Emlak Terimleri

Ölen kişiye ait tapu sorgulama nasıl yapılır?

Mirasçılar çoğu zaman kendilerine kalan taşınır ya da taşınmaz mallardan habersiz olabiliyor. Bu konuda araştırma yapmak isteyenler öncelikle ölen kişiye ait tapu sorgulama yapmak istiyor...Kendisine miras kaldığını düşünen ancak mirasın boyutundan net bir şekilde haberdar olmayanlar ölen kişiye ait tapu sorgulama işlemi yapmak istiyor

Ölen bir kimseden yakınlarına kalan para, mal ya da mülkün tamamı miras olarak nitelendiriliyor. Kendisine miras kaldığını düşünen ancak mirasın boyutundan net bir şekilde haberdar olmayanlar ölen kişiye ait tapu sorgulama işlemi yapmak istiyor.

Mirasçıların kendilerine bırakılan taşınır ya da taşınmaz malların varlığını öğrenmeleri için bazı belgeleri temin ederek araştırmalar yapması gerekiyor. Ölen kişinin malvarlığı ancak resmi kurumlardan öğrenilebiliyor.

GEREKLİ BELGELER NELERDİR?

Ölüm Belgesi:

Bu belge hastane tarafından düzenlenerek kaza ya da hastalık nedeniyle vefat eden kişilerin birinci dereceden yakınlarına teslim edilir.

Ancak, kişi evde ya da hastane dışında bir yerde vefat etmişse mutlaka doktora götürülmelidir. Çünkü ölüm belgesi yalnızca doktorlar tarafından düzenlenebilir.

Nüfus Kayıt Örneği:

Bu belge miras talep eden kişinin adına olmalıdır. Nüfus kayıt örneği tüm nüfus müdürlüklerinden kolaylıkla alınabilir.

Veraset İlamı Talep Dilekçesi:

Bu belge durumunuza uygun olarak doldurulmalı ve imzalanarak ilgili kurumlara iletilmelidir.
 

Dedem adına kayıtlı bir taşınmaz olup olmadığını nasıl araştırabilirim?

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün açıklamasına göre; Kanunî istisnalar dışında, tapu sicilinde hak sahibi olan kişiler istemde bulunabilir. Tescilden önce hak sahibi olmuş kişiler de hakkın tescili için gerekli belgeleri ibraz ederek bilgi talebinde bulunabilirler.

Dolayısıyla, dedenizin mirasçısı olduğunuzu gösteren veraset belgesi ile birlikte Tapu Müdürlüğüne başvurmanız halinde dedenize ait taşınmaz olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

MİRAS İNTİKALİ NASIL YAPILIR?

İntikal, tapu sicilinde kayıtlı malikin ölümü halinde miras hakkının, mahkeme ya da noterden alınmış veraset belgesinde belirtilen mirasçılar adlarına Medeni Kanun hükümlerine göre tescil işlemidir. Gerekli belgelerin temin edilmesi halinde miras intikali için tapu dairesine müracaat edilebiliyor. 

GEREKLİ BELGELER

1-)Kimlik Belgesi Taşınmaz sahibi veya yetkili temsilcilerinin
 Kimlik belgeleri

2-)İşlemde temsil var ise temsile ilişkin Vekaletname, vasi kararı vb. Belge
3-)Fotoğraf 1’er adet 6*4 ebatlarında vesikalık
4-)Zorunlu deprem sigortası Bina nitelikli taşınmazlarda
5-)Veraset belgesi Murise ait noterden ya da Sulh Hukuk Mahkemesinden alınmış
6-)Veraset ve intikal vergi Murise ait, ilgili vergi dairesinden İlişiği belgesi alınan veraset ve intikal vergisinin ödendiğini gösterir belge (İntikal esnasında ibraz edilmez ise intikalden sonraki ilk işlemde ibraz edilmek zorundadır) 

 

Tapu randevusu nasıl alınır 2022? Tapu randevu alma adımları

Tapu masrafları 2022 ne kadar? Tapu harcı hesaplama örnekleri

Tapu Kadastro teknik belge harçları 2022!