24 / 12 / 2024

Olimpiyat Stadı'nda ucuzluk çadırı mı kurulacak?

Olimpiyat Stadı'nda ucuzluk çadırı mı kurulacak?

Stokları eritmek ve markaları daha geniş kitlelere ulaştırmak niyetiyle, Olimpiyat Stadı'nda ucuzluk çadırı kurulması gündeme geldi. Birleşmiş Markalar Derneği'nin İBB işbirliğiyle masaya yatırmayı planladığı projede fiyatlar outlet'in de altına inecek.




Perakendeciler Olimpiyat Stadı'nda buluşacak. Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) geçtiğimiz günlerde düzenlediği toplantıda gündeme gelen ucuzluk çadırı projesi, üyelerin değerlendirmesine sunuldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) işbirliğiyle Olimpiyat Stadı'nda kurulması düşünülen çadıra bazı üyelerin olumlu yaklaştığı, bazılarının da imaj açısından negatif etki edebileceğini belirterek sıcak bakmadığı ifade edildi. Konuyla ilgili görüşünü aldığımız BMD Başkanı Hüseyin Doğan, "Şu sıralar herkesin fikrini alıyoruz, soruyoruz. Karşı çıkan da, 'Yapalım' diyen de var" açıklamasını yaptı. 


Doğan, şöyle devam etti: "Sebep sektörel bir kriz ya da elde ürün kalması değil. Tabii bu sayede stoklar da eriyecektir fakat markalar bir etkinlik yapmak istiyor. 'Belediye de bunu destekler mi' diyoruz. Onlar da stadı değerlendirmiş olur. Belirli bir alım gücüne hitap eden markalar, farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmak arzusunda. Outlet mantığında, hatta daha ucuza, bazı markaların tek başına da yaptığı bu uygulamayı topluca yapma konusunda bir fikir var. Her yıl mı olur, bir defaya mahsus mu bilemiyoruz. Ramazanda, kurban bayramında veya yazın yapılması konusunda görüşler var. 15 gün ya da 1 ay deniyor. Henüz kesinlik kazandırılmadı."


'ÖNYARGILI OLMAK İSTEMİYORUM'


Twigy'nin sahibi ve BMD Başkan Yardımcısı Sinan Öncel, projenin netlik kazanmadığını ifade ederek, "Alanı henüz görmedim. İstanbul'da yeteri kadar outlet alanı var gibi görünüyor. Ancak önyargılı da olmak istemiyorum. Umulmayan yerlerde çok iyi satışlar yapılabiliyor" dedi. Öncel, öncelikli gündeminde seçim olduğunu da kaydetti.


'ELDE KALAN STOĞA DA KATKISI OLUR'


Çadır fikrine olumlu yaklaşan Gizia'nın patronu ve BMD Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Kutlu ise "Doğru kurgulanırsa çok iyi bir proje olacağına inanıyorum" dedi. Markaları belli bir bölgeye çekme konusunda Olimpiyat Stadı'nın iyi bir lokasyon olabileceğine değinen Kutlu, "Bir firmanın organizasyonu yapması, yerle alakalı da markaların İBB'ye kira vermesi yönünde bir fikir var. Güncel ürünlerin değil, outlet ürünlerinin satışı planlanıyor. Tabii bunun elde kalan stoğa da katkısı olacaktır. BMD içinde bu konuyla ilgili bir komite oluşturulacak. Çok çeşitli öneriler var. Hepsi dinlenecek ve tarihe, süreye karar verilecek" diye konuştu.



HaberTürk




Geri Dön