Nef son 3 yılda 60'tan fazla ödül aldı!
Nef Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Çelik, hem satış hem pazarlama hem de kurumsal sosyal sorumluluk alanlarında elde ettikleri pek çok ödülle işlerini iyi yaptıklarının sağlamasını aldıklarını belirtiyor.
Nef, Türkiye’nin en başarılı şirketlerinden biri. Sektöründe dönüştürücü pek çok projeye imza atan şirket, etkin olduğu her alanda pek çok ödülün de sahibi. Şirket, son 3 yılda 60'tan fazla ulusal ve uluslararası ödülün sahibi oldu. Capital’den Özlem Aydın Ayvacı’nın haberine göre; Nef Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Çelik, 2018’e de çok hızlı başladıklarını söylüyor ve "iş dünyasının Oscar'ı olarak kabul edilen Londra merkezli European Business Awards tarafından 'Sosyal Sorumluluk ve Çevre Bilinci’ kategorisinde Türkiye’den ödül kazanan tek şirketiz. Sadece gayrimenkul sektörü değil, tekstil otomotiv, sanayi, teknoloji ve birden çok sektörün temsilcilerinin değerlendirildiği bu platformda sosyal sorumluluk ve çevreyle ilgili bir ödülü sahiplenmek bizler için heyecan verici oldu’’ diyor. Çelik, üzerlerinde her seferinde daha iyisini yapma sorumluluğunu taşıdıklarını da belirtiyor. Uluslararası arenada ülkeyi temsilen ilkleri gerçekleştirip ödüller almanın ayrı bir onur kaynağı olduğunu ifade eden Çelik, "Doğru yolda, işimizi en iyi şekilde yaparak Türkiye’yi yurtdışında temsil etmek bir özel sektör temsilcisi olarak görevimiz. Özellikle örnek ödüllere layık görülmenin, Nef’in global hedeflerine de her an daha da yaklaştığımızı hissetmek ve bu motivasyonu canlı tutmak için de ayrı bir önemi var” diyor.
Nef Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Çelik, Capital’in sorularını şöyle yanıtladı:
Son yıllarda hangi ödülleri aldınız? Bu ödülleri değerlendirir misiniz?
Son 3 yılda 60’tan fazla ulusal ve uluslararası ödülün sahibi olduk. 2018’e de çok hızlı başladık, iş dünyasının Oscar’ı olarak kabul edilen Londra merkezli European Business wvards tarafından "Sosyal Sorumluluk ve Çevre Bilinci” kategorisinde Türkiye'den ödül kazanan tek şirketiz. Sadece gayrimenkul sektörü değil, tekstil otomotiv, sanayi, teknoloji ve birden çok sektörün temsilcilerinin değerlendirildiği bu platformda sosyal sorumluluk ve çevreyle ilgili bir ödülü sahiplenmek bizler için heyecan verici oldu. 2017’de Nef Vakfı ile çocuklar için başlattığımız #BirizBirlikteyiz kampanyası ile Reklamcılar Derneği’nin düzenlediği Kristal Elma Ödülleri’nde "Medya kullanımı ve sponsorluk uygulaması", "en iyi entegre medya kullanımı” dallarında ödüllere layık görüldük.
Yurt dışından önemli ödülleriniz var değil mi?
2017’de Nef’i gururlandıran bir başka haber de yurt dışından geldi. Dubai merkezli The Burj CEO Avvards’ta "En inovatif şirket" ödülünün sahibi olduk. Türkiye'den ödül alan ilk şirket unvanı alarak bir ilki daha gerçekleştirmiş olduk.
Yurt içinde Capital Dergisi tarafından düzenlenen "Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması’nda inşaat ve gayrimenkul kategorisinin sektör lideri olduk. European Business Awards'ta "En iyi büyüme stratejisi" izleyen şirket seçildik. Üstelik Avrupa birincisi olduk.
Sektörünüzde aldığınız ödüllerde sizi rakiplerinizden ayıran noktalar neydi?
Oldukça hantal ve asırlardır geleneksel kalan bir sektörde inovasyon geliştirmek, patent ve faydalı ürün sahibi olmak dikkat çekici olsa gerek. Bizim 18 patent ve faydalı ürünümüz var. Foldhome (Katlanır ev] ve foldoffice (katlanır ofis) inovasyonlarımızın sürekli canlı kalması, her yıl ödüllere layık görülmesi bunun bir göstergesi. Ki bence en önemli göstergesi evlerimizin yüzde 54'ünü müşteri tavsiyesiyle satma başarımız. 2010’da kurulduktan bu yana her yıl ortalama yüzde 56 büyüyoruz. Projelerimizin yüzde 73'ünü ilk 90 günde satabiliyoruz. Ama ödüllere spesifik baktığımızda son k yıldır konut satış adedi ve cirosunda sektör lideri olarak ayrıştığımızı görüyoruz. Ortaya koyduğumuz sosyal sorumluluk projeleri ile göğüslediğimiz ödüller doğru noktada anlamlı ayrışmalar gerçekleştirdiğimizi ortaya koyuyor. Bunların yanı sıra dünyanın en iyi mimarlık ofisleriyle çalıştığımız için aldığımız proje ödüllerimiz, mimari ödüllerimiz, bunların artan sayısı bizi yine ayrıştırıyor. Yenilikçi, inovatif ve likit marka olarak addedilmemizin arkasında bunlar yatıyor.
Ödüller müşterileriniz ve iş ortaklarınız için ne ifade diyor?
Nef olarak Uzakdoğulu Banyan Tree'yi 15 Temmuz darbe girişiminin olduğu dönemde Türkiye'ye gelmeye ikna ettik. Devletlerin ortak olduğu Avrupa imar ve Kalkınma Bankası ile şimdi Türkiye'de ortak şirket kurduk, gayrimenkul geliştireceğiz. Bu EBRD tarihinde bir ilk. Galatasaray'ın ana sponsoru ve FC Barcelona'nın gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren dünyadaki tek sponsoruyuz. Müşterilerimiz ve iş ortaklarımız için çalışmalarımızın sonucu aslında çok önemli. Ödüller ise ülkemizi temsilen bir anlam ifade ediyor, bize yaptıklarımızın doğruluğunu gösteriyor.
“İŞİMİZİ ÖZENLE VE HEVESLE YAPTIĞIMIZI GÖSTERİYOR”
GURUR VERİCİ Hem geliştirdiğimiz projelerin mimari ve yapı özellikleri ile hem sürdürülebilirlik anlayışımızla hem de gerçekleştirdiğimiz farklı pazarlama faaliyetleri ile bu ödüllere layık görülmek gurur verici. “En iyi pazarlama stratejisi”, “En iyi marka ödülü”, "İnsana saygı ödülü”, "En iyi kurumsal sosyal sorumluluk projesi” gibi ödüllerin sahibi olarak aslında tüm iş yapış süreçlerimizde ödüllere layık görülmek işimizi özen ve hevesle yaptığımızı gösteriyor.
DAHA İYİ SORUMLULUĞU Elbette ki en beğenilen şirket olmak, cirosal ve adetsel bazda sektör lideri olmak kolay değil. Üzerinize her seferinde daha iyisini yapma sorumluluğunu alıyorsunuz. Tabii bir de uluslararası arenada ülkemizi temsilen ilkleri gerçekleştirip ödüller almak ayrı bir onur.
ÖNEMİ AYRI Doğru yolda, işimizi en iyi şekilde yaparak Türkiye’yi yurtdışında temsil etmek bir özel sektör temsilcisi olarak görevimiz. Özellikle örnek ödüllere layık görülmenin, Nef’in global hedeflerine de her an daha da yaklaştığımızı hissetmek ve bu motivasyonu canlı tutmak için de ayrı bir önemi var.