Sektörel

Müşterinin kalbine giden yol: Satış ofisleri!

Hayallerin, bazende gerçeklerin nihai tüketiciler ile buluşma noktasıdır “ Satış Ofisleri “. Bu doğrultuda; “ tanıtım “ ve “ satışa “ uygun yapıyı iç bünyesinde barındırmalıdır.

Hayallerin, bazende gerçeklerin nihai tüketiciler ile  buluşma noktasıdır “  Satış  Ofisleri “

Bu doğrultuda;  “ tanıtım “ ve “ satışa “ uygun yapıyı iç bünyesinde barındırmalıdır.  Günümüzde,  “  satış ofisleri “ geliştirilmekte olan projeler için önem kazanmaya başlamıştır. Çünkü; hedef kitlelerin  kurum ve proje ile ilk buluşma yeri / show arenası ‘ dir.


Bu show arenasında   Satış  Ofisleri, “  tasarım, fonksiyon  ve konseptleri “ ile yarışmaya başlamıştır. Etki; dış mimari ile başlamakta ve iç mekanla sürmektedir. Bununla birlikte; proje referansı için altlık oluşturan  Dış mimari yapısının  proje konsepti ile bir bütün içinde olmasına özen gösterilmelidir.

Satış ofislerinin proje tamamlandığında,  projenin  bir parçasına dönüştürülmesi ve “ sosyal ve/veya ticari “ fonksiyonlar üstlenmesine önem verilmektedir. Bu mantıkla projelendirilen alanların çoklu ve farklı kullanım fonksiyonu yatırım maliyetlerinin minimize olabilmesine olanak sağlamaktadır.  

Bir noktada,  “ pazarlama  fonksiyonu “  yapı ile başlamaktadır. Amaç;  “ farklı mimari ve fonksiyonel tasarımlarla “ farkındalık yaratarak  potansiyel müşterinin ilgisini çekmek ve projeyi ziyaret ettirmektir. 

Satış ofislerinde,  asıl show ise içeride devam etmektedir.  Kullanım alanları ortalama 500 m2’ den 2.000 m2’ ye kadar değişen satış ofisleri; potansiyel müşteriye neler vaad edildiğinin göstergesi olması yönü ile  hedef müşterinin profiline uygun “ lüks, konfor ve rahatlığı “ içinde barındırmaktadır. 

Satış ofisleri; tanıtım fonksiyonlarının yanı sıra bu fonksiyonu en rahat şekilde sağlayacak ortamı;  sunumdan, satışa kadar bünyesinde barındırmalıdır.


Satış  ofisini ziyaret edip,  konut alımını planlayan potansiyel müşterin alım kararına erişebilmesi için ofisi ortamı içinde  ortalama  45-60 dakikalık zaman dilimi ayırmaları gerekmektedir.

Bu zaman dilimi “ bazen bireysel; bazen ailece “ olabilmektedir. Çocuklu ailelerde; ebeveynler kadar çocukların bu zaman dilimini geçirebilme alternatifleri üretilmelidir. Çünkü, satın alım karar mercilerinin çocuklara değil; konuya konsantere olmaları önem taşımaktadır. Bu amaça uygun; çocuklar oyun  alanları  hazırlanmalıdır.


Satış ofislerinde show; “ karşılama/resepsiyon “  ile başlar... Bu nokta kurum kültürünün ve referansların/ proje hakkında ilk fikir verdiği noktadır. Potansiyel müşteri ile ilk duygusal bağ bu noktada inşaa edilmeye başlamaktadır.


Konut satın alım kararını hızlandırmak için satış ofislerinde “ teknoloji ve psikolojinin “ sunduğu olanaklar kullanılmalıdır.


Satın alım ve karar mekanizmalarında; psikolojik etkinin artırılması için “ duyulara hitap “  ön planda yer almalıdır. renk seçimi, ışıklandırma/aydınlatma elemanları, ses/müzik yayınları, ısıtma/soğutma sistemleri ve ortam kokuları tek tek değerlendirilmeli, Teknoloji;  interaktif sunum elemanlarını desteklemelidir.

Günümüzün satış ofisleri; tarafların bir araya geldiği ortam olmamalıdır. Ofis düzeninden, misafir ağırlar gibi düzenlenen ortam ve mobilyalara geçişle sağlanmalı, ev hissi uyandırılmalıdır.

Projelerin  vitrini haline gelen, satış  ofislerinin yapım ve donanımlarında mimari  ofislerden  / iç mimarlardan destek alınmalıdır. Bu tarz yapıların  m2 maliyetleri kullanılan teknoloji ve alt yapıya  göre değişmekle birlikte 1.000-1.500-$’ seviyelerini bulmaktadır.


KELİME ANLAMI İLE “ SATIŞ “ , PSİKOLOJİK OLARAK MÜŞTERİDE  OTOMATİK “ SATIN ALMAMA/SAVUNMA  “ REFLEKSİ DOĞURABİLMEKTEDİR. 


BENİM ÖNERİM; SATIŞ OFİSİ TANIMI YERİNE – TANITIM OFİSİ TANIMININ KULLANILMASIDIR.


Bilge Özdemir