Genel

Okulla bayramın çakışmasıyla AVM girişlerinde artış!

Ramazan Bayramı ile okulların açılması aynı döneme denk gelince AVM'lerin kapı girişlerinde artış yaşandı

Yaz sezonunu durgun geçiren, indirimlerle, kampanyalarla tüketiciyi mağazalara çekmeye çalışan AVM'ler ve perakendecinin yüzü yeni gülmeye başladı. Örneğin İstanbul Cevahir AVM'nin kapı girişlerinde geçen haftaya göre yüzde 20'lik bir artış var

Bu yıl Ramazan Bayramı ile okula dönüş döneminin aynı haftaya denk gelmesi, yazı durgun geçiren perakendecilerin işlerinin biraz açılmasını sağladı. Özellikle büyük şehirlerdeki alışveriş merkezleri (AVM), son zamanların en yoğun günlerini yaşıyor. Üstelik, bu sefer AVM'leri dolduran 'kuru kalabalık' değil. Çocuklarına okul alışverişi yapan aileler, bayram için de hazırlığa başladı. Cevahir Alışveriş Merkezi'nin pazarlama müdürü Yusuf Esenkal, kapı girişlerinde geçen haftaya göre yüzde 20 artış yaşadıklarını, Capitol'ün genel müdürü Özkan Şenyüz de yüzde 7 artış olduğunu belirtti. AVM yöneticileri, krizin perakende sektörü üzerindeki etkilerinin azaldığı konusunda hemfikir. Şenyüz, tüketicinin artık daha morali olduğunu, yavaş yavaş, 'paramız cebimizde kalsın, harcamayalım, ne olacağı belli olmaz' mantığından sıyrılmaya başladığını söylüyor. Yusuf Esenkal da son 1.5-2 aydır perakendede olumlu bir seyir gözlemlemeye başladıklarını belirterek, 'Her ay cirolarda yüzde 6-7'lik artış olduğunu görüyoruz. Okul alışverişleri ile bayram aynı zamana denk gelince AVM'lere talep yükseldi. Kapı girişlerimizde sadece geçen haftaya göre değil, geçen yılın aynı haftasına göre de yüzde 16 artış var' diye konuşuyor.

Kış daha da iyi geçecek
MODA markası Adil Işık'ın genel müdürü Hakan Kortan, son 1 haftadır mağazalarında, kapı girişlerinde de alışveriş ortalamalarında da yüzde 10-15 artış olduğunu, arife gününde bu artışın katlanmasını beklediklerini söylüyor. Kriz döneminde sezon başından itibaren fiyatları uygun tuttuklarını, bu sayede krizin etkisini yoğun olarak hissetmediklerini vurgulayan  Kotran, 'Biz Adil Işık olarak krizi iyi yönettik, sağlıklı sezon fiyatlarıyla başarılı bir sezon geçirdik. Bayram öncesi elde ettiğimiz sonuçlar, kış sezonunun daha da iyi geçeceğini gösteriyor'
Şenay KÖŞDERE/Akşam