Kent Haberleri

Niğde'de otobüslerin şehir merkezine girişleri yasaklandı!

Niğde’nin trafik sorunu yoğun şekilde hala hissediliyor. Alternatif şehirleşme ve buna bağlı alternatif yollar açılamadığı için Niğde’de yaşayan yaya ve sürücülerin yoğun şekilde yaşadığı trafik sorunu devam ediyor.

Niğde’nin trafik sorunu yoğun şekilde hala hissediliyor.  Alternatif şehirleşme ve buna bağlı alternatif  yollar açılamadığı için Niğde’de yaşayan yaya ve sürücülerin yoğun şekilde yaşadığı trafik sorunu devam ediyor.  Sorun ile birlikte Niğde Belediyesi de bu sorunun çözümü için çeşitli çözümler üretmeye çalışıyor. 

MAYIS 2016 DA TEPKİLER ÜZERİNE GERİ ÇEKİLDİ 

Geçtiğimiz  Mayıs ayında  Niğde Belediyesi bir karar alarak Ankara Yolu istikametinden, yani Bor yolu üzerinden gelen  kooperatif,  yolcu taşıma otobüslerinin şehir merkezine girmesine izin vermemişti. Yolcuların büyük tepkisini çeken bu uygulamanın haberini  sitemizde haberleştirmiştik. Sizlerden de bir çok yorum almıştık. Haberimiz ardından Niğde Belediyesi bu uygulamayı durdurmuştu. Ancak bugün itibari ile Niğde Belediyesi vatandaşları sıkıntıya uğratan Ankara yönünden gelen kooperatif otobüslerinin şehir merkezine girmesini tekrar engelledi.

 TEPKİ ÇEKEN UYGULAMA YENİDEN GÜNDEMDE

 Niğde Belediyesi Kemerhisar, Bahçeli, Altunhisar, Bor yolcu taşıma kooperatiflerine gönderdiği  19 Ağustos 2016 tarihli yazısında, söz konusu otobüslerin   şehir merkezine girmemeleri  istendi. Bor yönünden gelen otobüsler Yeni güzergah olarak Derbent Mezarlığı yanından,  Ethem Onbaşı Caddesine girmeleri, Selçuklu Caddesi, Eski Sanayi, Tren Garı önündeki kavşaktan Cumhuriyet Bulvarı ve ardından Eski Terminal içerisindeki Köy Garajına girmeleri şeklinde yeni güzergah güzergah belirtildi. Yazı yine  Niğde Belediye Başkan Yardımcısı Rifat Özkan imzalı olarak  yazı ile otobüs işletmecilerine bildirildi.

 İLK YAZI İLE İKİNCİ YAZI ARASINDA FARK VAR

 Mayıs 2016 tarihli yazı ile  Ağustos 2016 tarihli yazı arasında da fark var. Mayıs ayında yazılan yazıda 5393 Sayılı Belediye Kanunun 15 Maddesinin (P) bendine atıf yapılırken. En son 19 Ağustos 2016 tarihli yazıda ise Niğde Belediye Meclisinin almış olduğu 03.06.2016 tarihli karara ve İl Trafik Komisyonunun 09.12.2015 tarihli kararına atıfta bulunuluyor. Belediyenin bu kararına tepki çeken Bor yönünden Niğde’ye gelen otobüs işletmelerinin şoför, yöneticileri ve yolcular ile konuştuk. Bor yönünden Niğde’ye gelen vatandaşlara haksızlık yapıldığını ve bu konuyu mahkemeye götürdüklerini belirten  kooperatif başkanları; Bor, Kemerhisar, Altunhisar, Bahçeli ve buna bağlı kasaba ve köylerden gelen vatandaşlara haksızlık yapılıyor. Otobüsü kullanan vatandaşlar dar gelirlidir. Bu vatandaşların büyük çoğunluğu Derbent kavşağında iniyor ve Niğde Şehir içi otobüsüne binerek Niğde meydanına, Niğde İmam hatip meydanındaki işyeri ve okuluna gidebilmek için  tekrar bir ücret ödemek zorunda kalıyor. Niğde gibi 15-20 kilometrelik bir yerde iki araç değiştirmek bu insanlara yapılan külfettir. Bir taraf kollanırken, bir tarafa haksızlık yapılmaktadır.   Vatandaşları sıkıntıya sokmaktan başka Trafik yoğunluğu sorununa  bir faydası olmayacaktır. Şehre girmemesi istenen otobüs sayısı yaklaşık 40 tanedir. Bunlar da zaten aynı anda girmiyor, zamana yayılı olarak giriyor. Oysa Niğde’de personel ve öğrenci servis sayısı 500’ü aşkındır. Şehir içi otobüsleri ona keza…  Belediye çöp kamyonlarının gündüz şehir içinde dolaşımı da ayrıca trafiği aksatmakta, yapılan yanlış parklar, gelişi güzel konulmuş yaya geçitleri de trafiği aksatıyor. Bu uygulama Niğde’nin şehir içi trafik  sorununu çözmeyecek adaletsiz bir uygulamadır. Belediye  etkin şekilde ve imar uygulamaları ile   çözemediği trafik sorunu için hedef saptırmakta, geçici uygulamalar ile  bizleri sanki sorunun kaynağı gibi göstermektedir. Bu adaletsiz ve haksız bir uygulamadır. Yetkililerden bu uygulamanın durdurulmasını rica ediyoruz” dediler.   Niğde Belediyesi, şehir içi trafik sorununun çözümü için kalıcı çözümler yerine Otopark, parkomat gibi uygulamalar devreye koydu ancak yaz günleri olmasına rağmen trafik sorunu konusuna bir çözüm bulunamadı. İnsanlar,  duble yol, otoban gibi çağdaş yollardan çok kısa sürede her yönden  Niğde’ye ulaşırken, şehir içi trafiğinde ise tam bir keşmekeşin içinde kalıyor. Buda hem ekonomik, hem de zaman yönünden büyük kayıplara yol açıyor. Mahalleler  çocukların oyun alanı olması gerekirken, Niğde’nin şehir merkezine yakın mahalleleri park edilmiş araçlardan geçilmiyor.



Anadolu Haber Gazetesi