N8 Proje markaların mağazalarını 10 günde yeniliyor!
2014 yılından beri mimarlık ofisiyle hizmet veren N8 Proje mağaza yenileme alanına yeni bir soluk getiriyor. Şirket, bir mağazanın mimari restorasyonunu 10 günde tamamlıyor.
2014 yılında kurulan mimarlık şirketi N8 Proje, mağaza yenileme alanı çalışmalarına devam ediyor. Mağaza yenileme, dekorasyon, renovasyon, teknolojik sıcak satış ve perakende psikolojisi fikirleri gibi alanlarda faaliyet gösteren şirket bu zamana kadar 40’ın üzerinde projeye imza atarken, başta perakende markaları olmak üzere mağazalarda dekorasyon ve yenileme işlemleri yapıyor.
Türkiye’de mağaza yenileme konusunda ciddi açık olduğunu belirten N8 Proje A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Bilgen, “Bu açığı görerek N8 Proje ekibimizi 2014 yılında kurduk. Bugüne kadar 40’tan fazla projeye imza attık. Dekorasyon, renovasyon, relöve ve aydınlatma teknolojisi işlemlerine imza atıyoruz” açıklamasında bulundu.
Bir mağazanın ciro kaybetmemesi açısından aktif halde çalışırken de relöve işlemi de yaptıklarını söyleyen Bigen, “Öncelikle mağaza açıkken relöve yapıyoruz ki; amacımız yeni konsepte geçerken doğru planlamayı yapmak. Eski konsepte ait olan ana inşaat hatlarını yıkmadan nasıl yeni konsept ile bir bütün haline getirebiliriz? Bu zaman ve bütçe kaybına yol açar. Doğru planlama için en baştan gidip mağazada keşif yapıyoruz diyebiliriz. Yıkmamamız gereken duvarları ya da tavanı ufak dokunuşlarla yeni konsepte uygun hale getiriyoruz. Bu düşüncede ki amacımız; müşterinin renovasyon süresi boyunca mağazaya kira ödemesi ve personel giderlerinin devam ediyor olması bizim için oldukça önemli. Bu anlattığım süreçleri şimdiye kadar en uzun 8 günde tamamladık” dedi.
N8 Proje olarak ürünün ön plana çıktığı, kısacası satış odaklı tasarımlar yaptıklarını ifade eden Bilgen, ürünün sunumunun ve perakende psikolojisinin hatalı yapan markalara da önerilerde bulundu.
Bilgen, “Düşünün ki bir marka; mağazadan içeri giriyorsunuz beyaz gömlek alacaksınız. Gömlekler beyaz ama aydınlatmadan dolayı kırık beyaz gözüküyor. Renk körü olduğunuzdan şüpheleniyorsunuz. Satış psikolojisi işte, sormaya da çekiniyorsunuz gerçekten beyaz mı dışarı çıkartmak istiyorsunuz bu sefer de alarm ötüyor. Gömlek beyaz mı değil mi müşteri emin değil! Satmaz. Bu ışıkta satmaz, doğru ışıkta satar. Yanlış ışık, satışı düşürür. Kısaca her sektörde başta gelen sorunlardan biri aydınlatma bir diğeri ve en önemlisi ise sıcak satışa destek veren dijitalleşmenin eksikliği diyebiliriz” şeklinde konuştu.
Teknolojinin perakende sektörünün en büyük eksikliklerinden biri olduğunu söyleyen Bilgen, “Bir mağazaya girdiniz. Teknoloji hayatımızda. Kabinler dolu, kıyafetleri nerede deneyeceğim? Ya da vaktim yok. Hemen üzerimde görebilir miyim? Ya da bana göre bir gözlük var mı? Dünyada 5 farklısurat çeşidi vardır. Bir ekran düşünün. Aynaya baktığınızda sizin yüzünüzü algılıyor ve size olabilecek tüm gözlükleri sıralıyor. Siz sadece marka seçiyorsunuz. Birine danışmak zorunda kalmıyorsunuz, fiyat sormak zorunda kalmıyorsunuz. Bakıp deniyorsunuz içinize sineni. Bu yöntemle hız kazanıp sıcak satışı arttırmış olursunuz. Sabah-öğle-akşam müşteri kendi kendine gelecek ve satışı destekleyecektir. Hız olacak. Masraf gibi gözükse de bu yazılımlar, yeni sistemler halbuki önümüzde ki 10 yılın satış stratejisidir” dedi.
N8 Projenin vakıf ve derneklerle ortak proje halinde olduğunu vurgulayan Bilgen “2015 yılında ÇABA Derneği için Çanakkale 18 Mart Üniversitesi içerisinde yaptığımız, çocuk ergonomisi dikkate alınarak çözümler üretilmiş ve çocuklara özel iç mekan donatılarıyla uygulama gerçekleştirdiğimiz projemiz, Hayat Paylaşım ve Dayanışma Derneği Özel Eğitim ve İş Uygulama Merkezi Projesi'ni 7000 m2 alanda engelsiz eğitim alanı ülkemizde yaşayan engelli vatandaşlarımızın ve çocuklarımızın ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanmış ve inşa edilmektedir. Daha sonra 2017 yılında tekrardan ÇABA Derneği Vakfı için “Ay Yıldız Okul” (Türkiye’de ilk) 16 derslikli bir ilkokul tasarladık. ‘Şehrini Sev, Ülkeni Sev’ sloganıyla yola çıktığımız projemizde (7500 m2) içinde bulunduğumuz günlerde kaba inşaatın sonlamasına gelinmiştir. N8 sosyal sorumluluk anlayışımız 2018 yılında, yılın ilk yarısında toplamda 3.000 çocuğa temel ihtiyaçları (kıyafet,ayakkabı,oyuncak,sosyal aktivite) konusunda ulaştığımızı buradan gururla söylemek isterim” ifadelerini kullandı.