Sektörel

Orçun Ayaz: Sektörde sürü psikolojisi var!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 6. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Metropolist Yapı-DKY İnşaat- Metrowin Satış Müdürü Orçun Ayaz, reklamlarda kullanılan dilin aynılaştığından bahsetti...

Metropolist Yapı-DKY İnşaat- Metrowin Satış Müdürü Orçun Ayaz'ın konuşması:


10 yıl öncesine baktığımız zaman özellikle basında sadece bir kaç kuvvetli firmanın ilan vermeye gücü yetiyordu. Geçen dönemde şunu gördük ki artık bazı 2 gazete Türkiye'nin emlak eki haline geldi. Haberden çok haftasonu özellikle baktığınız zaman sadece inşaat firmalarının projelerini reklamlarını görüyoruz. Farklılaşma olamıyor. Bir gazete içinde yeri geliyor 30 tane ilan çıktığını görüyoruz. Bunda tabii farklılaşmak çok önemli. Reklam sektörünün yaşamadığı bir durum. Türkiye genelinde hiçbir sektörde bir haftasonu aynı sektör dalında ilan çıktığı görülmüş bir durum değil. Reklam firmaları da kendini tekrarlamaya başladı. Yeni şeyler üretmeleri gerekiyor. İyi brief verilse bile benzer kelimeler kullanılmaya başladı. Sektörde sürü psikolojisi var. Bir iki firma ne yapıyorsa abi firma gazeteye reklam verdi biz de yapalım, sosyal medyayı kullandılar biz de kullanalım oluyor. Yılbaşı geldi, ramazan oldu ilanı kesti. Herkes aynı anda kesiyor. Farklılaşmak gerekiyor. İnşaat firmalarıyla iş yapacak ajansların aslında tamamen branşlaşmış ajanslar olmalı yani kafayı bunlara yorması lazım. Patronlara firmalara şöyle iş düşüyor. Yiğidi öldür hakkını ver... Bazen biz onları çok sıkıştırıyoruz. Her şeyi yapıyoruz yapıyoruz son dakika gelmiş işte bize slogan üretin oluyor. Bu şekilde özetleyebilirim.