Kent Haberleri

ODTÜ 2. yol dava karmaşası!

ODTÜ arazisinden geçirilmesi planlanan tek güzergah var. Bunlardan birinci etabı, ODTÜ ormanı ile 100. Yıl ve Çiğdem mahallelerinden geçerek Eskişehir Yolu ile Konya Yolu'nu, birbirine bağlaması planlanan ODTÜ Yolu projesi.

Yapımı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanan tünele dair, Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, Çevre Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Baran Bozoğlu, Türk Tabipleri Birliği (TTB) Genel Sekreteri Beyazıt İlhan ve TTB'nin avukatlarından Av. Özgür Özel bu tünel projesine itiraz ettiklerini söylemişti.


Dere yatağı üzerine tünel olmaz

Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı ASKİ Genel Müdürlüğü Plan Proje Daire Başkanlığı'nın 19 Ocak 2012'de hazırladığı ve Genel Müdür Ahmet Hamdi Göksu'nun da imzası bulunan evrağa istinaden, "Entegre Sağlık Kampüsleri binalarının yerleşimi yapılırken, mevcut atıksu yağmurları, içme suyu ve dereyataklarının (Ağıl Deresi) dikkate alınarak, proje çalışmalarınız sırasında bu hatların geçtiği güzergahların korunması gerekmektedir" maddesinin yer aldığını söyledi. "ODTÜ'nün altından yol geçirmeyi planladıkları alana dair bu bilgi belediyeden verilmemesine rağmen aynı belediye tünel yapacağız diyor" sözlerini kaydetmişti.

Dere yatağının üzerine kesinlikle tünel yapılmaması gerektiğinin altını çizen Sarıaltun, "Bu tünel ile günde 50 bin kişinin ziyaret etmesi planlanan bir hastanenin yol sorunu çözülemez. Yanlış bir proje. ODTÜ, yolu tartışmaları sürecinde bu tünel atlandı. Hatırlatmak lazım, Birkaç yıl önce aynı arazide bulunan Atatürk Hastanesinin bodrum katını su basmıştı. Dere yatağı ciddi bir tehdit" ifadelerini kullanmıştı..

 

ODTÜ tünel ile talan edilecek

Çevre Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Baran Bozoğlu, "Tünel ile ODTÜ'nün yerleşke bütünlüğüne, ağaç varlığına da zarar vermeyeceklerini iddia ediyorlar. Tünel yapımı başladığında, havalandırması ve bağlantı noktaları için ODTÜ'de yine ağaç kesimi olacak.

ODTÜ'de bulunan ağaçlara zarar vermeden bir tünel yapabilmek için 20-30 metre aşağı inmek gerekir. Bu kadar derin bir tünel için de daha çok havalandırma noktası gerekir. Hem bir yangın, deprem anında tünele ulaşabilmek için de müdahale noktaları yapılır. Yani tünel yapıldığında yerin altı kadar yerin üstü de zarar görür" diye konuşmuştu.

 

‘İlk yolla ODTÜ'yü talan ettiler, ikinci yolla yok edecekler’

TTB Genel Sekreteri Beyazıt İlhan, yapımı planlanan tünelin 18 Eylül'de Başbakan ve Sağlık Bakanı'nın temelini attığı Bilkent Şehir Hastanesi'ne yol imkanı sağlamak için yapıldığını söyledi. İlhan, "Temeli atılan hastane için şu an tek ulaşım Eskişehir Yolu. Yüksek Planlama Kurulu evraklarında da yazılı olduğu gibi 3566 yataklı bir sağlık kampüsü için günlük 50 bin hasta bekleniyor, yaklaşık 10 bin personelin çalışması planlanıyor. Bu yoğunluğun sadece Eskişehir Yolu ile kaldırılamayacağı ve hastane ulaşımı için yol yapılması şartı koşuluyor. İlk yolu açmak zorundalar ki, esas ODTÜ'yü boydan boya kesecek yolu açabilsinler. İlk yolla ODTÜ'yü talan ettiler, ikinci yolla yok edecekler" şeklinde konuşmuştu.

 

Mimarlar odası Ankara şube başkanı Tezcan Candan karakuş ise; keza aynı fikirde.Tünel yola karşı.

 

Şehir plancısı akademisyen Tahir Çalgüner ise;  Meslek odalarının "tünel yol" olmamasına ilişkin  açtıkları dava gerekçeleri ile ODTÜ rektörünün Tünel yol olsun  söyleminin meslek odalarının görüşleri ile uyuşmadığını ve çelişkili olduğunu söyleyerek, ODTÜ Rektörünün de 2. yol önerisine dava açmadığını da düşünürsek mahkeme safhasında bu durumun Gökçek'in işine yarayacağını söyledi..Bu haliyle Gökçek'e altın tepsiyle yol sunulmuştur.İster tünel yapar ister yüzeyden geçirir insafına kalmış....Açılan  davalardaki koordinasyon eksikliğinin olduğunu bütünleşik bir "güzergah davası" açılmadığını söyleyen Çalgüner;bu durumu Hem ODTÜ rektörüne hemde Meslek odası başkanlarına defalarca anlatmama rağmen bir sonuç alamadığının da altını çizdi.Davasını bilmeyene, hatta dava bile açmamış  asıl mülk sahiplerine şahitlik yapılamayacağını gösteren ve imar hukuku tarihine geçecek  teknik ve hukuki skandal ile karşılaşılmıştır.....davaların kazanılması çok zor diyerek.. Konunun bu haliyle  sadece yolun  "yapım tekniğine" indirgeneceğini belirterek, bu noktada Gökçek'in  belediye bütçesinde parası olmadığından bahisle yeni bir fiili durum yaratarak,  tünel yolun finansman seçeneği için;   ODTÜ'ye ölümü gösterip sıtmaya razı etme gibi bir  malum seçeneğini de kullanması da  mümkün! dedi.


Başkentli Haber