Noterden gayrimenkul satışı nasıl yapılır? İşte detaylar ve randevu alma süreci!
4 Temmuz 2023 tarihi itibariyle noterden gayrimenkul alım-satım işlemleri başladı. Konut, arsa ve dükkan gibi taşınmazların satışı artık noter aracılığıyla da gerçekleştirilebilecek. Noterden gayrimenkul alım satım işlemleri için başvuru talebi ve randevu almak gerekiyor.
4 Temmuz’dan itibaren uzun süre önce kararlaştırılan gayrimenkul satışları artık noterden yapılmaya başladı. Gayrimenkul satışlarını güvenli ve titiz bir şekilde kayıt altına alan noterler bu konuda öne çıkıyor. Arsa, arazi, konut ve ofis gibi birçok taşınmaz ürünlerin satışları noterlik tarafından yürütülecek. Taraflar arasında adil bir alım satım sürecini yöneten noter büyük bir role sahiptir. Gayrimenkul alım satım işlemi yapmak isteyen vatandaşlar önce başvuru talebi sonra da randevu alarak belirli bir süreçte gerçekleşecektir.
Noterden gayrimenkul satışları için nasıl randevu alınır?
Tapuda yeni dönemin başladığı 4 Temmuz’da ev, arsa, dükkan, tarla ve daha birçok taşınmazların alım satımı yapılıyor. Bu işlemleri yapmak için noterden randevu almak gerekiyor. Alım satım işlemi yapmak isteyenler Türkiye Noterler Birliği elektronik randevu uygulamasından başvuru yaparak randevularını oluşturabilecekler. Noter, sisteme tarafların taşınmaz bilgileri, belirlenen satış bedeli bilgileri gibi önemli belgeleri yükleyecektir. Satış konusunda herhangi bir sorunun teşkil etmemesi durumunda taraflara alım satım işlemi için randevu verilecektir.
Ayrıca Gayrimenkul Uzmanı Mustafa Hakan Özelmacıklı, E-devlet üzerinden randevu oluşturulabileceğini de belirtmiştir. Bu kapsamda vatandaşlar E-devlet üzerinden Noterler Birliği’nin e-randevu uygulamasından başvurarak satışa ilişkin belgeleri yükleyecek ve randevu saatinde noterde bulunacaklar.