02 / 10 / 2024

Müşteri seçimi

Müşteri seçimi

Son zamanlarda inşaat sektöründe faaliyet gösteren şirket sahipleri ve yatırımcıların gayrimenkul projelerinde ki sosyal yaşam ve komşuluğun satışlara olan olumlu etkisinden bahsediyor olması güzel bir gelişme!




Tabiatıyla bu durum biten ve ikamete başlayan projelerin satışlarının sonrasında ki oluşan bir güven duygusunun sonucu..veya diğer projelere de bir emsal teşkil etmesi açısından bir pazarlama taktiğimi
Ancak burada enterasan bir durum var; komşuluk demeçleri verenlerin bir çoğunun projelerine bakıyorum..kazın ayağı hiçte söylenildiği gibi değil!
İsterseniz bu durumu bir irdeleyelim.
Bu tür proje yatırımları sonucu oluşan site yönetimlerinde müşteri memnuniyetinin diğer projelerin satışlarına olumlu etkileri olduğuna inanıyorum..bu konuda site yönetimleri ile ilgili yazılar da yazıyorum..özellikle yapımcı şirketlerin site yönetim ve hizmetlerinden yüksek karları hedefleyerek aidatları şişirmesinin doğru olmadığını söylüyorum..ve inşaat şirketlerini bu konuya dikkatle eğilmesini de tavsiye ediyorum.
Diyelim ki bir proje yapıyorsunuz ve memnuniyet sağladığınızı iddia ediyorsunuz..komşuluğun sadece spor, sosyal yaşam ve tesis yapmakla bitmediğini..projeden ev alan insanların ortak paydalarda buluştuğundan dem vurarak yaşam kalitesinin artırdığınızı vs..sağladığınızı iddia ediyorsunuz..iyi güzelde inşa ettiğiniz sitenin 1/3 ü ya kiralık ya da satılık oluyorsa, bu nasıl bir memnuniyettir ki projenin fiyatları düşmüş, ve siz çıkıp komşuluk vs. diye demeç veriyorsunuz
Memnuniyetin sağlandığı bir projede fiyatlar düşmez aksine artar.
Hep yazıyoruz..bir projenin yapımcı/yatırımcısı itibar yönetimi, fiyat kontrolü, satış sonrası müşteri memnuniyeti ve site yönetimini sağlayamazsa o firma ne kadar da vizyon konseptler de geliştirse sabun köpüğü gibidir..bakmayın attıklarına.
Bakıyorsunuz müşteri memnuniyetini sağladığını iddia edenlerin inşa ettikleri gayrimenkul projelerine fiyatları 2.elde düşmüş..müşteri memnuniyetinin olduğu yerde/projede fiyatlar düşer mi
Demek ki ortada enterasan bir durum var.
Haliyle geçerli olan satış jargonunuzda uzun vadeli ev satarak proje inşa ediliyor..tabiatıyla banka aracılığıyla veya şirketin kendi geliştirdiği ödeme şablonlu/vadeli olarak ev satıyorsunuz..müşteri beğeniyor ve satış şartları ve vadeli tabloyu kendi bütçesine göre seçiyor ve ev satın almaya karar veriyor.
Sonra bunları kabul eden her müşteriye de kayıtsız şartsız ev satıyorsunuz.
Bu süreçte bir müşteri tasnifi yapmanız mümkün mü Hayır.
Kişileri tasnif ederek komşu yapmak mümkün de değil..kim kimle anlaşır veya geçinir..zor bir durum.
şžu denilebilir ˜efendim her müşteriye bankalar kredi vermiyor..sonuçta aynı para sahibi olan insanlar bu mülkü satın aldığına göre rahatlıkla komşu olabilir..böyle mi düşünülüyor
Yoksa gayrimenkul proje satışları paraya göre mi yoksa kişiye göre midir..bunun bir kriteri var mı
Alıcı müşteri seçiminde iş, giyim-kuşam, arabanın markası, diksiyon, ergonomik yapı vs. gibi kişi hakkında bilgi sahibi olmanıza tabi etkendir ama kriter değildir.
O zaman ne kalıyor geriye, satışı yapan kişinin vizyonu, öngörüsü ve seçimi..İyi de parayla imanın kimde olduğu da belli değil.
Peki ayrıştırma yaparak satış olur mu, çok zor.
Müşteri seçimi zaten zor zenaat..demek ki şartlar kendiliğinden oluşuyor!

Sonuç olarak komşuluk, müşteri memnuniyetinin sadece bir şartıdır..fiyat istikrarı adına da bir etkendir.
Bu etkeni sağlayabilmek için de site yönetimi bu memnuniyeti sürekli kılmak zorundadır.
Bakınız geçen gün katıldığım bir toplantıda ˜sitelerin başlangıçta bir getto olarak algılandığını ve sınıfsal bir ayrıştırma gibi görüldüğünü..bugün ise zorunlu bir ihtiyaç olduğunu, modern yaşam için gerekli olduğu kadar sosyal yaşam, spor ve güvenlik gibi yaşamsal argümanların apartman yaşamında sağlanamadığı için sitelerin zorunlu olduğundan bahsedilerek..artık paraya göre satıştan daha çok bundan sonra inşa edilecek bazı projelerde belirli derneklere, gruplara ve cemaatlere yönelik, onların yaşam tarzlarına ve stillerine göre pazarlama geliştirilmesi konuşuldu"..enterasan bir konu.
Müşteri seçimi satış ve pazarlama departmanlarının zor sınavı..fakat gene de son 7 senede çok yol kat edildi..sektör ise piyasa şartları içinde yeni fikirler ve düşüncelerle gelişiyor.
Sonuç olarak komşuluk ve sosyal yaşam için müşteri seçiminde kemiyetin değil, keyfiyetin belirleyici olacağına inanıyorum.
İyi haftalar.

 

[email protected]


Geri Dön