Mustafa Aydın, “Tabii bu konuda şeffaf bir şekilde giderlerini açıklayan AVM yönetimlerini tenzih etmek gerekir. Ortak giderlerle ilgili açıklama yapmayan AVM’ler ile ilgili konunun Ticaret Bakanlığımızın gündeminde olduğunu biliyor ve takip ediyoruz, hukuki yaptırımların da bir an önce gerçekleştirilmesini diliyoruz. Özellikle haksız rekabete yol açan, yabancı yatırımcıların işletmesinde olan AVM’lerdeki, baskı altına alıcı aşırı yüksek fiyatların bir an önce son bulmasını istiyoruz, 2016'dan bu yana bu durum hala devam ediyor fakat artık yasaları mutlaka uygulamalıyız” dedi.

“YENİ NORMAL KORONAVİRÜS SONRASI YENİ BİR YAKLAŞIM GEREKSİNİMİ GETİRDİ”

Yaptığı açıklamada tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüsle beraber gelişen dijitalleşme sürecine, AVM'lerin ve markaların da hızla uyum sağlaması gerektiğinin önemine değinen Doç. Dr. Mustafa Aydın “Salgının ardından COVID-19'un hayatımızın her alanını etkilediğini kabul etmek gerekir. Bu noktada dijital dönüşümleri tercihten çok artık zorunluluk olarak yeni iş modelleriyle düşünmeliyiz. Perakendenin yeni normali, tüketicilerin tercihlerine yönelik yeni sistemlere hazırlıklı olmalı. Dijital teknolojilerle birlikte alışveriş merkezleri, tüketiciler ve markalar arasında temel hizmet anlayışında hızlı, kaliteli ve etkin bir iletişimin geleceği öngörülüyor. AVM’lerin ve markaların yeni dijital çözümlere adapte olmaları önem arz ediyor. Değişime adapte olamayan markalar ve AVM’ler işlevini kaybederek sektördeki yerini koruyamayacak” şeklinde konuştu.

Kovid-19 salgını AVM'leri ve ofisleri nasıl etkiledi?