Numarataj nedir?
26245 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğe göre meydan, cadde ve sokaklara cephesi olan yapılara numarataj veriliyor. Peki, numarataj nedir? Numarataj belgesi nasıl alınır?
Numarataj nedir?
Mahalle, köy, mezra, mevki, küme evleri, meydan, bulvar, cadde ve sokaklara ad veya numara, binalara ise numara verilmesi zorunludur. Ayrıca, mahalle, meydan, bulvar, cadde ve sokaklara değişmeyecek sabit tanıtım numarası verilir. Belediye sınırları içinde, aynı ad veya numara birden fazla mahalle, mevki, küme evleri, meydan , bulvar, cadde ve sokaklara verilemiyor.
Aynı şekilde 31 Temmuz 2006 tarih ve 26245 Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmeliğe göre meydan, cadde ve sokaklara cephesi olan yapılara numarataj veriliyor. Peki numarataj belgesi nasıl alınır?
Numarataj belgesinin alınabilmesi için gerekli belgelerin temin edilerek, bağlı olunan belediyeye başvuruda bulunulması gerekiyor. Numarataj için gerekli belgeler şu şekilde sıralanıyor:
İstenilen Belgeler:
-Dilekçe
-Tapu Fotokopisi
-Yapı Kullanma İzin Belgesi
-Kiracı ise Kira kontratı fotokopisi
-İşlemin takibi halinde vekaletname fotokopisi
*(Gerek duyulması halinde tüm belgelerin asılları istenmektedir)
Numarataj Krokisi:Numarataj belgesi ekinde verilen yapının cephesinin bulunduğu meydan, bulvar, cadde ve sokağa göre kat adedini, bağımsız bölümlerin kapı numaralarını ve kullanım amaçlarını gösterir kroki.