Genel

Numil Gıda, Türkiye'de üretim tesisi kuracak!

Milupa, Bebelac ve Aptamil markalarını bünyesinde barındıran Numil Gıda iki yıl içinde Türkiye'de üretim tesisi kurmaya hazırlanıyor. 2012-2013'te yüzde 40 büyümeyi planlayan Numil Gıda'nın hedefi Ortadoğu'ya ihracat yapmak

2012 ve 2013'te yüzde 40 büyüme hedeflediklerini söyleyen Numil Gıda Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu, "Türkiye'de bu hedefi iki yıl üst üste tutturduğumuzda, yani Türkiye'de bebek başına 10 kilo olan mama tüketimini iki katına çıkardığımızda biberon maması üreten bir fabrika kuracağız. Yatırım için teşviklere bakıyoruz. Fabrikayla birlikte Ortadoğu'ya ihracata da başlayacağız" şeklinde konuştu.

KDV DÜŞERSE FİYAT İNER
Mama pazarında yüzde 74 paya sahip olduklarını ifade eden Çuhadaroğlu, Türkiye'de bebek beslenme ürünlerindeki yüzde 8'lik KDV oranının Avrupa'daki pek çok ülkede sadece yüzde 1 olduğunu veya hiç olmadığını belirterek, "Türkiye'de de olması gereken bu. Eğer KDV düşerse biz de fiyatları düşürmeyi taahhüt ediyoruz. Pek çok ürünümüzde fiyatlar yüzde 6 oranında geriler" dedi.

'ANNE SÜTÜ ALTINDIR'
Anne sütüne yaklaşmak için 15 ülkede 1.100 Ar-Ge elemanıyla araştırmalarını sürdürdüklerini söyleyen Çuhadaroğlu, "Anne sütü altın değerindedir. Bizim amacımız onun yerini almak değil, anne sütünün olmadığı yerde devreye girmektir" diye konuştu. Türkiye'de anne sütü yerine inek sütü, pirinç unu veya bisküvi gibi geleneksel ve bebek beslenmesi açısından yanlış ürünlerin tercih edildiğini vurgulayan Çuhadaroğlu, "İlk 6 ay sadece anne sütü verilmeli. Altı aydan sonra da günde 500 mililitre kadar anne sütüne devam edilmeli" dedi.
Sabah