Sektörel

N8 Proje markaların mağazalarını 10 günde yeniliyor!

N8 Proje Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Bilgen, 2014 yılında kurduğu mimarlık ofisiyle mağaza yenileme alanına yeni bir soluk getiriyor. 

N8 Proje, bir mağazanın mimari restorasyonunu rekor sürede tamamlıyor. 10 günde bir çalışmayı bitirebilen şirket, harcamaları da minimumda tutuyor. Buna göre, perakende şirketlerin yaptığı bir renovasyon işini N8 Proje, yüzde 15' e kadar genel bütçede azalma sağlayarak hayata geçirebiliyor.
  

2014 yılında kurulan N8 Proje, mağaza yenileme, dekorasyon, renovasyon, teknolojik sıcak satış ve perakende psikolojisi fikirleri gibi alanlarda faaliyet gösteriyor. 

N8 Proje A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Bilgen, Türkiye’de mağaza yenileme konusunda ciddi bir açık olduğunu belirterek “Bu açığı görerek N8 Proje ekibimizi 2014 yılında kurduk. Bugüne kadar 40’tan fazla projeye imza attık. Dekorasyon, renovasyon, relöve ve aydınlatma teknolojisi işlemlerine imza atıyoruz” dedi.

 

CİRO KAYBINA SON

Ufuk Bilgen, bir mağazanın ciro kaybetmemesi açısından aktif halde çalışırken de relöve işlemi de yaptıklarını belirterek “Öncelikle mağaza açıkken relöve yapıyoruz ki; amacımız yeni konsepte geçerken doğru planlamayı yapmak. Eski konsepte ait olan ana inşaat hatlarını yıkmadan nasıl yeni konsept ile bir bütün haline getirebiliriz? Bu zaman ve bütçe kaybına yol açar. Doğru planlama için en baştan gidip mağazada keşif yapıyoruz diyebiliriz. Yıkmamamız gereken duvarları ya da tavanı ufak dokunuşlarla yeni konsepte uygun hale getiriyoruz. Bu düşüncede ki amacımız; müşterinin renovasyon süresi boyunca mağazaya kira ödemesi ve personel giderlerinin devam ediyor olması bizim için oldukça önemli. Bu anlattığım süreçleri şimdiye kadar en uzun 8 günde tamamladık” diye konuştu.


 
‘YANLIŞ IŞIK SATIŞI DÜŞÜRÜR’

N8 Proje olarak ürünün ön plana çıktığı, kısacası satış odaklı tasarımlar yaptıklarını belirten Bilgen, ürünün sunumunun ve perakende psikolojisinin hatalı yapan markalara da öneriler sundu. Bilgen, “Düşünün ki bir marka; mağazadan içeri giriyorsunuz beyaz gömlek alacaksınız. Gömlekler beyaz ama aydınlatmadan dolayı kırık beyaz gözüküyor. Renk körü olduğunuzdan şüpheleniyorsunuz. Satış psikolojisi işte, sormaya da çekiniyorsunuz gerçekten beyaz mı dışarı çıkartmak istiyorsunuz bu sefer de alarm ötüyor. Gömlek beyaz mı değil mi müşteri emin değil! Satmaz. Bu ışıkta satmaz, doğru ışıkta satar. Yanlış ışık, satışı düşürür. Kısaca her sektörde başta gelen sorunlardan biri aydınlatma bir diğeri ve en önemlisi ise sıcak satışa destek veren dijitalleşmenin eksikliği diyebiliriz.” 
  


AYNA YÜZÜNÜZÜ ALGILAYACAK

Perakende sektörünün en büyük eksikliklerinden birini teknoloji olarak gösteren Bilgen, “Bir mağazaya girdiniz. Teknoloji hayatımızda. Kabinler dolu, kıyafetleri nerede deneyeceğim? Ya da vaktim yok. Hemen üzerimde görebilir miyim? Ya da bana göre bir gözlük var mı? Dünyada 5 farklısurat çeşidi vardır. Bir ekran düşünün. Aynaya baktığınızda sizin yüzünüzü algılıyor ve size olabilecek tüm gözlükleri sıralıyor. Siz sadece marka seçiyorsunuz. Birine danışmak zorunda kalmıyorsunuz, fiyat sormak zorunda kalmıyorsunuz. Bakıp deniyorsunuz içinize sineni. Bu yöntemle hız kazanıp sıcak satışı arttırmış olursunuz. Sabah-öğle-akşam müşteri kendi kendine gelecek ve satışı destekleyecektir. Hız olacak. Masraf gibi gözükse de bu yazılımlar, yeni sistemler halbuki önümüzde ki 10 yılın satış stratejisidir” diye konuştu.
 

ENGELLİ ÇOCUKLARA PROJELER İNŞA EDİYOR

N8 Projenin vakıf ve derneklerle ortak projeler yürüttüğünü de ifade eden Bilgen “2015 yılında ÇABA Derneği için Çanakkale 18 Mart Üniversitesi içerisinde yaptığımız, çocuk ergonomisi dikkate alınarak çözümler üretilmiş ve çocuklara özel iç mekan donatılarıyla uygulama gerçekleştirdiğimiz projemiz, Hayat Paylaşım ve Dayanışma Derneği Özel Eğitim ve İş Uygulama Merkezi Projesi'ni 7000 m2  alanda engelsiz eğitim alanı ülkemizde yaşayan engelli vatandaşlarımızın ve çocuklarımızın ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanmış ve inşa edilmektedir. Daha sonra 2017 yılında tekrardan ÇABA Derneği Vakfı için “Ay Yıldız Okul” (Türkiye’de ilk) 16 derslikli bir ilkokul tasarladık. ‘Şehrini Sev, Ülkeni Sev’ sloganıyla yola çıktığımız projemizde (7500 m2) içinde bulunduğumuz günlerde kaba inşaatın sonlamasına gelinmiştir. N8 sosyal sorumluluk anlayışımız 2018 yılında, yılın ilk yarısında toplamda 3.000 çocuğa temel ihtiyaçları (kıyafet,ayakkabı,oyuncak,sosyal aktivite) konusunda ulaştığımızı buradan gururla söylemek isterim” dedi.