Perakende

Nişantaşı'ndaki mağazalar Suudi Arabistan ve Katarlılara satış yapmaya başladı!

Rusya ve Ukrayna'dan gelen turist sayısının düşmesi ile birlikte, Nişantaşı ve İstinye Park'ta bulunan mağazalar daha çok Kuveyt, Suudi Arabistan ve Katarlılara satış yapmaya başladı.

Son dönemde yaşanan gelişmelerin gerek fiyatlar gerekse satışlar üzerindeki etkisi hakkında açıklamalar yapan Elif Çapçı, tüm alımları yurtdışından yapmadıklarım o nedenle kurdaki artışı sınırlı olarak yansıttıklarını belirtti. Tüketimde ise terör olayları nedeni ile bir dönem yavaşlama olduğunu belirten Çapçı, "Ancak toplamda cirolar kuvvetli gitmeye devam ediyor. Bu ay 21 günlük büyüme yüzde 37, online tarafta ise yüzde 140 olarak gerçekleşti" dedi. Çapçı, önümüzdeki yıl perakendede en önemli sorunun belirsizlik olduğunu sözlerine ekledi. 


Değişen turist profili perakende müşterisini de değiştirdi. Geçmiş yıllarda perakende markalarının yaptığı yabancı satışlarda Rusya ve Ukrayna vatandaşlan ön sıradayken, son dönemde bunun yerini Körfez ülkeleri aldı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, Zorlu, İstinye Park ve Nişantaşı gibi turistlere yoğunluk olarak satış yapılan mağazalardaki cironun yüzde 20'sinin turistlerden elde edildiğini söyledi. 

Ancak bu yıl değişen turist profili ile Körfez ülkelerinin öne çıktığım kaydeden Çapçı, "Bu yıl portföyde değişiklik oldu Katar, Suudi Arabistan ve Kuveyt gibi ülkelerden gelen turistlere yönelik satışlarımız arttı. Geçmiş yıllarda Ruslara yaptığımız satışlar daha öndeydi" bilgisini verdi. 


930 MİLYON TL CİRO HEDEFİ 

Açıklamalarında, yeni dönem hedeflerinden bahseden ve bu yılı 930 milyon TL ciro ile kapatmaya hazırlandıklarına işaret eden Çapçı, 2010'da başlayan online satışların gelecek yıl pek çok mağazayı geride bırakacağım söyledi, beymen.com'un önümüzdeki yıl en fazla satış yaptıklan 3'üncü mağaza olan Nişantaşı'm geride bırakmasını ve 90 milyon TL'ye ulaşmasını beklediklerini kaydeden Çapçı, "Online mağazada 2010 yılında 3 milyon TL satış gerçekleştirmiştik. Bu rakam her yıl katlanarak büyüdü ve geçen yıl 25 milyon TL'ye ulaştı. Bu yıl 50 milyon, önümüzdeki yıl ise 90 milyon TL'lik satış rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. 82 mağazamız var ve beymen.com'un bu rakam ile 2016'da en fazla satış yaptığımız Nişantaşı mağazasını geride bırakmasını ve 3'üncü sıraya çıkmasını bekliyoruz" 


ŞIRNAK'A DA SATIŞ YAPIYORUZ 

Beymen'de satışların yüzde 5.5'inin online taraftan geldiğini belirten Elif Çapçı, 1.17 milyar TL satış rakamına ulaşmayı bekledikleri 2016 yılında bu oranın yüzde 8'e çıkacağım belirtti. Bu anlamda beymen.com'da mottolarmı online tarafta moda destinasyonu olmak olarak açıklayan Çapçı şöyle devam etti: "Büyük şehirlerin yanı sıra Şırnak, Çorum gibi Türkiye'nin bütün köşelerine satış yapıyoruz. İnternet satışlarında bir defada 31 bin TL'lik alışveriş yapan müşterimiz bile var. beymen.com'da ekim ayı itibarıyla 4.5 müyon ziyaretçiye ulaşüdı. Bu alana önümüzdeki yıl 6 milyon TL yatırım daha yapmayı planlıyoruz." 


Sözcü