Sektörel

Oktay Öz: Sorun datalara geri dönüş sağlamıyoruz!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 5. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Atik Grup Genel Müdürü Oktay Öz toplantıda geri dönüş ve takip konusunun önemine vurgu yaptı


Atik Grup Genel Müdürü Oktay Öz'ün konuşması:


Otomobil kökenliyiz. Neşe Hanımlarla (Neşe Beyatlı) Essenora projesine başladık. Doğuş kökenli bir markanın... Skoda ile başladık. 


Bizim gördüğümüz eksiklerden bir tanesi arkadaşların hepsinin değindiği şeyler çok önemli. Hepsine katılıyorum. Burada atladığımız şeylerden bir tanesi dataları değerlendirip geri dönüş sağlamıyoruz. Bunu ekibimize doğru bir şekilde anlatıp geri dönüşümleri sadık bir şekilde... 


Bize 3-4 kanaldan geliyor. Bir tanesi internet kanalıyla sitelerden ulaşan insanlar bir tanesi showroomlardan gelenler yani telefondan gelenler bunları çok iyi tutup değerlendirip satış ekiplerinin geri dönüşlerini sağlayabilirsek ve çok ciddi bir şekilde üzerinde dura dura bizim çok paralar harcamadan sağlayabileceğimiz etkiler yaratabiliriz. Dönüşleri yüzde 80 daha fazla sağlanmış olur. 


Data kıymetliden daha ziyade geri dönüşlerin sağlanması. takibin yapılmaması en büyük dezavantajımız. Bize burada büyük kayıplar yaşatıyor. 


Şimdi otomotiv sektöründe kurumsal yapıları var. Bir kısmı Alman kültürü farklı oluyor. Uzakdoğu'nun daha farklı olabiliyor.  Kimisi showrooma önem verirken kurumsallığa önem veren firmalar devamlı yukarı doğru gidiyor. Satış hedefleri pazar payını arttırıyor. Onun için showroom görüntüsü çok önemli.



Şu anda emlak sektöründe çok güzel showroomlar var. Otomotivde bazı markalar az bazıları çok önem veriyor. Biraz önce verdiğim isimdeki markalar zaten bir şeyden sonra kapanıp gidiyor. Benim söyleyeceklerim zaten geri dönüş ve takip konusuydu.