Organize perakende sektöründe 20 milyon metrekare satış alanına ulaşıldı
Türkiye'de organize perakende sektöründe 20 milyon metrekare satış alanına ulaşıldığı bildirildi
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nden (AMPD) yapılan yazılı açıklamada, Yönetim Kurulu ile Yüksek İstişare Konseyi üyelerinin katılımıyla "2010 Stratejik Aksiyon Planı" toplantısı gerçekleştirildiği ve burada önümüzdeki yıla dair öncelikli stratejik hedeflerin görüşüldüğü, 2009 yılının değerlendirildiği kaydedildi.
Toplantıda, organize perakende sektörünün güçlenmesi ve kayıt dışının kayıt içine çekilmesi, tüketici güvenini sağlamaya yönelik çalışmalar yürütülmesi ve organize perakende sektörünün gelişimini engellemeyecek çağdaş mevzuat çıkartılmasına ağırlık verilmesi gerektiğinin dile getirildiği belirtildi.
Organize perakende sektöründe alışveriş merkezi (AVM) sayısının son 10 yılda yaşanan yüksek artışla birlikte hızlı bir büyüme içinde olduğu, günde ortalama 13-15 mağaza açıldığı vurgulanırken, büyümeyle birlikte sektörün 30 bin satış noktasına ve 20 milyon metre karelik satış alanına ulaştığı, sektörün son 3 yılda istihdamını sürekli artırarak 420 bin kişiye iş olanağı sunduğu ifade edildi.
2010 yılı içinde insan kaynakları, finans sektörü ile işbirlikleri, çevre, komşu ülkelerle ilişkiler, verimlilik, iletişim, araştırmalar ve sosyal sorumluluk konularına ağırlık verilmesinin talep edildiği belirtilirken, toplantıya ilişkin şu bilgiler verildi:
"2010 yılında sektörün karlılığını artıracak çalışmaların önem taşıyacağı, AMPD'nin de bu yoldaki engelleri kaldırmak için çalışmalarını sürdürmesi gerektiği ifade edildi. Sektörün istihdam çıpası olması nedeniyle
hükümetten teşvikler sağlanması, istihdam üzerindeki yüklerin azaltılması, enerji kurumları ile yapılacak anlaşmalarla enerji fiyatlarının düşürülmesi, tüketici güveninin yukarı çekilmesi doğrultusunda kampanyalar düzenlenmesi ve benzer çalışmalarla firma giderlerinin azaltılmasına katkı sağlanabileceği belirtildi."
AMPD'nin tüm çalışmalarını bilimsellik bazında sürdürmesine değinilen toplantıda, yeni yılda da organize perakendenin gelişimini hızlandıracak, ekonominin kayıtlı hale gelmesini sağlayacak, geleneksel perakendenin modern yapıya dönüşmesine katkı sağlayacak araştırma projelerine destek verilmesinin özellikle vurgulandığı, katılanların 2010 yılında sektör içinde birlik ve beraberlik sağlanmasının mecburiyeti yönünde mesajlar verdiği ifade edildi.
AA