NEF dünyanın 10 metropolünde proje inşa edecek!
Erden Timur, Nef’i 2010 yılında kurdu ve 4 yıl gibi kısa bir sürede milyar TL ciroya ulaştırdı. Firma, dünyanın 10 metropolünde proje inşa etmeyi hedefliyor.
Erden Timur, Nef’i 2010 yılında kurdu ve 4 yıl gibi kısa bir sürede milyar TL ciroya ulaştırdı. Nef, Cumhuriyet tarihinin en kısa zamanda milyar TL cirosuna ulaşan şirketi olarak rekor kırdı. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, benzer bir hikayeyi şimdi de dünyada yazmaya hazırlanıyor. Nef, GS ve FC Barcelona futbol takımlarına 3 yıllığına sponsor oldu. Timur, bu sponsorlukların global hedeflerine ulaşmada önemli olacağını düşünüyor ve “10 yıl içinde dünyanın önde gelen 10 metropolünde, projeler inşa edip ülkemizin adını bu anlamda da duyurmayı hedefliyoruz” diyor.
Nef, geçtiğimiz sezon Türkiye’nin en köklü futbol takımlarından Galatasaray Spor Kulübü’nün ana sponsoru oldu. Galatasaray futbol takımı ile 50 milyon TL tutarında 3 yıllık bir anlaşma imzalandı. Bunun yanı sıra şirket, Nisan 2017’de FC Barcelona’nın bölgesel resmi sponsoru ve tek gayrimenkul sponsoru oldu. Üç yıl sürecek bu anlaşma özellikle FC Barcelona Vakfı ve Nef Vakfı’nın potansiyel iş birliklerini de kapsayacak. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, “Bu anlaşmayla ortak projeler geliştirerek sosyal sorumluluk bilincini sporun gücüyle yaymak için çalışacağız. Sponsorluğumuz kapsamında, FC Barcelona’nın isim ve logo kullanım haklarının yanı sıra, reklam ve tanıtım aktivitelerinde Barcelona takımı ve oyuncularının görsel kullanım haklarına sahibiz” diyor. Bu iki sponsorluk için satış ve pazarlama bütçelerinin yüzde 15'ini ayırdıklarını belirten Timur sözlerine şöyle devam ediyor: “Galatasaray ve FC Barcelona sponsorluklarımız 3 yıl boyunca devam edecek. Ayrıca gerek yurt içinde gerek yurt dışında hedeflerimizle örtüşen bütün fırsatları gözlemliyoruz. Uygun olacağını düşündüğümüz sponsorluklarda aksiyon alabilecek durumdayız. Bu sponsorlukların da katkısıyla 10 yıl içinde dünyanın önde gelen 10 metropolünde, projeler inşa edip ülkemizin adını bu anlamda da duyurmayı hedefliyoruz.”
Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur’un sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:
Sporun Nef için önemi nedir?
Sporun, toplumlar! birleştiren en etkili itici güç olduğu kanaatindeyim. Aynı zamanda ihtiyaç duyulan toplumsal duyguları ortaya çıkaran, coşturan bir eylem. Ayrıca herkese şartlarım algılama, sahip olunan niteliklerle uygun zamanda uygun karşılığı verme becerisi kazandırıyor. Bu beceri, kişinin spor dışındaki yaşamında da başarısının temel taşı. Nef olarak sporun bu birleştirici ve eğitici gücüne inanıyoruz.
Sporun hangi branşlarıyla yakından ilgileniyorsunuz? Bunlarla ilgilenmenizin nedeni nedir?
Sporun her dalma ilgimiz var ancak önceki sezondan itibaren futbol branşında resmi olarak Galatasaray’ın ana sponsoru, FC Barcelona’nın ise resmi bölgesel sponsoruyuz. Nef Vakfı ile birlikte gençlere verilen spor eğitimini çok önemsiyoruz. Altyapıdan gençleri yetiştirerek olimpiyatlarda yarışacak sporcular yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bununla ilgili Nef Vakfı Spor Akademisi’ni kurmak üzere çalışmalarımız hızla devam ediyor.
Nef’in şu ana kadar yaptığı spor odaklı çalışmalardan bahseder misiniz?
Geçtiğimiz sezon Türkiye’nin en köklü futbol takımlarından Galatasaray Spor Kulübü’nün ana sponsoru olduk. Galatasaray futbol takımı ile 50 milyon TL tutarında 3 yıllık bir anlaşma imzaladık.
Bu ana sponsorluk anlaşmamızı Ağustos 2016’da duyurduk. Bu yıl sponsorluğumuzun ikinci sezonu. Takımın başarısı ve bu sezondaki yükselişi bizi çok heyecanlandırıyor. Bunun yanı sıra, Nisan 2017’de FC Barcelona’mn bölgesel resmi sponsoru ve tek gayrimenkul sponsoru olduk. Üç yıl sürecek bu anlaşmamız özellikle FC Barcelona Vakfı ve Nef Vakfı’nm potansiyel işbirliklerini de kapsayacak. Bu anlaşmayla ortak projeler geliştirerek sosyal sorumluluk bilincini sporun gücüyle yaymak için çalışacağız. Sponsorluğumuz kapsamında, FC Barcelona’nm isim ve logo kullanım haklarının yanı sıra, reklam ve tanıtım aktivitelerinde Barcelona takımı ve oyuncularının görsel kullanım haklarına sahibiz. Dijital ve geleneksel pazarlama, ortak logolu ürün üretimi ve satışı, promosyonel haklar, aktivite ve etkinlik haklarına da sponsorluk kapsamında sahibiz. Aynı zamanda, Türkiye’de ilk resmi FC Barcelona mağazasının açılması konusunda da ortak adım atabileceğiz. Anlaşma ile FC Barcelona’nın Türkiye’deki büyümesi güçlenirken Nef ile birlikte bu stratejik pazardaki mevcudiyeti de büyümeye devam edecek.
Şu ana kadar spora ne kadarlık bir yatırımda bulundunuz?
Bu iki sponsorluk için satış ve pazarlama bütçemizin yüzde 15'ini ayırdık.
Bundan sonrası için spor odaklı çalışmalarınız için belirli bir bütçeniz var mı?
Galatasaray Spor Kulübü ve FC Barcelona sponsorluklarımız 3 yıl boyunca devam edecek. Ayrıca gerek yurt içinde gerek yurt dışında hedeflerimizle örtüşen bütün fırsatları gözlemliyoruz. Uygun olacağını düşündüğümüz sponsorluklarda aksiyon alabilecek durumdayız.
Galatasaray ve FC Barcelona sponsorluklarıyla hedefiniz ne?
Galatasaray ile gerçekleştirdiğimiz sponsorluğumuzla birlikte çok değerli bir sosyal sorumluluk projesini de hayata geçirme fırsatı yakaladık. Bugün herkesin birbirinden uzaklaştığı bir dünyada yaşarken en çok “bir”olma ihtiyacımız olduğunu düşündük. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda, çocuklarımızın geleceği için önce “Bizim çocuk olmamız gerek” dedik ve büyüse de hala aynı gözlerle bakabilecek çocuklar yetiştirebilmek ve eğitimlerine destek olacak bir bağış kampanyası hazırladık. Nef Vakfı olarak 4 ana başlıkta yaptığımız yardımlarla, 0-18 yaş çocukların erken yaşta bilimle tanışması için ülkemizdeki tüm ortaokullara bilim kitleri dağıtılması ve öğrencilere bilim eğitiminin verilmesini sağladık. Nef Vakfı olarak bugüne kadar hayata geçirdiğimiz 36 anaokulu ve ilkokul, 72 ana sınıfı dersliğine yenilerinin eklenmesi, burs imkanı sağladığımız öğrencilerimize yenilerinin eklenmesi, sivil, polis, asker ve tüm şehit çocukları için yaz okulu, spor ve müzik eğitimi almalarını amaçladık. #BirizBirlikteyiz mottosu üzerinden, reklam filmiyle başlayan kampanyayla, Galatasaray-Fenerbahçe derbisinde bir ilke imza atarak GalatasaraylI futbolcuların, maça göğüslerinde Nef logosu yerine #BirizBirlikteyiz etiketinin yer aldığı formalarla çıkmasını sağladık. Galatasaray-Fenerbahçe gibi önemli bir derbi maçında, sosyal sorumluluk projemizi geniş kitlelere ulaştırarak farkmdalık yarattık. Bu sayede 15 binin üzerinden öğrencinin eğitimine destek olacak bağış topladık. Şirketlerin sadece spora verdikleri desteğin ve sponsorluklarının iletişimini gerçekleştirmelerinin ötesinde konuya bu açıdan da yaklaşılmasını temenni ediyoruz. Herkese dokunan ve fayda sağlayan projelerin ve faaliyetlerin, benzer şirketler tarafından da gerçekleştirilmesi en büyük isteğimiz.
Bu yıl spor odaklı ne tür çalışmalarınız olacak?
Galatasaray ve FC Barcelona sponsorluklarımız bu yıl da devam edecek. Ana odağımız şimdilik bu sponsorluklarımızı en etkin şekilde kullanmak. Bunun için özellikle sosyal medyayı ve sponsorluğumuzun bize sağladığı hakları çok iyi kullanmaya çalışıyoruz. Nef Bahçelievler projemiz için GalatasaraylI futbolcularla çektiğimiz reklam filmleri büyük ilgi gördü. Klasik bir sponsor olmak yerine interaktif ve Nef’in hikayesine yakışır bir birliktelikle yolumuza devam etmeyi arzu ediyoruz.
Bu çalışmaların ilerleyen dönem için size ne tür geri dönüşleri olmasını bekliyorsunuz?
Bildiğiniz üzere, Nef'i 2010 yılında kurduk ve 4 yıl gibi kısa sürede milyar TL ciroya ulaştık. Cumhuriyet tarihinin en kısa zamanda milyar TL cirosuna ulaşan şirketi olarak rekor kırdık. Benzer bir hikayeyi şimdi de dünyada yazmaya hazırlanıyoruz. Birçok koldan hazırlıklarımız sürüyor. Sponsorluklarımızın bu anlamda hedeflerimize ulaşmak adına bizim için önemli olduğunu düşünüyoruz. 10 yıl içinde dünyanın önde gelen 10 metropolünde, projeler inşa edip ülkemizin adını bu anlamda da duyurmayı hedefliyoruz.
Bundan sonra sporla ilgili ne tür iş birlikleri düşünüyorsunuz?
Henüz başka bir sponsorluk ya da iş birliği olmasa da sporun her branşına ilgimiz sürüyor. Nef Vakfı ile hayata geçireceğimiz Spor Akademisi ile 6 branşta başarılı sporcular geliştirmeyi hedefliyoruz. Gençleri, altyapıdan hazırlayarak bir olimpiyat sporcusu yetiştirmek için bu akademiyi hayata geçirmeyi arzuluyoruz.
“GALATASARAY VE FC BARCELONA ; EN FAZLA TAKİPÇİYE SAHİP” ;
Taraftarlar: Sponsorluk kararı verirken taraftar sayılarını da göz önünde bulundurduk. Galatasaray hem Türkiye'de hem Avrupa'da en fazla takipçisi olan Türk takımı. Bunu sosyal medya kanallarındaki takipçi sayılarından da ölçümleyebiliyoruz.
Önemli Mesaj: Keza FC Barcelona, dünyada en fazla takipçisi olan futbol kulübü. Bu iki kulüple iş birliği yaparak global amacımız doğrultusunda sağlam adımlarla ilerlediğimiz mesajını verdiğimizi düşünüyoruz. FC Barcelona'nın artan başarısı, Galatasaray'ın bu seneki etkili çıkışı da bizi ayrıca heyecanlandırıyor.