Sektörel

Niyazi Önen: Dardenia markasıyla Türkiye genelinde 150 şube açılacak!

Türkiye’de zincir restoran bakı­mından balık ekmek segmentinde bir boşluk olduğundan bu alana yönel­diklerini belirten Dardanel Grubu Yö­netim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, bu alanda Dardenia markasıyla hizmet vermeye başladıklarını belirtiyor...


Geleneksel köfte-ekmek konseptiyle zincirleşen restoranlara şimdi yeni bir geleneksel tat daha ekleniyor. Adı İstanbul-Eminönü ile özdeşleşen ‘balık&ekmek’ de bir zincir restoran konseptine esin kaynağı oluyor. Ankara’da Myfish ile başlayan sürece, şimdi Dardanel’den Dardenia ve bir başka marka olan Fish Box da eklendi.


Eminönü ile özdeşleşen balık&ekmek satıcıları, İstanbul’un simgelerinden bi­ridir. Yarım ekmek arasında bir lezzet şöleni sunan balık&ekmekçilerde ise son dönemde bir kabuk değiştirme söz konusu. Uzun yıllar Eminönü’nde teknelerde karşımıza çıkan balık&ek- mekçiler, artık zincir balık ekmek res­toranlarıyla da sadece deniz kıyıların­ da değil, denizi olmayan şehirlerde de tüketiciye balık&ekmek yedirmeye başladı. Ankaralı Myfish’in ardından kurulan Fish Box’u şimdi Dardanel ta­rafından kurulan Dardenia izledi.


Kısa sürede Türkiye’nin dört bir yanma yayılmayı planlayan bu proje­ler, önümüzdeki yıllarda balık ekme­ğin, geleneksel bir başka lezzetimiz olan köfte-ekmekle yarışabileceğini gösteriyor.


TÜKETİM DÜŞÜK

Yeni kurulmaya başlanan zincir balık&ekmek restoranlarıyla denizin olmadığı bölgelerde de tüketiciye ba­lık yedirecek olan balık&ekmekçikler, bu sayede balık tüketimini artırmayı da hedefliyor. Üç tarafı denizlerle çevrili ve toplamda 4 bin 500 deniz millik kı­yı şeridine sahip olan Türkiye, balık tü­ketiminde hem dünya hem de Avrupa ortalamasının çok altında kendine yer buluyor. Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih îşliel, kişi başına yıllık balık tüketiminin Japonya'da 80, İzlan­da'da 90 kilogram iken Türkiye'de yal­nızca 9 kilogram seviyesinde bulun­duğunu söylerken, tüm dünyada be­ğeni ile tüketilen Türk su ürünlerinin yurt içinde de hak ettiği saygınlığı gör­mesini arzu ettiklerini belirtiyor.


DANDENIA 150 ŞUBE AÇACAK

Türkiye’de zincir restoran bakı­mından balık ekmek segmentinde bir boşluk olduğundan bu alana yönel­diklerini belirten Dardanel Grubu Yö­netim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, bu alanda Dardenia markasıyla hizmet vermeye başladıklanm belirtiyor.


“Dardanel olarak balıktaki uzmanlığımızı balık&ekmek konseptiyle tü­keticilerimize sunuyoruz” diyen Önen, Dardenia olarak ilk şubelerini Mart 2011’de İstanbul Erenköy’de kurduklarını söylüyor. Şu anda toplamda dört şubeye ulaştıklarını belirten Önen, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bir ay içinde balık&suşi konseptinde olacak şubemizi Kemer-Gök- türk’te açacağız. Altıncı şubemiz ise çıkış noktamız Çanakkale’de olacak. Üç yıl içinde hedefimiz Türkiye genelinde 150 şubeye ulaşmak. Balık&ekmek konseptindeki şubelerimizde ise franchise ile büyüyeceğiz.”


Şu anda ortalama bir şubenin toplamda 500 bin TL’ye mal olduğunu be­lirten Önen, ABD, İngiltere ve Avustralya’dan önemli franchise teklifleri aldıklarını dile getirirken, franchise yöntemini düşünmedikleri balık&suşi konseptinde de iki yıl içinde 10 şubeye ulaşmayı planladıklarını kaydediyor.


Ekonomist