Niyazi Önen: Dardenia markasıyla Türkiye genelinde 150 şube açılacak!
Türkiye’de zincir restoran bakımından balık ekmek segmentinde bir boşluk olduğundan bu alana yöneldiklerini belirten Dardanel Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, bu alanda Dardenia markasıyla hizmet vermeye başladıklarını belirtiyor...
Geleneksel köfte-ekmek konseptiyle zincirleşen restoranlara şimdi yeni bir geleneksel tat daha ekleniyor. Adı İstanbul-Eminönü ile özdeşleşen ‘balık&ekmek’ de bir zincir restoran konseptine esin kaynağı oluyor. Ankara’da Myfish ile başlayan sürece, şimdi Dardanel’den Dardenia ve bir başka marka olan Fish Box da eklendi.
Eminönü ile özdeşleşen balık&ekmek satıcıları, İstanbul’un simgelerinden biridir. Yarım ekmek arasında bir lezzet şöleni sunan balık&ekmekçilerde ise son dönemde bir kabuk değiştirme söz konusu. Uzun yıllar Eminönü’nde teknelerde karşımıza çıkan balık&ek- mekçiler, artık zincir balık ekmek restoranlarıyla da sadece deniz kıyıların da değil, denizi olmayan şehirlerde de tüketiciye balık&ekmek yedirmeye başladı. Ankaralı Myfish’in ardından kurulan Fish Box’u şimdi Dardanel tarafından kurulan Dardenia izledi.
Kısa sürede Türkiye’nin dört bir yanma yayılmayı planlayan bu projeler, önümüzdeki yıllarda balık ekmeğin, geleneksel bir başka lezzetimiz olan köfte-ekmekle yarışabileceğini gösteriyor.
TÜKETİM DÜŞÜK
Yeni kurulmaya başlanan zincir balık&ekmek restoranlarıyla denizin olmadığı bölgelerde de tüketiciye balık yedirecek olan balık&ekmekçikler, bu sayede balık tüketimini artırmayı da hedefliyor. Üç tarafı denizlerle çevrili ve toplamda 4 bin 500 deniz millik kıyı şeridine sahip olan Türkiye, balık tüketiminde hem dünya hem de Avrupa ortalamasının çok altında kendine yer buluyor. Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih îşliel, kişi başına yıllık balık tüketiminin Japonya'da 80, İzlanda'da 90 kilogram iken Türkiye'de yalnızca 9 kilogram seviyesinde bulunduğunu söylerken, tüm dünyada beğeni ile tüketilen Türk su ürünlerinin yurt içinde de hak ettiği saygınlığı görmesini arzu ettiklerini belirtiyor.
DANDENIA 150 ŞUBE AÇACAK
Türkiye’de zincir restoran bakımından balık ekmek segmentinde bir boşluk olduğundan bu alana yöneldiklerini belirten Dardanel Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, bu alanda Dardenia markasıyla hizmet vermeye başladıklanm belirtiyor.
“Dardanel olarak balıktaki uzmanlığımızı balık&ekmek konseptiyle tüketicilerimize sunuyoruz” diyen Önen, Dardenia olarak ilk şubelerini Mart 2011’de İstanbul Erenköy’de kurduklarını söylüyor. Şu anda toplamda dört şubeye ulaştıklarını belirten Önen, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bir ay içinde balık&suşi konseptinde olacak şubemizi Kemer-Gök- türk’te açacağız. Altıncı şubemiz ise çıkış noktamız Çanakkale’de olacak. Üç yıl içinde hedefimiz Türkiye genelinde 150 şubeye ulaşmak. Balık&ekmek konseptindeki şubelerimizde ise franchise ile büyüyeceğiz.”
Şu anda ortalama bir şubenin toplamda 500 bin TL’ye mal olduğunu belirten Önen, ABD, İngiltere ve Avustralya’dan önemli franchise teklifleri aldıklarını dile getirirken, franchise yöntemini düşünmedikleri balık&suşi konseptinde de iki yıl içinde 10 şubeye ulaşmayı planladıklarını kaydediyor.
Ekonomist