Genel

NGSTYLE markası yurtdışında mağazalaşacak!

Tekstil sektöründeki 20 yıllık tecrübesini girişimci ruhuyla birleştirerek 2003 yılında yarattığı NGSTYLE markasını bugün dokuz mağazalı bir zincire dönüştüren Nazlı Gürer Aldıkaçtı, yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Hedefte Fransa ve Katar var.

Başarılı bir profesyonelken girişim ruhunun sesini dinleyip kendi markasını yaratan Nazlı Gürer Aldıkaçtı, NGSTYLE'ı kısa sürede Türkiye'nin önemli kadın hazır giyim markalarından biri haline getirdi. Bu süreçte ilginç bir girişimcilik öyküsünü sayfalarımıza taşıdık. 


Aldıkaçtı, Uludağ Üniversitesi İktisat Bölümü'nden mezun olduktan sonra kariyerine reklamcılıkla başladı. Kısa bir süre sonra bu sektörün kendisine uygun olmadığına karar vererek cesur bir adımla moda sektörüne geçiş yaptı. Moda ve tekstil sektörüne tamamen tesadüf eseri içindeki sesi dinleyerek geçen Aldıkaçtı, işe NN Club'ta başladı. Daha sonra Herry ile yolları kesişti. Burada genel müdürlüğe kadar uzanan kariyer hayatında profesyonel yöneticiliğinin yanı sıra hep tasarımcı kimliği ile de öne çıkan girişimci, yaklaşık 11 yıl Herry'de genel müdürlük görevinde bulundu. Ardından yine ani bir kararla kendi işini kurmaya karar verdi. Sektöründeki 20 yıllık tecrübesini marka yaratma heyecanıyla birleştirerek, 2003 yılında NGSYLE markasını yaratan Aldıkaçtı, "NGSTYLE'ı markaya adımın baş harflerini vererek oluşturdum. Amacım iş dünyasında güçlenen vizyonuyla yer alan Türk kadınının giysilerinin de iş hayatının gereksinimlerine göre tasarlandığı bir marka oluşturmaktı. Tekstil alanındaki bilgi birikimimi, kendi kültürümüzün tasarım mirasını çizim yeteneğimle birleştirerek, moda dünyasına heyecan verici bir markaya imza atmayı hedefledim" diye konuşuyor. 


Kadın ressamların eserleri kıyafetlere taşındı.

NGSTYLE, KAGİDER Üe Resmin Kumaşta Öyküsü projesini yürütüyor. Kadın girişimcilere katkı sağlamak amacıyla yürütülen bu çalışmada kadın ressamlarla işbirliği yapılıyor. Proje kapsamında Aydan Baktır, Sevgi Güzelışık Koç, Müjde Kötü gibi değerli kadın ressamların resimleri NGSTYLE ürünlerinde kullanılıyor. Bu ürünlerden elde edilen gelirin bir kısmı da kadın girişimcileri desteklemek üzere KAGİDER'e aktarılıyor. NSTYLE'ın bugün beşi istanbul'da olmak üzere dokuz mağazası bulunuyor, istanbul'da Zorlu Center AVM, Göktürk/Kemerburgaz, Marmara Forum AVM, Viaport AVM ve Bomonti'de, İstanbul dışında ise İzmir Alsancak, Adana Ziyapaşa Bulvarı, Gaziantep Prime Mail AVM ve Samsun Piazza AVM'de mağazaları bulunan markanın ürünlerine mağazaları dışında 150 satış noktasından ulaşılabiliyor. Önümüzdeki iki yılda altı mağaza daha açmayı planlayan şirketin hedefinde istanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya'da mağazalar açmak var. Aldıkaçtı, Ankara'da iki, izmir'de bir, İstanbul'da üç mağaza daha açmayı istediklerini söylüyor. 


Francfıise vererek büyüyorz 

NGSTYLE büyüme stratejisini franehise sistemi üzerine kuran bir marka. Markanın doğru bir hedef kitleye giden bir marka olduğunu söyleyen Aldıkaçtı, "En büyük avantajımız ise marka ile tanışanın bir daha bırakmaması. Bu da yatırımcılara güçlü bir marka-müşteri ilişkisi ile işe devam etme şansı veriyor" diyor. Şirket, yeni açılacak AVM 'lerde büyümeyi hedefliyor. Bu sektörü bilen ve markayı iyi bir noktaya taşıyabilecek girişimcilere franehising konusunda öncelikli. Bir mağaza için minimum 100 metrekare bir mağaza büyüklüğü ve 150 bin liralık yatırım miktarı yeterli oluyor. Girişimciye yüzde 40 civarında kar marjı bırakan şirketin, aylık ortalama ciro hedefi ise 150 bin lira. Sisteme giriş için ekstra bir bedel talep edilmiyor. Kendi mağazaları dışında satış noktalarını da artırmak için çalışmalarını sürdüren girişimci Türkiye'nin ve dünyanın önemli perakende noktalarıyla görüşmeler yürütüyor. Hali hazırda Rusya Federasyonu, Türki Cumhuriyetler, Bakü, Katar ve Almanya'da koleksiyonları moda severlerle buluşuyor. 

Yurtdışı için görüşmeler sürüyor Diğer taraftan yurtdışında mağazalaşmak için de görüşmeler sürüyor. Paris ve Katar'dan girişimcilerle görüşmeler yürüten Aldıkaçtı, "2015'te bu görüşmelerimizin realize olmasını umuyoruz. Yurtdışında bölgeyi iyi bilen ortaklarla çalışmayı tercih ediyoruz" diye konuşuyor. 2014 u 13 milyon TL'lik bir ciroyla kapatmayı hedefleyen NGSTYLE, yurtdışı büyüme planlarının da verdiği ivmeyle 2015'te yüzde 30'luk bir büyüme hedefliyor. Nazlı Gürer Aldıkaçtı sektörün deneyimli isimlerinden biri olarak en önemli sorunun kalifiye eleman eksikliği olduğunu söylüyor. Sektöre eleman yetiştiren bir yer olmadığına dikkat çeken Aldıkaçtı, bu nedenle şehir dışında mağaza açarken çok seçici davrandıklarını belirtiyor. 


75 kişilik ekibi var 

Aldıkaçtı, NGSTYLE'ın müşteri kitlesinin A ve B sosyoekonomik profiline sahip, çalışan ya da hayatın içinden, 18 - 65 yaş arası, kendine güvenen, kültürlü, sosyal aktivitesi fazla olan tüketicilerden oluştuğunu söylüyor. Tasarımları kadınların tercihlerine göre yaptıklarım söyleyen Aldıkaçtı, "Ben de çalışan bir kadın, anne ve eş olduğum için ürünleri kendim kullanıp eksikliklerine bulursam hızla yeniliyorum. Kadınların hem toplantılarda kendini iyi hissedeceği hem de çocuğunun peşinde koşabileceği tasarımlar yapmaya çalışıyoruz. Müşteri kitlemizi iyi dinleyip onların ihtiyaçlarına göre tasarımlarımızı güncelliyoruz" diyor. NGSTYLE, ŞişliBomonti'deki 2 bin 500 metrekarelik merkez binasında; yönetim, ürün geliştirme ve tasarım, pazarlama ve satış, muhasebe ve fiııans gibi belirleyici birimlerin bulunduğu 75 kişilik ekibi ile faaliyet gösteriyor. 


Ekonomist