Sektörel

Mutluhan Holding seramik üretme kapasitesini yüzde 25 artıracak!

Ürettiği seramiği 53 ülkeye satan Hanifi Mutlu, uluslararası pazardaki varlığını daha da kuvvetlendirmek üzere kapasitesini yüzde 25 artıracak olan 6 milyon Euro'luk yatırım için kolları sıvadı.

Ortaokul yıllarında komilik ve dondurmacılık yaparak harçlığını çıkaran Mutluhan Holding Başkanı Hanifi Mutlu, bugün seramikten inşaata, enerjiden otomotive 11 sektörde faaliyetini sürdürüyor. 


Ürettiği seramiği 53 ülkeye satan Hanifi Mutlu, uluslararası pazardaki varlığını daha da kuvvetlendirmek üzere kapasitesini yüzde 25 artıracak olan 6 milyon Euro'luk yatırım için kolları sıvadı. 


Kesintiler yüzünden zarar edince kendi elektriğini üretmeye başladı 


Kendi enerjimizi üretiyoruz. Devletten aldığımız enerjiden verim sağlayamadık. Çünkü, bir kesinti ya da bir dalgalanma olsa bizim için ciddi zarar oluyor. Voltaj düSüncü fırınlarımızı çalıştıramıyoruz mesela, ürün kalitesi değişiyor. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak kendi elektriğimizi üretmeye karar verdik. Ocaklardan kendi hammaddemizi çıkarıyoruz, pazarlama faaliyetlerimiz var. İslerimizde toplamda 2 bine yakın istihdam sağlıyoruz.

 

Hanifi Mutlu'nun hikayesi 12 yaşında ortaokulu okuyabilmek için Elazığ'dan İstanbul'a yaptığı göçle başlıyor. Akrabalarının yanında bir yandan okula giderken, bir yandan da sinemalarda dondurma satarak ve komilik yaparak başlayan hayat mücadelesi şimdi gerçek bir başan öyküsüyle devam ediyor. Onun eğitim aşkı üniversitede siyasi çatışmalar nedeniyle sekteye uğrasa da, yıllar sonra Boston Üniversitesi'nden mezun olarak 46 yaşında hayaüni gerçekleştirdi. 11 şirketi tek çatı altında toplayan Mutluhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hanifi Mutlu, bugün seramikten inşaata, enerjiden otomotive 11 farklı sektörde faaliyetini sürdürüyor. Seramikte 53 ülkeye ihracat yaptıklarını anlatan Mutlu , dünyada söz sahibi olmak üzere yüzde 25'ük bir kapasite artışına gidiyor. 6 milyon Euro'luk yatırım için kollan sıvayan Mutlu'yla hikayesini, çalışmalarını ve projelerini konuştuk. 


11 şirketi içinde barındıran bir holdingin başındasınız... Hikaye nasıl başladı? 


Elazığlı'yım. Babam çiftçiydi ama inşaat işleriyle de uğraşıyordu. Ben de okula gitmediğim zamanlarda ona yardım ediyordum. 


Ortaokula devam etmek için İstanbul'a amcamlann yanma geldim. Ancak o zamanlanda da sinemalarda dondurma satarak, komilik yaparak eğitimimi sürdürüyordum. Hem okudum hem çalıştım. Sonra İstanbul Üniversitesi'ne gittim, ancak sağ-sol çatışmalarının olduğu bir dönemdi. 

Ben her iki tarafta da değildim, eğitime devam etmek çok zor hale gelmişti. Bende okulu bırakarak iş hayatına devam ettim. 


İş hayatı... 


İş hayatına arsa ve daire alım satımı yapmaya başladım. Bir dönem çok kârlı işler yaptık. 1983 yılma geldiğimizde Erenköy'den 50 dönüm bir arazinin metrekaresini 10 liraya aldım ve 50 liraya sattığımı hatırlıyorum. O dönemlerde kârlılıklar çok farklıydı, faizler çok yüksekti. 1984'te Türkiye'ye Honda otomobillerinin ithalatına başladık. Honda bayiliğimiz hâlâ devam ediyor. Emniyet teşkilatına motosikletlerini veriyor, aynı zamanda servis hizmetlerini de sağlıyoruz. Sonra sermaye yükseldikçe, inşaat üretimine de geçtik. Villa, bina, otel yaptık. Şu anda 5 şantiyede inşaatlarımız devam ediyor. İnşaatta da büyümek istiyoruz. Enerjide vanz ve otelciük faaüyetlerimiz de var. 


20 yıldır seramik işinde olmanıza rağmen ancak son yıllarda markayı uluslararası arenaya çıkarma kararı aldınız... 


1978'de Yüksel Seramik üç ortaklı bir şirket olarak kuruldu. Sonra yer ve duvar karosu üretimi başladı. Fabrika yıllık 3.5 milyon metrekare kapasite ile kurulmuştu. Strateji olarak da ihracata odaklıydı ancak iç pazar ağırlıklı gidiyorduk. 2008'de ortaklar tarafından bazı kararlar alındı ve bütün hisseleri biz devraldık. Bununla beraber teknoloji yatırımla nyaptık. Kapasite 3.5 milyon metrekareden 12.5 milyon metrekareye çıktı. Şimdi 20 milyon ödenmiş sermeyemiz var ve 350 kişilik istihdama ulaştık. 


Bundan sonraki hedef ve planlarda neler var? 


Yüksel Seramik'te üretimin yüzde 65' iç pazarda kullanılıyor, yüzde 3 5'i dış pazara gidiyor. 


Azerbaycan, Katar, Avrupa ülkeleri, İsrail, İngiltere, ABD, Kanada, Irak, Yemen, Libya, Suriye hemen her yerde varız. İnşaat yapan ve malzemelerini ithal eden tüm ülkelerde varız. 230 bayimiz var, yurt dışında da 53 ülkede bayiliklerimiz var. Uluslararası fuarlara kanlıyoruz, oralardan ciddi iş bağlantıları çıkıyor. Türk seramik sektöründe ilk üç sırada olmayı planlıyoruz. 


Bu hedeflere ulaşmak için ilave yatırımlar yapmak gerekmiyor mu?

 

Gerekiyor tabii, bununla ilgili çalışmalarımız var. 4 milyon metrekarelik bir kapasite geliştirme yatırımı yapacağız, siparişlerimizi verdik. 2015 'te devreye almış olacağız. Bu yatırım, kapasitemizde yüzde 25'lik bir artışa neden olacak. Yaklaşık 6 milyon euro'luk bir yatırım planlıyoruz. 


Lokomotif işiniz seramik. Sektörü değerlendirir misiniz? 


Türk Seramik Federasyonu ikinci başkanı olarak sektörü yakından takip ediyorum. Türk seramiği 17. sıralardayken şimdi liderliğe oynar hale geldi. Çin'i ayırıyoruz ama diğer ülkelerle yarışır hale geldik. Çünkü Çin'i her alanda kategori dışı bırakmak lazım, orada şartlar çok farklı. Biz sektör dünya lideri yapmayı hedefliyoruz, bunun için çalışıyoruz. Avrupa yorgun, krizle savaşıyor. Bu durum bizim şansımız olmalı. İspanya, İtalya ve Brezilya bu işin lideriyken, şimdi biz onlara ürün satar hale geldik. 


Star