Genel

NT, İstanbul'un dört AVM'sinde birden mağaza açtı

AVM müşterisinin kültür ürünlerine rağbetini gören kitap ve kırtasiye zinciri NT, dün İstanbul'un dört AVM'sinde birden mağaza açtı...  

şžehirlerde alışveriş caddelerden AVM'lere (alışveriş merkezleri) kayıyor. İstanbul'da halkın yüzde 46,2'si AVM müşterisi. İstanbul'daki AVM'lerde Anadolu'dakilere göre kitap, kırtasiye, dergi ve CD ürünleri iki kat fazla talep görüyor. AVM müşterisinin kültür ürünlerine rağbetini gören kitap ve kırtasiye zinciri NT, dün İstanbul'un dört AVM'sinde birden mağaza açtı.

şžehirlerde yaşayanlar sosyalleşmek ve aileleri ile birlikte vakit geçirmek için ferah kapalı mekanlar olan AVM'leri tercih ediyor. AVM'ler ise rekabet nedeniyle artık her sosyo-ekonomik gruptan insanı çekebilecek marka ve ihtiyaca yer veriyor. İnsanların yeni buluşma mekanı haline gelen bu merkezlerde kültür ürünleri mağazası da bir ihtiyaç olarak ortaya çıktı. Bu alanda Türkiye genelinde en yaygın zincir mağazalara sahip NT de bu boşluktan yola çıkarak 'AVM'lerin kültür mağazası' olarak ortaya çıktı.

NT Mağazaları dün İstanbul'daki dört AVM ile Giresun'da bir cadde mağazasını aynı anda açtı. şžirketin İstanbul'da Başakşehir Olimpa, Torium, Yenibosna Starcity ve Via Port AVM ile Giresun cadde şubeleri törenle hizmete girdi. Böylece NT 101'i yurtiçinde, 18'i yurtdışında, 8 ülkede olmak üzere 119 şubeye ulaştı. NT Mağazaları Genel Müdürü şžeref Zekai Kolak, Sabiha Gökçen Havalimanı yakınında yer alan ve İstanbul'un en çok müşteri çeken AVM'lerinden Via Port'taki şube açılışına katıldı. Açılışta konuşan Kolak, tüketicilerin ihtiyacından yola çıkarak AVM'lere girdiklerini ifade etti. İstanbul'da müşterilerin yüzde 47'3'ünün cadde, yüzde 6,5'inin hiparmarketleri tercih ettiğini belirten Kolak, yüzde 46,2'lik kesimin ise AVM müşterisi olduğuna dikkat çekti. Araştırmaya göre İstanbul AVM'lerinde Anadolu'dakilere göre kitap, dergi, kırtasiye ve CD satışları yüzde 207 daha fazla.

NT Genel Müdürü şžeref Zekai Kolak, 'Türkiye'de özellikle metropollerde AVM sayılarının artıyor oluşu bizi AVM'lerde yeni şubeler açmaya yöneltiyor. AVM şubelerimizle müşterilerimizin aileleri ile birlikte vakit geçirecekleri, sosyalleşme ihtiyaçlarını karşılayacakları kültür mekanlarını sıcak ve samimi bir mağaza atmosferiyle sunmak istiyoruz.' dedi. Sekiz ülkede bin çalışan ile 119 şubede hizmet verdiklerini anlatan Kolak, 2 ay sonra Kuzey Irak'ın Erbil şehrinde 120. mağazalarını açmayı planladıklarını söyledi. 2008'de 120 milyon lira, 2009'da 136 milyon lira olan NT'nin bu yılki cirosu 167 milyon liraya çıktı.

119 mağazada da çocuk gelişimi uzmanı bulundurduklarını belirten Kolak, uzmanları da sürekli eğitimden geçirdiklerini kaydetti. Ürünleri bir heyet tarafından kontrol edildikten sonra mağazaya koyduklarını belirten Kolak, insan psikolojisine dikkat ederek eğitime faydası olmayan ürünleri satmadıklarını dile getirdi. Kolak, 'Türkiye'de cehaletle savaşan başta Cumhurbaşkanı'mız ve Milli Eğitim kurumlarımız olmak üzere, ne yapıyorlarsa onu yapmaya gayret ediyoruz. Mağazalarımız insanımıza okumayı sevdirme, okuma alışkanlığı kazandırmanın yanında eğitimin de destekçisi. şžu anda NT Mağazaları, Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içerisinde, müfredatla uyumlu, kazanım merkezli oyunlar, kampanyalarla eğitime destek veriyor. Dolayısıyla gerek öğretmenlerin gerekse anne-babaların çocuklarını yetiştirirken ikinci adresleri NT olacak.' diye konuştu.

Yılbaşından itibaren 'Kitaplı Oyun Kulübü' projesini hayata geçireceklerini anlatan Kolak, 'çocuklar için oyun çok önemlidir. Bu kadar önemsedikleri için kulübün merkezine oyunu oturttuk. çocuklarımızın yetişmesi adına hangi oyunlar gerekiyorsa onları tespit edeceğiz. Ancak bu oyunlar bizi kitaba ulaştıracak. çocuklarımızdaki kitap sevgisini, okuma alışkanlığını artırmayı amaçlıyoruz. Bu çalışmalarımız yurtdışındaki mağazalarımızda da devam ediyor.' dedi.

NT Mağazaları kitap kategorisinde yılda 6 milyon adet kitap satışıyla sektörün önemli oyuncularından. Türkiye'nin tek uluslararası kitap, kırtasiye ve teknoloji mağazaları zinciri NT, her geçen gün genişleyen mağaza ağının yanı sıra imza günleri, dinletiler, sergiler, okuma ve boyama etkinlikleriyle de bir kültür merkezi gibi müşterilerine hitap ediyor. Mersin'de valilik ve milli eğitim işbirliğiyle stadyumda aynı anda 15 bin 440 kişi sesli olarak kitap okutarak dünya rekoru olan bir kampanyayı organize etti. Rekor, Guinness tarafından tescillendi.
Zaman/ARİF BAYRAKTAR