Ofis kiralamadan önce yapılması gereken 10 nokta!
Araştırmaları ve raporlarıyla ofis piyasasına yön veren www.ofisraporu.com ofis kiralama ya da satın alma kararı vermeden önce yapılması gereken son kontrolleri sıraladı.
Asıl işi gayrimenkul olmayan bir firma için ofis arayış süreci oldukça yabancı oldukları ve zor bir süreçtir. Bu durumdaki birçok firma bu süreci bir gayrimenkul danışmanı ile kolaylaştırmaya çalışır. Doğru gayrimenkul danışmanını seçmek de çok önemli. Fakat doğru danışmanı seçmiş şanslı firmalardan birisi olsanız da; o binada minimum 5 yıl zaman geçirecek kişi olarak son karar öncesi %100 emin olmak için sizin yapmanız gereken birkaç küçük kontrol var:
1.Binayı sabah ve akşam yoğun trafik saatlerinde ziyaret edin.
2.Sabah, öğle yemeği sonrası ve akşam çıkış saatlerinde asansör sırasına girip bekleme süresini test edin.
3.Binada çalışan bir tanıdığınız varsa onu ziyarete gidip resepsiyondaki karşılama deneyimi ve bekleme süresini test edin.
4.Genellikle giriş ve çıkışı daha kolay olan ziyaretçi otoparkı yerine aracınızı kiracı park alanına bırakarak mesai bitim saatinde otoparktan çıkın.
5.Resepsiyonda hiç kayıt yaptırmadan ofis katlarına çıkılamadığını test edin.
6.Mutlaka ve mutlaka yanınıza mal sahibi ya da yönetimden bir yetkili olmadan binadaki en az iki mevcut kiracı ile konuşun.
7.Saha gezisi sırasında ortak alanlara ve WC temizliklerine göz atın. Yönetim ofislerini de mutlaka görün ve bina yöneticisi ile bizzat tanışın. Bunlar size bina yönetiminin ne kadar iyi çalıştığı hakkında bilgi verecektir.
8.Eğer binada bir yemekhane ya da restoran/cafe varsa olağan saatler içinde herkesle beraber orada yemek yiyin.
9.Bina içinde, asansörde ve otopark katlarında telefon görüşmesi yapın.
10.Kiracı yönetmeliği ve dekorasyon şartnamesi gibi bütün yaşam standardınızı etkileyebilecek dökümanlara mutlaka imza öncesi detaylıca bakın. Danışmanınızdan detaylı inceleme talep edin.
Eğer ilgilendiğiniz ofis bu kontrollerden de geçtiyse yeni ofisinizi gönül rahatlığı ile tutabilirsiniz.