GYO

Nurol GYO gayrimenkul portföyünün 350 milyon dolarını eritecek!

Habertürk Gazetesi köşe yazarı olan Serpil Yılmaz bugünkü yazısında Nurol GYO'nun yatırımlarını ve geçmişini anlattı. Yılmaz, grubun 1 milyar dolarlık gayrimenkul portföyünün, önümüzdeki 2 yılda 350 milyon dolarını eritmeyi hedeflediğini söyledi.

Fransız sahillerinin çekici kenti Cannes’ın lüks otellerinden InterContinental Carlton’un, İstanbul’daki bir gayrimenkul projesinin pazarlama üssü olacağı aklıma gelmemişti.

Aslına bakarsanız, Cannes’ın ünlü alışveriş caddesi üzerindeki cool markaların vitrinlerinde; kadifeler, parlak kumaşlar, ejderha desenleriyle süslü abartılı stilleri görmeye de pek hazır değildim.

Körfez ülkeleri, Suudi Arabistan, Rusya, Azerbaycan, Kazakistan, Çin başta olmak üzere koca bir Asya ve Ortadoğu; Batı pazarlarını fethederken, gayrimenkulün bu eğilimin dışında kalması beklenemez.

Nurol GYO Genel Müdürü Samim Hatipoğlu ile InterContinental Carlton Otel’in lobisine girdiğimizde, Nurol Life İstanbul projesinin reklam panosunu görüyoruz.

Odalarımıza çıktığımızda, bizi otelin info kanalında dönen aynı reklam filmi karşılıyor.

Hatipoğlu, otel ile yaz sezonu boyunca reklam karşılığı barter anlaşması yaptıklarını vurguluyor.


MESAJLAR ALINDI...

MIPIM, MAPIC gibi dünyanın önde gelen gayrimenkul ve perakende fuarlarının düzenlendiği Cannes’da, potansiyel müşterilere erişim sağlamayı hedefliyorlar. Yüzde 25’ini yabancıların satın aldığı Nurol’un projelerine talep hangi ülkelerden geliyor?

Bu sorunun yanıtını Nurol Life’dan 2 daire satın alan Suudi tıp doktoru ve işadamı veriyor:

“Türkiye’ye Batı’dan daha fazla güven duyuyoruz. Kültür ve aile bağlarımız var. Ailemiz Morocco, Londra, Dublin, Cannes’a gayrimenkul yatırımları yapıyor. En güvenilir yatırım aracı olarak gayrimenkulü görüyoruz. Yurtdışındaki bankada 100 milyon dolarım olsa, istediğimde çıkarıp verecek mi?”

İşadamından Nurol’a yeni bir teklif geliyor:

“Dünyada 1.5 milyar Müslüman var. Yılda 7 milyonu hac, 3 milyonu ise umre ibadetini yapmak üzere Mekke ve Medine’yi ziyaret ediyor. Suudi Arabistan, ziyaret kapasitesini ilk aşamada 15 milyona çıkarmak üzere, 2030’a kadar yapılacak yeni yatırımları gündemine aldı. Bu bölgedeki arazimize birlikte yatırım yapabiliriz.”


‘TÜRKİYE, MISIR GİBİ BİR ÜLKE DEĞİL’

Türkiye’de sağlık ve eğitim alanlarında yatırım yapabileceklerini belirten işadamı ile sohbet 15 Temmuz darbe girişimine geliyor.

“Türkiye, Mısır gibi devlet sisteminin olmadığı bir ülke değil” dedikten sonra şu soruyu da yöneltiyor: “Erdoğan’a, Gül’e, Davutoğlu’na güveniyorduk. Ordu (TSK) nasıl bu kadar dağılır?”

Kendi yanıtlıyor: “Türkiye’nin büyümesini, güçlenmesini istemiyorlar. Sağlık, eğitim, ulaşım alanlarında büyük yatırımlar yaptı. Körfez’de de Müslüman bir ülkenin bu kadar güçlenmesini istemezler.”

Bize dönüp “Siz, ülkenizin geleceğine güveniyor musunuz?” diye soruyor.

Ben de, “Güveniyorum, yalnız değiliz” karşılığını veriyorum. “Dostlarınızın bile çok güvenilir olduğunu düşünmüyorum” cevabını veriyor bu kez…

30 Temmuz tarihli Yeni Şafak Gazetesi’nde çıkan şu haberi mi hatırlatıyor acaba?

“İngiliz gazeteci David Hearst, darbe girişiminde Birleşik Arap Emirlikleri’nin rolü olduğunu iddia etti. İddiaya göre, Filistin’de El-Fetih üyesi Muhammed Dahlan’ın FETÖ’ye finansal destek sağladığı, hain kalkışma başarısız olunca ise, BAE’den kaçarak Mısır’a sığındığı belirtiliyor.”

Suudi işadamı Türkiye’nin laik bir ülke olarak kalmasının önemi üzerinde duruyor: “İslam’ı Türkiye de, Suudi Arabistan da anlamıyor. Komşun Hıristiyan ya da Yahudi olabilir, kimsenin yaşamına karışmayacaksın. Eşitlik, adalet, sevgi, barış; İslam’da var. Peygamber Efendimiz insanların hayatına karışmadı.”


OFİSTE ARZ FAZLASI VAR

Hatipoğlu, Nurol GYO’nun 12 ülkede acenteleri olduğunu söylüyor. 1 milyar dolarlık gayrimenkul portföyünün, önümüzdeki 2 yılda 350 milyon dolarını eritmeyi hedefleyen grubun; İstanbul’daki 3 ayrı projede toplam 2200 konut, 80 bin metrekare ofis, 28 bin metrekare perakende alanı bulunuyor. Projelerinin yüzde 40’ının ofislerden oluştuğunu belirten Hatipoğlu, “Şu anda yeni işyerleri açılmadığı için, ofislerde arz fazlası var” diyor. Dubai’nin en büyük gayrimenkul şirketi Emaar’ın Türkiye’deki büyümesine karşılık, Hussain Sajwani’ın sahibi olduğu Dubai merkezli gayrimenkul devi Damac’ın; 40 ülkede, 2 bin acentesi olmasına rağmen Türkiye’de henüz dikili bir ağacı olmaması ilginç değil mi?



Serpil YILMAZ/Habertürk




Vahap Munyar bu haberi yazısında şu şekilde ele aldı...


FRANSA'nın Cannes kentinde Carlton Oteli'ne komşu iki rezidansı pazarlayan Elite Concept'in Genel Müdürü Hakan

Gökgürler, geçen mart­nisan aylarında Suudi Arabistan'dan iki ayrı müşteriye ev sattı. İki Suudi müşteri Gökgürler’e sordu:


­ İstanbul’dan tavsiye edeceğiniz proje olabilir mi? İstanbul’dan da gayrimenkul almak isteriz.

Gökgürler, müşterilerine olumlu yanıt verip harekete geçti, Nurol GYO Genel Müdürü Samim Hatipoğlu ile bağlantı kurdu. İki Suudi müşteri Seyrantepe’deki Nurol Life projesinden 4 daire aldı.

Cannes’dan yönelen iki müşteri, Nurol GYO ile Elite Consept arasında işbirliğine kapı açtı. Geçmişte Alarko, Süzer ve Rixos’da görev yapan Hatipoğlu, Gökgürler’e teklif götürdü:


­ Bu yaz Cannes’da bizim İstanbul’daki projelerimizin tanıtım ve pazarlamasını da üstlenir misiniz? Cannes’e gelen Arap, Azerbaycanlı, Rus zenginlere İstanbul’u, bizim projeleri de anlatırsınız.


25 yıl önce İngiltere’ye dil eğitimi ve master için giden, Cannes doğumlu eşiyle orada tanışıp, sonra bu kente yerleşen Gökgürler, Hatipoğlu ile anlaştıktan sonra kolları sıvadı. Carlton Oteli’nin odalarına Nurol Life tanıtım kitapları koydurdu, Hotel Info kanalından odalardaki TV ekranlarına tanıtımını yansıttı. Otelin lobisinde de tanıtım ve pazarlaması için bir ofis oluşturdu.


Lobideki tanıtım ekranlarında da şu sloganın dönmesini sağladı:


­ One Week of Luxury in Cannes, a Life Time Luxury in İstanbul (Cannes’da bir hafta, İstanbul’da yaşam boyu lüks).


Nurol GYO’nun davetiyle gittiğimiz Cannes’da Hatipoğlu’na sorduk:

­ Bu tanıtım için Carlton’a bir bedel ödediniz mi?


­ Ofis, oadalardaki ve lobideki tanıtım için bedel ödedik. 2016 yazında yaptığımız tanıtım olumlu sonuç verdi. İstanbul’u da tanıtmış olduk. 2017 yazında da aynı şekilde devam etmeyi düşünüyoruz.


Cannes Carlton’un Genel Müdürü Eric Aceto’ya döndük:


­ Lobideki ekranlarda İstanbul’la ilgili dönen slogan sizi rahatsız etti mi?


­ Benim için hiç sorun yok...

Samim Hatipoğlu, ardından Nurol Grubu’nun gayrimenkul sektörüne yaklaşımına değindi:


­ Nurol Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Çarmıklı ve Nurol GYO Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Çarmıklı başta olmak üzere grup son birkaç yıla kadar kendini hep üreten taraf görmüş. 


Gayrimenkulde pazarlamaya ağırlık vermemişler. Ardından Nurol GYO’nun piayasa değerine değindi:


­ Piyasa değerimiz 140 milyon dolar ama portföyümüzdeki varlıkların değeri 1 milyar doları buluyor. Nurol GYO ile aileden Ceyda Çarmıklı Kılıçaslan daha yakından ilgileniyor.


Grubun 2’si İstanbul’un Avrupa, biri de Anadolu yakasında olmak üzere 3 yeni proje için arsa sahipleriyle görüştüğünü kaydetti:

 

­ Gayrimenkulde yabancılara satış işine en son girenlerden biri Nurol GYO. Yine de 2015’te satışımızın yüzde 25’i yabancılara yönelikti.

Türk gayrimenkul sektörü son yıllarda MIPIM ve MAPIC fuarları için Cannes’da vitrine çıkıyor...

Cannes’ı “pazarlama üssü” seçmek, sektördeki yarışın ulaştığı noktayı gösteriyor...


TÜRKİYE’DE ÇOK RAHAT EDİYORUZ


HAKAN Gökgürler’in yönlendirmesiyle Nurol Life’tan iki daire alan Riyadlı (Suudi Arabistan) Dr. Ahmed, 15 Temmuz gecesi darbe girişimiyle ilgili haberleri şaşkınlıkla izlediklerini belirtti:


­ 15 yıldır Türkiye’ye çok güveniyorduk. Ne oldu da ordu içindeki bir grup darbe girişiminde bulundu, Erdoğan sadece Facetime’dan halka seslenebildi. Ardından Türkiye’ye bakışını ortaya koydu:


­ Ailemizin çeşitli fertlerinin Cannes’da, Londra’da, Fas’ta, Tunus’ta, Dublin’de evleri var. Bizim için en garanti yatırımlardan biri gayrimenkul. Cannes’da ev aldıktan sonra İstanbul’da da almak istedim. Çünkü, Türkiye bizim ikinci evimiz gibi. Türkiye’de kendilerini çok rahat hissettiklerini vurguladı:


­ Kültür, din, yiyecek, aile gelenekleri, herşey bize çok uyuyor. Türkiye’den gayrimenkul alan arkadaşlarım ve yakınlarım da çok memnun.


CANNES’DAKİ MÜŞTERİLERİMİN YÜZDE 60’I TÜRK


CANNES’da 20 yıldır gayrimenkul pazarlaması yapan Elite Concept’in Genel Müdürü Hakan Gökgürler’e sorduk:


­ Son dönemlerde varlıklı Türkler’in yurtdışında gayrimenkul edinme eğilimi arttı. Cannes’da, sizin müşterilerinizde durum nasıl?


­ Müşterilerimin yüzde 60’ını Türkler oluşturuyor.


­ Aldıkları evlerin değeri ne düzeyde?


­ 1­3 milyon Euro arasında değişiyor.



Vahap MUNYAR/Hürriyet