Genel

Nef, Melting Point Projesi'ne sponsor oldu!

Nef, sanata verdiği destekle de dikkat çekiyor. Nef, Aslı Kutluay’ın 15. Venedik Mimarlık Bienali ön izleme projesi olarak başlayan Melting Point (Erime Noktası) Projesi’ne sponsor oldu.

Gayrimenkul sektörüne tasarım anlayışıyla yeni bir soluk getiren Nef, sponsorluk destekleriyle de sanatın ve tasarımın yanında yer almaya devam ediyor. Daha önce pek çok tasarım ve sanat etkinliğinin destekçileri arasında yer alan marka, son olarak Aslı Kutluay’ın 15. Venedik Mimarlık Bienali ön izleme projesi olarak başlayan Melting Point (Erime Noktası) Projesi’ne sponsor oldu. 22 Haziran’a kadar Venedik’ta gösterime devam edecek olan sergide, sanatçının Çatalhöyük mağara resimleri dokularından esinlenerek Nef için özel olarak tasarladığı “nefes bahar / breath spring” adlı çalışma da yer alıyor. Nef sponsorluğunda devam edecek serginin açılışı yarın gerçekleşecek.


Tasarımın, hayatın her detayında, insanlar için bir yaşam biçimi olması gerektiğine inanarak yola çıktıklarını belirten Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, dolayısıyla her türlü sanat ve tasarım etkinliğine dahil olmaktan mutluluk duyduklarını ifade ediyor. Aslı Kutluay’ın eserlerindeki sürdürülebilirlik, yaşam, aşk gibi göndermelerin ayrıca çok değerli olduğu vurgusunu yapan Timur, “Tasarım ve sanat hayata dokunabildiği ölçüde değerleniyor” diyor.


Timur Nef’in tasarım yaklaşımını ise şu sözlerle anlatıyor: “Biz en başından beri tasarımı ulaşılabilir kılmak için çalışıyoruz. Bugüne kadar uyguladığımız ve planladığı tüm projelerinde dünyanın en iyi tasarımcı ve mimarlarıyla çalıştık. Onların imzasına, sadece projelerinin dış cephesinde ve lobisinde değil, kapı kolundan asansör tuşuna kadar her detayda yer verdik.”


HER DETAYDA TASARIM

Daha iyi ve daha güzel bir yaşam için, müşterilerinin derdiyle dertlenen Nef, herkesin hayallerindeki gibi bir yaşamı sağlamak için tüm projelerini, ihtiyaç ve beklentilerden yola çıkarak en ince ayrıntısına kadar tasarlıyor. Bu anlayışla Nef’in ‘sosyolojik bir başkaldırı’ olduğunu söyleyen Erden Timur, “Projelerimizin sadece lobisini tasarlamıyoruz. Tasarımı en ince detayları tasarlayarak; estetikliği, tasarımı yaşatmayı ve özgün tasarımı uygulanabilir kılıyoruz. İnsanların istedikleri hayatı, konforuda mevcut imkanlarıyla ulaşılabilir kılmak için de Foldhome ve Foldoffice keşiflerimizi hayata geçirdik. Böylece mevcut imkanlarıyla buna ulaşmalarını sağlıyoruz” diyor.


Timur sözlerine şöyle devam ediyor: “Biz hiçbir zaman inovasyonu ticari bir fırsat olarak görmedik. Varoluşumuzun bir borcu olarak, toplumdan aldığımızı yine topluma verme gayesi ile çalışıyor ve aşk ile ilerliyoruz.”


MEKANDA SANAT

Aslı Kutluay’ın Vittorio Urbani küratörlüğünde gerçekleşen Melting Point (Erime Noktası) Projesi Grand Kanal’da Rönesans’ın önemli binalarından biri olan Palazzo Contarini Polignac’ta yer alan Magazzino Galeri’deki sergide yarın gerçekleşecek ikinci bir açılış ile ziyaretçilerini ağırlayacak.


Sanatçı mekan ve sanat işleri arasında ilişki kurmayı hedeflediği “işlevsiz” mobilyalardan oluşan mekana ve izleyicilerine duyarlılık gösteren, tutarlı ve bütünsel yeni seri işler üretti. “Küresel Isınma” olgusunun yansımaları olan “erime” ve “çatlama” etkilerinin “mobilya” üzerindeki yorumları bize bir sihirli ayna etkisiyle ile “en sonunda” kendimizi bulacağımız rahatsız edici senaryoyla buluşturuyor.


Bu ürün tasarımları aynı zamanda doğanın ekolojik dengesine verdiğimiz zararın ötesinde; insan ilişkilerinde ve toplumlararası diyaloglarda kaybettiğimiz kaliteye de dikkat çekerken doğamızdan ve bilincimizden yitirdiklerimizi telafi etme konusunda bir bakış açısı sunuyorlar ve bir çeşit bir arınma süreci öneriyorlar.




Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Gayrimenkul sektörünün öncü şirketlerinden Nef, Aslınar Kutluay'ın 15. Venedik Mimarlık Bienali ön izleme projesi olarak başlayan Melting Point (Erime Noktası) Projesi'ne sponsor oldu. Vittorio Urbani'nin küratörlüğünü yaptığı sergi, 22 Haziran'a kadar gezilebilecek.



Sabah