Nakiti olana her seçenek var
İnşaat sektörünün 2002 yılından bu yana sürdürdüğü ivmenin, 2008'in ilk 6 ayında yavaşlaması, konut fiyatlarında düşüşün önünü açarken, paralı müşteriyi de avantajlı konuma getiriyor.
Hem indirim hem sabit kur imkânı
İstanbul Bomonti'de Elysium Cool Projesi'ne devam eden Ofton İnşaat'ın Satış ve Pazarlama Müdürü Ercüment Albayrak, doları 1.30 YTL'ye sabitlediklerini, ayrıca kasım sonuna kadar istenirse yüzde 50 peşin, yüzde 50 de şubat ayında banka kredisi kullanarak ödeme imkânı sunduklarını anlatıyor.
Halen Vizyon, Minimal, Konsept İstanbul, Trend ve Gizli Bahçe Akdeniz Evleri projelerine devam eden Dumankaya'nın Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya da kasım ayına özel yeni kampanyalarında peşin alımlarda yüzde 10-12'lik indirim, vadeli alımlarda yüzde sıfır peşinat veya sabit taksit gibi birçok seçenek sunduklarını ifade ediyor. Krizin iyi yönetilmesi durumunda sürecin fırsata çevrilebileceğine inandığını belirten Dumankaya, "Konut fiyatları düştü. Şu anda tarzları, konseptleri, bölge ve lokasyon avantajları çok yüksek olan birçok proje kaçırılmayacak fırsatlarla sunuluyor" diye konuşuyor.
Bomonti'de Anthill Projesi'ni yürüten Ant Yapı'nın Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Okay da müşterinin döviz endişelerini kurda ayarlamalar yaparak giderdiklerini, ayrıca hedefledikleri fiyat artışlarını da şu an için ertelediklerini anlatıyor.
Soyak Holding CEO Vekili Emre Çamlıbel ise krizin, konut kredi faizlerinde bir miktar artışa neden olduğunu ancak bu dönemde konut firmalarının geliştirdiği çeşitli kampanyaların da müşteriler için iyi bir alım ortamı oluşturduğuna dikkat çekiyor. Soyak da satışları devam eden Siesta ve Mavişehir projesi için birçok avantaj sunuyor.
İş dünyası da patronluğu
müşteriye devretti
Krizin etkilerini indirimle dindirmeye çalışan iş dünyası da yeni dönemin patronunun müşteri olduğunu vurguluyor. Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, piyasadaki durgunluğun müşteriler için gelecek birkaç ayı bir alışveriş festivaline çevireceğini belirterek, "Hatta yaza kadar görülmemiş fırsatlar olacak. Perakendeci müşteriye en iyi teklifi sunmak zorunda. Kriz için farklı enstrümanlar kullanılacak. Müşterinin gerçekten kral olduğu bir dönem yaşanacak, yüzde 100 kazançlı çıkan müşteri olacak" demişti.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ekrem Akyiğit de yüzde 50'lere varan indirimlerle kârdan feragat edip krizin etkilerini azaltmaya çalıştıklarını vurgulayarak "2008'i kâr değil, ar yılı olarak değerlendiriyoruz. Türkiye'de hiçbir dönem böylesi bir uygulama yaşanmadı. Müşteri bugün gerçek anlamda kral olmanın keyfini çıkarmalı" diye konuşmuştu.
Krizde 'nakit kraldır' sözünün gerçeği yansıtıp yansıtmadığını anlayabilmek için sanal portföyümüzle alışverişe çıktık. Nakit paramız olunca, avantajl...
Referans