Ekonomi

Ocak ve Şubat aylarında talep arttı! İkinci elde satış patlaması

İkinci el online araç alanındaki satışlar göz önüne alındığında; şubat ayında bir evvelki senenin aynı ayına göre yüzde 10 yükseliş yaşayarak 126 bin 43 adet oldu. şubatta ikinci el çevrimiçi binek ve hafif ticari araç piyasasına perakende ücretler de geçtiğimiz aya oranla yüzde 4 yükseliş yaşadı. 2023 senesinin Ocak-Şubat aylarında toplam satışlar baz alındığında geçtiğimiz senenin aynı aylara göre duyuru adedinde yüzde 20, satışlarda yüzde 41 yükseliş oldu

Gerçekleşen pazarlamalara araçların hissesi yüzde 81 ve hafif ticari araçların payı yüzde 19 olarak kayıtlara geçti.

 2023 senesinin Ocak-Şubat aylarında toplam satışlar baz alındığında geçtiğimiz senenin aynı aylara göre duyuru adedinde yüzde 20, satışlarda yüzde 41 yükseliş oldu.

AYNI ZAMANDA FİYATLAR DA YÜKSELDİ

İkinci el online pazarında en fazla satışı yapılan ilk 31 markanın 165 modeline ait 2 bin 32 varyantının 2010-2022 model senelerindeki 123 bin 250 adet ilanın ücret değişimleri incelenerek yapılan analize oranla, şubatta ikinci el online binek ve hafif ticari araç piyasasında perakende ücretler bir evvelki aya oranla yüzde 4 yükseğe taşıdı.

DİZEL ÖN SIRADA

Türkiye ikinci el çevrimiçi binek ve hafif ticari piyasası motor türüne oranla değerlendirildiğinde, Şubat 2023'te en çok pay 79 bin 818 adetlik satışla dizel otomobiller zirveye çıktı.

Motorin ile işleyen otomobilleri, 41 bin 71 satışla benzinli ve 2 bin 704 taneyle oto gazlı otomobiller izledi.

Hibrit otomobillerin sattığı ücret 2 bin 157, ikinci el elektrikli otomobil satışları 293 olarak gerçekleşti.

Ayrıca, geçtiğimiz ay satılan binek otomobllerin yüzde 41'ini C segmenti araçlar oluşturdu. geride bıtakığımz senenin aynı ayları ile kıyaslandırıldığında, şubat ayında C-SUV segmenti araç satışlarının toplam binek araç içindeki payı yüzde 10, D-SUV segmentinin payı da yüzde 8 yükseliş gösterdi.

Ocak ve Şubat aylarında talep arttı! İkinci elde satış patlaması

450 BİNDEN FAZLA İKİNCİ EL ARAÇ DATASI TARANIYOR 

Makine bilgisi, yapay zeka ve büyük verinin işbiriliğinden meydana gelen iş zekası seti Indicata, Türkiye'deki ikinci el çevrimiçi araç piyasasını tarayarak günlük 450 bini aşkın ikinci el araç verisini analiz ediyor.

Rapordaki satış verileri, ikinci el ticareti ile uğraşan 40 bini aşkın firmların çevrimiçi piyasada tespit etikleri ilan verilerine sırtını yaslıyor. Bunlar içinde Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra OEM'lerin kurumsal ikinci el web siteleri, Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi çok adetli satışların olduğu kurum ve platformlar yer alıyor.

Rakamlar içerisinde şahsi araç ilanlarına ait veriler bulunmuyor.

Çevrimiçi sahada ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki vesile ile satışa çıkardıkları otomobillerin ilanlarını geri alıyor. Birincisi, değişen piyasa koşullarına göre ilandaki araçların ücetini revize ederek ilanı tekrar yayınlıyor. Söz konusu ilanların tekrar ne zaman yayınlandığı da Indicata aracılığı ile takip ediliyor.

ticaret yapan firma, aracını sattığı için ilanını geri çekiyor ve yenie satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu ikinci grup araç ilanları, yani duyurudan tamamen kaldırılan araçlar "satış" olarak kabul görüyor.