14 / 05 / 2024

Nişantaşı'ndaki otopark rezidansı andırıyor!

Nişantaşı'ndaki otopark rezidansı andırıyor!

İstanbul"da her geçen gün artan araç sayısına oranla otopark sorunu büyürken, kentin en lüks semtlerinden Nişantaşı"nda dış görünüşüyle tam bir rezidansı andıran otopark açıldı  



İstanbul"da her geçen gün artan araç sayısına oranla otopark sorunu büyürken, kentin en lüks semtlerinden Nişantaşı"nda dış görünüşüyle tam bir rezidansı andıran otopark açıldı. Tamamen elektronik sistemle işleyen otopark, araçları insan eli değmeden park ediyor, 90 saniyede de geri veriyor...

İstanbul"da kapalı ve katlı otopark sayısı toplam 315"i buluyor. Bu otoparkların araç kapasiteleri ise 69 bin 738. Ama yetmiyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu soruna çözüm bulmak için yeni otoparkları hizmete soksa bile, araç sayısıyla karşılaştırıldığında özellikle gündüz saatlerinde bu kapasite yetersiz kalıyor. Öte yandan şehir içerisinde büyük ve katlı otopark yapacak alanların sayısının azlığının yanı sıra maliyetlerin yüksekliği de hem belediyeyi hem de yatırımcıların uzak durmasına neden oluyor. Son dönemde hizmete giren yarı otomatik ve otomatik otoparklar bu soruna büyük ölçüde çözüm getiriyor.


1 araçlık yere üç araç

Nişantaşı"nda geçtiğimiz Eylül ayında hizmete giren ve 20 milyon dolara mal olan Park Point isimli otoparka ˜otomatik otopark" sistemini kuran Otomatik Otopark Sistemleri A.şž."nin yöneticisi Mustak Ağrıklı, artık İstanbul gibi bir metropolde büyük otoparkların kurulmasının çok zor olduğunu söyledi. Bu nedenle küçük alanlardan en fazla verimi alabilmek için yıllardır yurtdışında uygulanan otomatik otopark sistemini Türkiye"de uygulamaya başladıklarını anlatan Ağrıklı, œBu sistemde sürücü aracını otoparkın girişinde bulunan küçük odalara getiriyor ve sonrasında ayrılıyor. Bu aşamadan sonra herşey otomatik olarak gerçekleşiyor. Araç bir platform üzerinde tamamen otomatik olarak park ediliyor.Bu sayede kullanıcılar park yeri aramak zorunda kalmıyorlar. Ayrılırken de sürücü elindeki kartı okutarak aracını 2-6 dakika arasında teslim alıyor dedi.

90 saniyede sistem parkediyor

Sistemin özellikle küçük alanlara çok daha fazla araç parketmesini sağladığını vurgulayan Ağrıklı, œBu otoparkları birer depolama alanı gibi düşünün. En küçük alandan bile yararlanıyor. Normal otoparklarda 100 metreküplük bir alana sadece bir araç parkedebilirken bu otomatik sistem sayesinde aynı alana 3 adet araç yerleştirilebiliyor. Nişantaşı"nda şu anda bu sistemi kullanan otoparkın toplam oturum alanı 450 metrekare, 15 katlı ve 276 araç kapasitesine sahip. Normal şartlarda buraya bir otopark yapılmazdı. 4 giriş ve çıkış odası var. Bir araç bu odalara teslim edildikten 90 saniye sonra parkedilmiş oluyor. Bu sayede hem sürücülerin otopark içerisinde trafik yaratmasının önüne de geçiliyor dedi. Tam otomatik otopark ücretleri ise arabaların yüksekliklerine ve uzunluklarına göre belirleniyor
Normal standart arabalarda bir saati 10 TL. Sonraki saatler ise 2 TL olarak ücretlendiriliyor. Büyük ve yüksek araçlarda ise bir saatlik ücret 12 TL. Sonraki saatler ise yine 2TL.

Belediye de bu sisteme geçiyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından geçtiğimiz Kasım ayında açılan Cihangir Zeminaltı Otoparkı"nda ise mekanik sistemin yanı sıra yarı otomatik park sistemi kullanılıyor. Toplam 3 bin metrekarelik alana yapılan otopark, 112 araç kapasiteli yarı otomatik sistem ile 201 araç kapasiteli mekanik sistem sayesinde 313 araca evsahipliği yapıyor. Bu konuda yatırımlarına hız veren İSPARK önümüzdeki dönemde Merter, Ümraniye ve Kağıthane"de yarı otomatik ve tam otomatik otoparkları hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Vatan

 


Geri Dön