Genel

Orhan Turan: İnşaat Türkiyede en hızlı büyüyen sektör!

İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, fuara ilişkin düzenlenen basın toplantısında, inşaat sektörünün 2010 yılının 3. çeyreğinde yüzde 24,6 oranında büyüyerek, Türkiye’de en hızlı büyü

 İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği
 (İMSAD) ve CNR Ekspo Fuarcılık, İstanbul’u dünyanın yapı sektöründe en stratejik
 küresel işbirliği noktası haline getirmek amacıyla Megabuild Fuarı için 7 yıllık
 sözleşme imzaladı.
         8-11 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek fuarla, inşaat sanayisinde
 üretim üssü olarak konumlanan Türkiye’ye Ortadoğu, Afrika, Körfez Ülkeleri ve
 Türk Cumhuriyetleri gibi dış pazarlarda yeni ufuklar açılması hedefleniyor.
         İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, fuara ilişkin düzenlenen basın
 toplantısında, inşaat sektörünün 2010 yılının 3. çeyreğinde yüzde 24,6 oranında
 büyüyerek, Türkiye’de en hızlı büyüyen sektör olduğunu kaydetti.
         Turan, inşaat sektörünün 2010 yılı boyunca büyümesini sürdürdüğünü ve ilk
 dokuz aylık dönemi yüzde 18,4 oranında büyümeyle tamamladığını dile getirerek, 4.
 çeyrekte sektördeki büyümenin bir miktar ivme kaybettiğini, ancak 2010 yılını,
 2009 yılındaki yüzde 16,1 küçülmeyi telafi ederek kapattıklarını
 söyleyebileceklerini anlattı.
         Türkiye ekonomisinin yüzde 7-8 büyümeyle tamamlayacağı beklenen 2010
 yılının, inşaat sektörü için kayıpların telafi edilerek büyümeye geçiş dönemi
 olduğuna işaret eden Turan, gelecek 5 yılda inşaat sektörünün her yıl ortalama
 yüzde 13,6 büyüme kaydedeceğini söyledi.
         Orhan Turan, İMSAD’ın amaçlarından en önemlisinin, inşaat sektörüne
 büyüyen, karlı ve sürdürülebilir bir gelecek sağlamak olduğunu ifade ederek,
 İMSAD’ın hedeflerini bu doğrultuda belirlediğini ve hedefe yönelik faaliyetlerini
 günden güne geliştirerek sürdürdüğünü anlattı.
         Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023’te 100 milyar dolar yurt dışı
 müteahhitlik geliri, 100 milyar dolarlık iç pazar büyüklüğü ve 100 milyar doları
 inşaat malzemeleri ihracatı hedefleri olduğunu belirten Turan, bu hedefler
 doğrultusunda çalıştıklarını kaydetti.
         Turan, Türk inşaat malzemesi sanayisinin dünya ihracat ligindeki
 yedinciliğini 2023 yılında İMSAD olarak 100 milyar dolar ihracatla üçüncülüğe
 taşımayı hedeflediklerini bildirerek, bugün Türkiye’nin demir çelik, inşaat
 demiri ve radyatör ihracat payında dünyada 1. sırada olduğunu anlattı.
         Turan, "Bölgemizde Türk inşaat sanayisi olarak Çin’den İtalya’ya uzanan
 geniş bir coğrafyada rakibimiz yok. Artık üreticilerimiz kaçınılmaz olarak
 gelişen pazarlarda yerinde üretim de yapacaklar. Tam bu noktada; sektörün tüm
 taraflarının hedeflerine yönelik, küresel gücümüze yakışan bir vizyonla Megabuild
 Avrasya Yapı Ürünleri Fuarı’nı projelendirdik. Bu konuda 2010 yılı boyunca
 kapsamlı bir değerlendirme süreci yaşadık ve CNR ile işbirliğimizi başlattık"
 dedi.
         Megabuild Fuarı’nın İMSAD işbirliğiyle hem fuar katılımcısının, hem de
 ziyaretçisinin ihtiyaçları doğrultusunda planlanacağı için fark yaratacağını
 savunan Turan, İMSAD’ın liderliğinde sanayici şirketler ve sektör dernekleri ile
 paydaş kurumların fuarın ana yapı taşlarını oluşturacağını söyledi.
         Orhan Turan, Megabuild Fuarı ile İMSAD’ın ilişkide olduğu tüm yerli,
 yabancı kurumlar ile kamunun fuar ile ilişkisi en etkili şekilde kurulacağını
 bildirerek, birçok açıdan yenilik getirecek Megabuild’un, Türkiye’nin en
 ihracatçı, net ihracatta lider, istihdamda öncü ve büyümede lokomotif olan inşaat
 malzemeleri sanayisinin gelecek planlarında stratejik bir rol üstleneceğini
 anlattı.
         Turan, kendi sektörlerinde Türkiye’nin bir marka yaratma zorunluluğu
 bulunduğuna işaret ederek, Türkiye’nin hızla global markalar çıkarması
 gerektiğini kaydetti.
         -50 BİN PROFESYONEL ZİYARETÇİ-
         CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, CNR olarak sektörün
 büyüklüğüne yaraşır bir organizasyon yaparak, İstanbul’u dünya yapı malzemeleri
 ticaretinin merkezi haline getirmek istediklerini söyledi.
         Erem, "Megabuild 2011’in ilk hedefi 120 bin metrekare alanda binden
 fazla katılımcıyı 50 bin profesyonel ziyaretçi ile buluşturmak. Sloganımızı ise
 ’Megabuild ile Dünya Yeniden Kuruluyor’ olarak belirledik. Fuar planlaması CNR
 Expo’nun mevcut 8 salonunun tamamı kullanılacak şekilde yapıldı. Hedefimiz
 2013’te konusunda dünyanın en büyük 3 fuarı arasında yer almak" dedi.
         7 yıl boyunca her yıl sürekli yapılacak Megabuild Fuarı’nın 2011
 trendleri, "Enerji verimliliği", "Yeşil ve Akıllı Binalar" öne çıkıyor.
         Çin, Hindistan ve Brezilya gibi sektörün yükselen pazarlarının da hedef
 alındığı Megabuild, 2012’den itibaren 6 yeni salon ilavesi ile alanın 180 bin
 metrekareye çıkarılacak.
AA