Neomarin AVM'de Carrefoursa ve Teknosa mağazaları açıldı
Pendik'teki Neomarin Alışveriş Merkezi'nde Carrefoursa ve Teknosa mağazaları açıldı.
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, ana iş kolu olarak tespit ettikleri işlerde iki rakamlı büyüme aradıklarını belirterek, "Carrefoursa bunu başarıyor. Carrefoursa bu sene cirosunu 2,6 milyar liraya çıkarmayı hedefliyor" dedi.
Carrefoursa'nın 23. hiper marketinin Pendik'teki açılışında konuşan Güler Sabancı, açılışları heyecan verici bulduğunu söyledi.
Bir araştırmaya göre Türkiye'de en çok tercih edilen perakende markasının Carrefoursa olduğunu, bundan gurur duyduklarını belirten Sabancı, "Biraz önce Carrefoursa Genel Müdürü açıkladı. Esas gurur duyulacak konu Türk tüketicisidir.
Esas Türk tüketicisine büyük teşekkürlerimiz ve şükranlarımız var" dedi. Açılışını yaptıkları mağazanın Carrefoursa'nın İstanbul'daki 10'uncu Türkiye'deki 23'üncü hiper marketi olduğuna işaret eden Sabancı, "Carrefoursa bu sene 140 süpermarkete ulaşıyor, Carrefoursa yoluna devam ediyor. Bu sene 135 milyon lira yatırım yapıyor" diye konuştu.
Güler Sabancı, Sabancı Topluluğu olarak perakende konusunu ana iş kolu olarak tespit ettiklerini dile getirerek, şunları kaydetti: "Ana iş kolumuz olarak tespit ettiğimiz işlerde iki rakamlı büyüme arıyoruz ve Carrefoursa bunu başarıyor. Bu sene cirosunu geçen seneki 2,3 milyar liradan, 2,6 milyar liraya çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca bu sene 7 bin 200 olan çalışanına ilave 2 bin 500 kişiyi işe almayı planlıyor. Bütün bu rakamlar bizi sevindiriyor, mutlu ediyor. "Türkiye'nin en büyük hastalığının, bütün hastalıkların özünde yatan kayıt dışılığın azaltılması için Türkiye'de organize perakendenin gelişmesi gerektiğini vurgulayan Sabancı, "Bütün Türk tüketicisine teşekkür ediyorum. Bu sorunu hep beraber yeneceğiz. Organize perakendenin başarıyla yürütüleceği organizasyonlara,
yatırımlara daha çok ihtiyaç var ülkemizde" şeklinde konuştu.
Konuşmasının ardından Carrefoursa'nın açılışını yapan Sabancı, daha sonra mağazayı dolaştı. Balıkların bulunduğu standa giden Sabancı, "1,89'a çipura çok iyi fiyat. Herkes bol bol balık yesin" dedi.
Mağazaya ilk gün 11 bin kişinin geldiğini söyleyen Sabancı, "Kolay değil, ama kasadaki arkadaşlara hızlı eğitim olmuş" diye konuştu.
-2.9 MİLYON AVRO MAĞAZA YATIRIMI
Carrefoursa Genel Müdürü Guillaume Vicaire de Carrefoursa'nın 163. mağazası olan Pendik'teki mağazanın 4 bin metre karelik alandan oluştuğunu, 150 kişinin çalıştığını ve 32 kasanın bulunduğunu söyledi.
2009 yılında yatırımlarla daha da büyümeyi planladıklarını ifade eden Vicaire, "Türkiye grubumuzun önceliklerinden 1 Ocak 2009'dan beri 17 mağaza Carrefoursa markası altında hizmet veriyor" dedi.
Carrefoursa'da en kaliteli ürünleri en düşük fiyatlarla sattıklarını, binin üzerinde ürün yelpazelerinin bulunduğunu söyleyen Vicaire, yılbaşından bu yana Carrefoursa markalı ürünlerini satışlarında yüzde 51 artış kaydettiklerini
vurguladı.
Vicaire, Şubat-Mart 2009'da müşterilerin tercih ettiği markalar araştırmasında Carrefoursa'nın Türkiye'nin en çok tercih ettiği marka olduğunu belirtti.
Bu arada, mağazanın yatırım tutarının 2,9 milyon avro olduğu öğrenildi.
-"KDV İNDİRİMİ SATIŞLARI YÜZDE 20-30 ARTIRDI"
Güler Sabancı, Carrefoursa mağazasının açılışının ardından Teknosa mağazasının açılışını gerçekleştirdi.
Daha sonra mağazayı dolaşan Sabancı, 225. Teknosa mağazasını açtıklarını ifade ederek, "150'den 225. mağazaya geldik. Teknosa'nın hızına yetişemiyoruz.
Ona ayrı açılış yapmıyoruz" şeklinde konuştu. Mağazaya ilginin yüksek olduğunu ifade eden Sabancı, Türk tüketicisinin organize yerden alışveriş yapmayı sevdiğini ve istediğini, bunun da Türkiye'nin geleceği için iyi olduğunu vurguladı.
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de bir gazetecinin "KDV indirimi işlere nasıl yansıdı?" sorusu üzerine, "İyi yansıdı. Satışlarımız yüzde 20-30 civarında arttı" dedi.
Hükümetten KDV indiriminin yıl sonuna kadar uzatılması için hazırladıkları talepleri içeren yazıyı Alış Veriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği olarak başta Nazım Ekren olmak üzere ilgili tüm bakanlara ilettiklerini
dile getiren Nane, bu indirimlerin tüm sektöre de yayılmasını istediklerini belirtti.
Nane, en çok satışı gerçekleşen ürünlerin plazma TV, notebook, MP3 çalar ve fotoğraf makinesi olduğunu söyledi.
Bu sene 15 bin metre kare hedefleri bulunduğunu, bunun 5 bin metre karesini açtıklarını, 10 bin metre karesini de açacaklarını belirten Nane, "10 bin metre kare 20 mağazaya denk geliyor. 20 mağaza için de 10 kusür milyon dolarlık bir yatırım planlıyoruz" dedi.
Nane, 150 mağazadan 225 mağazaya da bir buçuk yıl içinde çıktıklarını, bu yıl Teknosa'larda bin kişiyi istihdam etmeyi hedeflediklerini ifade etti.
Mehmet Nane, "2009 da 1,2 milyar lira ciro ve yüzde 20 büyüme hedefimiz var. Yüzde 12 olan pazar payımızı daha yukarı çıkarmayı amaçlıyoruz" şeklinde konuştu. Nane, Teknosa mağazasının maliyetinin 600 bin dolar olduğunu da bildirdi.
Konuyla ilgili basında yer alan haberler
Sabancı: Perakende ana işkolumuz iki haneli rakamlarda büyüme arıyoruz
Carrefoursa'nın 163'üncü, Teknosa'nın da 225'inci mağazası Pendik'deki Neomarin Alışveriş Merkezi'nde açıldı. Açılışta konuşan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, grup olarak, perakende konusunu ana iş kolu olarak tespit ettiklerini belirterek "Bu alanların ana iş kolu olması sebebi ile iki haneli büyüme arıyoruz. Carrefoursa bunu başarıyor" dedi. Sabancı Teknosa'nın hızına yetişemediklerini bu nedenle ayrı bir açılış yapmadıklarını söyledi. Bu yıl Carrefoursa için 2.6 milyon TL, Teknosa için de 1.5 milyon TL'nin üzerinde yatırım gerçekleştiren Sabancı Holding, yıl sonunda Carrefoursa ile 2.6 milyar TL, Teknosa'dan da 1.2 milyar TL ciro hedefliyor. Bu yılın sonuna kadar açılacak yeni Carrefoursa mağazaları için 2 bin 500, Teknosa'da ise bin kişiyi istihdam sağlanması hedefleniyor. (Sabah)
Carrefoursa ve Teknosa'dan bu yıl 3 bin 500 yeni istihdam
Carrefoursa'nın 163'üncü, Teknosa'nın da 225'inci mağazası Pendik'teki Neomarin Alışveriş Merkezi'nde açıldı
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Pendik'te açılan Carrefoursa'nın İstanbul'daki 10'uncu, Türkiye'deki 23'üncü hipermarket olduğunu söyledi.
Sabancı, "Carrefoursa bu yıl 140 süpermarkete ulaşıyor, 135 milyon TL yatırım yapıyor. Geçen yılki 2.3 milyar liralık cirosunu bu yıl 2.6 milyar liraya çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca, Carrefoursa'lardaki mevcut 7 bin 200 çalışana, 2 bin 500 kişi eklemeyi planlıyor" şeklinde konuştu.
Carrefoursa'nın ardından aynı AVM'de 225'inci Teknosa mağazasının açılışı gerçekleştirildi. Açılışta konuşan Güler Sabancı, Teknosa'nın hızına yetişemediklerini bu nedenle ayrı bir açılış yapmadıklarını söyledi.
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de bu yıl 15 bin metrekare mağaza hedeflediklerini belirtti. Bunun 5 bin metrekaresini devreye aldıklarını belirten Nane, "Bir 10 bin daha açacağız. Bu yaklaşık 20 mağazaya denk geliyor. Bu mağaza için içindeki ürünlerle birlikte 1.5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu yıl içinde yaklaşık 1000 kişilik istihdam yaratacağız" diye konuştu. (Milliyet)
Sabancı 3 bin 500 kişi alacak
Yatırımlarına ara vermeden devam eden Sabancı Holding, 2009'da açacağı CarrefourSA ve TeknoSA mağazalarında 3 bin 500 kişiye istihdam sağlayacak
Sabancı Holding, CarreforuSA'nın 163'üncü, TeknoSA'nın ise 225'inci mağazası Pendik'deki Neomarin Alışveriş Merkezi'nde açtı. 2009 yılında CarrefourSA için 2 milyon 6 bin TL, Teknosa için de 1 milyon 500 bin TL'lik yatırım yapan Holding, CarrefourSA'dan 2 milyar 600 milyon, Teknosa'dan ise 1 milyar 200 milyon TL ciro hedefliyor. Krize rağmen yatırımlarına devam eden Holding, yıl sonuna kadar açılacak yeni CarrefourSA mağazalarında 2 bin 500, Teknosa mağazalarında ise bin kişiye istihdam sağlayacak.
Açılışta konuşan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, perkande sektörünü ana iş kolu olarak tespit ettkilerini belirterek, 'Ana iş kolu olması sebebiyle iki haneli büyüme arıyoruz. CarrefourSA bunu başarıyor" dedi. Pendik CarrefourSA'nın Türkiye'de 23'üncü hipermarket olduğunu belirten Sabancı, "CarrefourSA bu yıl 140 süpermarkete ulaşıyor ve 135 milyon TL'lik yatırım yapıyor. 7 bin 200 kişilik CarrefourSA ekibine 2 bin 500 kişiyi daha eklemeyi planlıyor' dedi. (Yenişafak)
3 bin 500 kişiye iş
CarrefourSA'nın 163'üncü, TeknoSA'nın da 225'inci mağazası Pendik'deki Neomarin Alışveriş Merkezi'nde açıldı. Bu yıl CarrefourSA için 2.6 milyon TL, Teknosa için de 1.5 milyon TL'nin üzerinde yatırım gerçekleştiren Sabancı Holding, bu yıl sonunda CarrefourSA ile 2.6 milyar TL, Teknosa'dan da 1.2 milyar TL ciro hedefliyor. Bu yılın sonuna kadar açılacak yeni CarrefourSA mağazaları için 2 bin 500, Teknosa'da ise bin kişiyi istihdam sağlanması hedefleniyor.
PERAKENDE DE İKİ HANELİ BÜYÜME ARIYORUZ
Pendik'te gerçekleştirilen CarrefourSA açılışında konuşan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, grup olarak, perakande konusunu ana iş kolu olarak tespit ettiklerini belirterek, "Bu alanların ana iş kolu olması sebebi ile iki haneli büyüme arıyoruz. CarrefourSA bunu başarıyor" dedi. Pendik'te açılan CarrefourSA'nın İstanbul'daki 10'uncu, Türkiye'deki 23'üncü hipermarket olduğunu söyleyen Sabancı, "CarrefourSA bu yıl 140 süpermarkete ulaşıyor. CarrefourSA bu yıl 135 milyon TL yatırım yapıyor. Geçen yılki 2.3 milyarlık cirosunu bu yıl 2.6 milyar liraya cirosunu çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca, CarrefourSA'lardaki mevcut 7 bin 200 çalışana, 2 bin 500 kişi eklemeyi planlıyor. Bu rakamlar bizi memnun ediyor" şeklinde konuştu.
TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK HASTALIĞI KAYIT DIŞI
Sabancı, konuşmasında Türk tüketicisinin organize perekandeyi sevmeye başladığını ve organize perakendenin kayıt dışı ekonomiye karşılık gelişmesi gerektiğini kaydetti. Bu noktada organize perakende yatırımlarında yaşanacak artışın büyük önem taşıdığını kaydeden Sabancı, konuşmasına şöyle devam etti: "Bu sadece CarrefourSA'nın açılışı için burada bulunmuyoruz. Türkiye açısından organize perakendenin gelişmesi, Türkiye'nin en büyük hastalığı olan kayıt dışının azalması için Türkiye de organize perakendenin artması gelişmesi lazım. o nedenle tüm Türk tüketicisine teşekkür ediyorum. Bu sorunu hep beraber yeneceğiz. Bu tip organize perakendenin başarı ile yürütüleceği yatırımlara daha çok ihtiyaç var ülkemizde. Buraya yatırım yapanlara sonsuz teşekkürlerim var."
Konuşmasının ardından mağazayı gezen Sabancı, ilk günde CarrefourSA'yı 11 bin kişinin ziyaret ettiğini aktardı.
Toplantıda mağaza ile ilgili bilgi veren CarrefourSA Genel Müdürü Guillaume Vicaire, CARFURSA'nın tüm Türkiye'de CarrefourSA expresler de dahil olmak üzere 163 mağaza sayısına ulaştığını kaydetti.
TEKNOSA'NIN HIZINA YETİŞEMİYORUZ
CarrefourSA'nın ardından aynı AVM'de 225'inci TeknoSA mağazasının açılışı gerçekleştirildi. Açılışta konuşan Güler Sabancı, TeknoSA'nın hızına yetişemediklerini bu nedenle ayrı bir açılış yapmadıklarını söyledi. Açılışın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan TeknoSA Genel Müdürü Mehmet Nane, 2009 yılında 15 bin metrekare mağaza hedeflediklerini belirtti. Bunun 5 bin metrekaresini devreye aldıklarını belirten Nane, "Bir 10 bin daha açacağız. Bu yaklaşık 20 mağazaya denk geliyor. Bu mağaza için içindeki ürünlerle birlikte 1,5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu yıl sonunda yüzde 20 büyüyerek, geçen yıl 1.1 milyar TL olan ciromuzu 1.2 milyar TL'nin üzerine çıkaracağız. Pazar payımızda yüzde 12'ydi bunu daha da yukarılara çıkaracağız. Bu yıl içinde yaklaşık bin kişilik istihdam yaratacağız" diye konuştu.
KDV İNDİRİMİNİN SÜRMESİ İÇİN İLGİLİ BAKANLIKLARA YAZI YAZDIK
Uygulamaya konulan KDV indirimi ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Mehmet Nane, uygulama ile satışlarının yüzde 20-30 arasında artırdığını söyledi. Nane, bu indirimin yıl sonuna kadar devam etmesi için ilgili bakanlıklara Alışveriş Merkezi ve Perkandeciler Derneği olarak bir yazı gönderdiklerini anlattı. (Star)
Carrefoursa, 135 milyon lira yatırımla 2500 kişiyi işe alacak
Perakendede bu yıl iki rakamlı büyüme planladıklarını söyleyen Sabancı, 'Carrefoursa market sayısını 140'a çıkarmayı, 2.6 milyar lira ciro yapmayı planlıyoruz' diye konuştu. Perakendeyi ana işkolu olarak gören Sabancı Holding, krize rağmen bu alanda iki rakamlı büyüme planlıyor.
Neomarin Pendik Alışveriş Merkezi içindeki Carrefoursa, Teknosa ve Akbank'ın açılışını yapan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Carrefoursa'nın Türkiye'deki 23'üncü, İstanbul'daki 10'uncu marketini hizmete soktuğunu belirtti. Perakendeyi ana işkolu olarak gördüklerini ve bu alanda iki haneli büyüme planladıklarını söyleyen Sabancı, "Carrefoursa bunu başarıyor. Bu yıl 135 milyon TL yatırım yaparak 70 yeni mağaza açmayı ve 140 markete ulaşmayı planlıyoruz.
2.3 milyar lira olan ciromuzu 2.6 milyar liraya yükseltmeyi amaçlıyoruz. 7 bin 500 olan çalışan sayımıza 2 bin 500 kişiyi daha ilave etme hazırlığı içerisindeyiz. Bütün bu rakamlar bizi sevindiriyor, mutlu ediyor" dedi.
Carrefoursa'nın Türkiye'deki 23. hipermarketinin Pendik'teki açılışında konuşan Güler Sabancı, açılışları heyecan verici bulduğunu söyledi. Bir araştırmaya göre Türkiye'de en çok tercih edilen perakende markasının Carrefoursa olduğunu, bundan gurur duyduklarını belirten Sabancı, "Biraz önce Carrefoursa Genel Müdürü açıkladı. Esas gurur duyulacak konu Türk tüketicisidir. Esas Türk tüketicisine büyük teşekkürlerimiz ve şükranlarımız var" dedi.
Açılışını yaptıkları mağazanın Carrefoursa'nın İstanbul'daki 10'uncu, Türkiye'deki 23'üncü hiper marketi olduğuna işaret eden Sabancı, "Carrefoursa bu sene 140 markete ulaşıyor, Carrefoursa yoluna devam ediyor. Bu sene 135 milyon lira yatırım yapıyor" açıklamasında bulundu.
Türkiye'nin en büyük hastalığının, bütün hastalıkların özünde yatan kayıt dışılığın azaltılması için Türkiye'de organize perakendenin gelişmesi gerektiğini vurgulayan Sabancı, "Bütün Türk tüketicisine teşekkür ediyorum. Bu sorunu hep beraber yeneceğiz. Organize perakendenin başarıyla yürütüleceği organizasyonlara, yatırımlara daha çok ihtiyaç var ülkemizde" şeklinde konuştu.
Herkes bol balık yesin
Konuşmasının ardından Sabancı, mağazayı dolaştı. Balıkların bulunduğu standa giden Sabancı, "1.89'a çipura çok iyi fiyat. Herkes bol bol balık yesin" dedi.
Mağazaya ilk gün 11 bin kişinin geldiğini söyleyen Sabancı, "Kolay değil, ama kasadaki arkadaşlara hızlı eğitim olmuş" diye konuştu. Carrefoursa Genel Müdürü Guillaume Vicaire de Pendik'te 150 kişinin çalıştığını ve 32 kasa bulunduğunu söyledi. 2009 yılında yatırımlarla daha da büyümeyi planladıklarını ifade eden Vicaire, yılbaşından bu yana Carrefoursa markalı ürünlerini satışlarında yüzde 51 artış kaydettiklerini vurguladı. (Radikal)