Kent Haberleri

Ordu Giresun Havalimanı ne zaman açılacak?

Ordu Giresun Havalimanı'nda sona yaklaşıldı. Avrupa'da ve Türkiye'de deniz üzerine inşa edilen tek, dünyada ise 3. havalimanı olan Ordu Giresun Havalimanı'nın açılış ve sefer tarihleri belli oldu...

Avrupa'da ve Türkiye'de deniz üzerine inşa edilen tek, dünyada ise 3. havalimanı özelliği taşıyan Ordu Giresun Havalimanı inşaatı sürüyor. Temeli 22 Temmuz 2011 yılında atılan havalimanının yüzde 70'lik kısmı tamamlandı. 




Ordu Giresun Havalimanı, Ordu'nun Gülyalı ilçesinde ve Giresun'un Piraziz ilçesinde sivil kategorideki havalimanı olarak belirlendi. 



Ordu Giresun Havalimanı'nda seferlerin 2015 Nisan ayında başlayacağı belirtildi. 70 günde tamamlanacak Ordu Giresun Havalimanı'nda yolcu bekleme salonları yapılacak. 




5 bloktan oluşacak terminal binası 20 bin metrekare üzerinde hazırlanan Ordu Giresun Havalimanı'nda VIP ve içindeki f'ree shoplar teknolojiye uygun tasarlanmış durumda. Terminal binasında ısı ve güç merkezi, kapalı otopark, çok maksatlı garaj, kaza kurtarma birimi ile regülatör binası bulunacak. 




Bitiş tarihi Mart ayı olarak düşünülen Ordu-Giresun Havalimanı'nda uçakların konforlu inişi için 3 kilometrelik pist boyunca 'stone mastic'denilen 5 santim kalınlığında döşenen bir materyalle sarsıntı yolculara hissetirilmeyecek. 




3 kilometrelik uzunluğundaki pistine 150 ton ‘stone mastic’ asfaltı dökülen, terminal binası inşaatı hızla süren Ordu-Giresun Havalimanı'nda havaalanının kulesi 32 metre yüksekliğinde olacak. Ayrıca; havaalanı etrafında kulenin bakış açısını engelleyecek yüksek bina yapımına izin verilmeyecek. 




2 milyon yolcuya hizmet verecek Ordu Giresun Havalimanı, Cengiz-IC İçtaş ortak girişimince hayata geçiriliyor. 




DHMİ tarafından işletilecek Ordu Giresun Havalimanı hakkında:

Avrupa'nın ve Türkiye'nin deniz üzerine inşaa edilen ilk havalimanı olacaktır. Proje kapsamında öncelikle inşa edilmesi planlanan havaalanının tüm alt ve üstyapı unsurları için yaklaşık 7.435 metre uzunluğunda ve ortalama 5,5 metre yüksekliğinde 2 ila 8 ton ağırlığında taşlarla dolgu yapılarak koruyucu mendirek inşa edilecektir. 




7.435 metre uzunluğunda yapılacak koruyucu mendirek için 13 milyon taş kullanılmıştır. Ordu ve Giresun illeri ve çevre illerin hava ulaşım ihtiyacını karşılamak amacıyla günümüz koşullarına uygun Türkiye'de ilk defa deniz üzerinde dolgu yapılarak bir havaalanı yapımı gerçekleştirilecektir. Yapılacak deniz dolgusu üzerine 1 metre kesit kalınlığında 3000*45 metre boyutlarındaki pist 240*120 metre boyutlarında apron 250*24 metre boylarında bağlantı taksi yolu ve üstyapı tesislerinin olacağı alanın dolgusu inşa edilecektir. 




Koruyucu mendirek içerisinde oluşturulacak olan 1,770,000 metrekare alanın deniz seviyesinden artı 1 metre potuna kadar deniz dolgusu yapılacaktır. Yaklaşık 1.770.000 metrekare alanın dolgusu için 19.850.000 ton taş kullanılacaktır. Pistin her iki tarafına 900 metre uzunluğunda çelik kazıklar üzerine yaklaşma ışıkları tesis edilecektir. Yaklaşma ışıkları için yaklaşık 190 adet yaklaşık 1300 ton çelik boru kazıklar çakılacaktır. 




Üstyapı tesisleri için yaklaşık 16.000 metrekarelik terminal binasını kapsayan ve içerisinde teknik blok ile ısı, güç merkezi, emniyet, giriş kontrol, iş makineleri garajı, regülatör, itfaiye binaları içeren toplam 31,400 metrekarelik kapalı inşaat alanı projelendirilmesi yapılmaktadır.




Kübra GENÇ/Emlakkulisi.com