Mustafa Toprak: İzmir turizm kapasitesini artırmalı!
İzmir Valisi Mustafa Toprak, tüm kurum ve kuruluşların işbirliği içinde çalışarak kentin turizm kapasitesini artırması gerektiğini ifade etti. Başkan Vekili Sırrı Aydoğan Türkiye'nin eşsiz bir turizm potansiyelini barındırdığına dikkat çekti
İzmir'de 15-22 Nisan Turizm Haftası kutlamaları, tarihi Agora Ören yerinde düzenlenen törenle başladı. Agora'yı gezen turistler de açılışa katıldı.
38. Turizm Haftası açılış programı kapsamında ilk olarak Cumhuriyet Meydanı'ndaki Atatürk anıtına çelenk konuldu. Ardından İzmir Valisi Mustafa Toprak ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Sırrı Aydoğan'ın da katılımıyla İkiçeşmelik Katlı Otoparkı'ndan Agora Ören Yeri'ne "Turizm Korteji Yürüyüşü" düzenlendi.
1.5 milyon turist
Törende konuşan İzmir Valisi Mustafa Toprak, tüm kurum ve kuruluşların işbirliği içinde çalışarak kentin turizm kapasitesini artırması gerektiğini ifade etti. Başkan Vekili Sırrı Aydoğan Türkiye'nin eşsiz bir turizm potansiyelini barındırdığına dikkat çekerken, İl Kültür ve Turizm Müdürü Abdülaziz Ediz İzmir'de turizmin gelişmesi ve çeşitlenip sürdürülebilir olması için merkezi ve yerel yönetimlerin özellikle de belediyelerin, sivil toplum kuruluşlarının işbirliğine ve birlikteliğine ihtiyaç olduğunu söyledi.
İzmir'in 1.5 milyona yakın turist ağırladığını ve turizmden aldığı payın yüzde 5 olduğunu vurgulayan ETİK Başkanı Mehmet İşler ise İzmir'in turizmden hak ettiği payı alabilmesi için tanıtımın en iyi şekilde yapılması gerektiğine dikkat çekti. Konuşmaların ardından Yaşar Üniversitesi Ritim Gurubu ile İzmir Kırım Derneği üyeleri dans gösterisi yaptı. Etkinlikler İzmir Devlet Türk Dünyası Dans ve Müzik Topluluğunun ve ses sanatçılarının sahne almalarıyla son buldu. Hafta kapsamında bugün saat 13.30 ile 14.30 arasındaysa İzmir Ticaret Meslek Lisesi'nde konuyla ilgili konferans düzenlenecek.
Çelik mesaj yayınladı
Öte yandan Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik Turizm Haftası dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Bakan Çelik mesajında, "Süreklilik içermeyen, kişisel etkileşime giremeyen reklam kampanyaları yerine, bu yıl başlattığımız, insanların katılımına açık olan, halkla ilişkiler faaliyetlerinin ve deneyimsel medya uygulamalarını kapsayan 'home of' konseptimiz ile bu hedef bir adım uzağımızda" dedi
Yeni Asır