Sektörel

Nef rotasını Amerika ve Avrupa'ya çevirdi!

Nef Yönetim Kurulu Başkanı Timur, "Önümüzdeki 5 yıl içinde Amerika ve Avrupa başta olmak üzere dünyanın önde gelen 10 metropolünde Nef markalı projeler geliştirmeyi hedefliyoruz" dedi...

Galatasaray-Çaykur Rizespor maçı... Türk Telekom Arena neredeyse dolu. Fanatik'ten Eylem Türk'ün konuğu gayrimenkul sektörünün önde gelen markalarından ve Galasatasaray’ın sponsoru olan Nef’in Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur...

Nef’’in sporla ilişkisi ne zaman başladı?
“İlk spor sponsorluğumuzu 2016 yılında Galatasaray ile gerçekleştirdik. Galatasaray’ın ana sponsoruyuz. Bundan yaklaşık bir yıl sonra da 2017 yılında dünyanın en fazla taraftar sayısına sahip spor kulüplerinden FC Barcelona’nın resmi sponsoru olduk. Bu anlaşma sadece Nef için değil aynı zamanda Türkiye ekonomisi için de ayrı bir öneme sahip. Nitekim bu anlaşmayla FC Barcelona dünyada ilk kez bir gayrimenkul şirketiyle böylesine bir iş birliğine gitti. Bunun için de son derece gururluyuz. Son olarak bu yıl 23 Nisan tarihinde çok anlamlı bir sponsorluğa daha imza attık. Osmaniye’nin Karaçay Mahallesi’ndeki 8 gencin madde bağımlılığıyla mücadele etmek ve bölgedeki çocuklara umut olmak için kurduğu Karaçay Gençlik Spor kulübünün resmi sponsoru olduk”

Neden futbol?
“Bugün sadece Türkiye’de değil, dünyanın hemen hemen her coğrafyasında spor artık dünyanın en etkili iletişim mecralarından birisi haline gelmiş durumda. Türkiye özelinde baktığımızda ise ‘spor’ ve ‘futbol’ arasında asla gevşemeyen çok güçlü bir bağ var. Bizim gibi sporun birleştirici ve eğitici gücünü öne çıkarmak isteyen şirketler için de futbolun çok doğru adres olduğunu düşünüyorum”

Galatasaray taraftarı olmanız kulübe sponsor olmanızda etkili oldu mu?
“Biz Nef olarak, gayrimenkul sektöründe uluslararası marka haline gelmek ve sektörde farklılık yaratmak için yola çıktık. Bu yoldan sapmadan da rotamızı takip ediyoruz. Nef’in gelecek vizyonunun yanı sıra toplumsal fayda misyonumuzu da göz önüne aldığımızda; Galatasaray gibi uluslararası arenada başarısını kanıtlamış, Türkiye’nin lider futbol takımlarından birisiyle iş birliğine gitmenin tüm bu hedeflere ulaşma konusunda en etkili yol olduğu fikrine vardık”

Sizin için Barcelona sponsorluğunun değeri ne?
“Barcelona dünyada ilk kez bir gayrimenkul şirketiyle böylesine bir iş birliğine gitti. Tabii bizim özellikle dünyadaki marka bilinirliğimiz konusunda Barcelona’nın ciddi bir katkısı oldu. Bugün sadece sosyal medya hesaplarına baktığınızda, Barcelona’nın 200 milyona yakın bir takipçisi olduğunu görüyoruz. Bugün Türkiye’nin nüfusu 81 milyon. Barcelona’nın sadece Facebook’taki takipçi sayısı 100 milyonun üzerinde. Ama bizim için Barcelona sponsorluğunun değeri bu rakamların gösterdiğinden çok daha farklı. Barcelona’nın mottosu var ya ‘Bir kulüpten fazlası’ diye... Bizimki de bir sponsorluktan fazlası... Öncelikle etik değerlerin buluşması... Dünya genelinde hedeflediğimiz toplumsal faydayı yaratabilmek için seçtiğimiz bir iş ortağı”

Nef olarak spor yatırımlarına ne kadarlık bir bütçe ayırıyorsunuz?
Yıllık pazarlama bütçemizin üçte biri diyebiliriz.

Spor yatırımlarınızın marka bilinirliğinize etkisi ne oldu? 
“Her sene düzenli olarak araştırmalar yaptırıyoruz. Bu araştırmaların sonucunda Galatasaray ve FC Barcelona sponsorluklarımızın da katkısı ile marka bilinirliği ve marka algısında ciddi anlamda artış görüyoruz. Biz zaten hayata geçirdiğimiz projeler ve sektöre getirdiğimiz teknolojik ve inovatif bakış açısıyla toplumda ciddi bir itibar elde ettiğimizi düşünüyoruz. Yaptığımız her iletişim faaliyetinin markamıza ve tüketici nezdinde marka algısına etkisi çok büyük”

Nef’in yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da projeleri var. Hangi ülkelerde yatırım planlıyorsunuz?
“Biz önümüzdeki 5 yıl içinde Amerika ve Avrupa başta olmak üzere dünyanın önde gelen 10 metropolünde Nef markalı projeler geliştirmeyi hedefliyoruz. Yurtdışı yatırımlarımız için Nef Global’in kuruluşunun üçüncü ayında 62 farklı iş birliği teklifi aldık. Nef ismini koyarken global bir marka olmayı düşünerek her dilde kolay telaffuz edilecek bir isim seçtik. Amacımız bu sektörün uluslararası bir markası yok, biz buna talip olabilir miyiz idi. Bürokratik süreçlerin uzunluğu ve zorluğu nedeniyle yurtdışında tek başına proje geliştirebilmek zor, bunu biliyorduk. Ama biz bir ilki gerçekleştirelim istedik. Ocak ayında Nef Global’i kurduğumuzda 3 kişilik kadromuz yurtdışında 62 ayrı firma ile masaya oturdu. Şu anda bu rakam 200’ün üzerinde. Hedefimiz 2023’te 10 ayrı metropolde olmak”

Türkiye'deki spor ekonomisinin gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?
“Spor ekonomisi bugün Türkiye’de en fazla büyüyen alanların başında geliyor. Gelirler bazında baktığımızda, son beş yılda yüzde 500’e varan bir artıştan söz etmek mümkün. 2018/2019 sezonunda Spor Toto Süper Lig’de bulunan 18 takım, toplamda 258 adet sponsorluk anlaşması gerçekleştirmiş, sponsorluklar 190 farklı marka ile imzalanmış. Geçtiğimiz seneye göre toplam sponsorluk sayısı yüzde 1.5 azalırken, sponsor olan marka sayısı yüzde 2.1 oranında artmış. Günümüzde futbol, yılda 55 milyar doları aşan pazar büyüklüğü ile küresel spor endüstrisinin en büyük aktörü. Avrupa’ya dönersek bugün 32 kulübün yer aldığı UEFA Şampiyonlar Ligi’nin yaklaşık 14 milyar euro piyasa değeri var. Şöyle: Barcelona - 1 milyar 140 milyon euro, Manchester City - 1 milyar 60 milyon Euro, Real Madrid - 969 milyon Euro... Türk takımlarına baktığımızda ise; Beşiktaş, Galatasaray ve Fenerbahçe’nin toplam piyasa değerleri yaklaşık 270 milyon Euro seviyesinde. Markalarımızın dünyada da Şampiyonlar Ligi, UEFA gibi platformlarda sesini duyurduğunu düşünürsek bizim bu pastadan aldığımız pay hâlâ çok ufak”