Orka Group, Giresun'da ikinci fabrikayı kuruyor!
Beş yıl önce Giresun'da bir fabrikayı devreye alan Orka Group, kentte aradığını bulmuş olacak ki ikinci yatırıma soyundu. Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yeni tesis için Giresun OSB'de fizibilite çalışmaları yürüttüklerini söyledi
Yeni tesis için Giresun OSB'de fizibilite çalışmaları yürüttüklerini söyleyen Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 'Bu yatırımı Orka Hazır Giyim olarak planlıyoruz. 15 milyon liraya mal olacak ve 500-550 kişiye istihdam sağlayacak' diyor.
rkek giyimde Damat, ADV ve Tween markalarını bünyesinde bulunduran Orka Group, 2006 yılında faaliyete geçen Giresun fabrikasının ardından, aynı şehirde ikinci bir yatırıma hazırlanıyor. Yaklaşık 15 milyon liraya mal olacak olan yeni tesis için Giresun Organize Sanayi Bölgesi'nde fizibilite çalışmaları yürüten şirket, 2012 sonundu tamamlanacak olan tesiste 500-550 kişilik yeni istihdam yaratmayı planlıyor.
Yüzde 40'ını karşılıyor
Yeni yatırımın Orka Hazır Giyim tarafından gerçekleştirileceğini söyleyen Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleymen Orakçıoğlu, 'Giresun'daki Orsan - Giysun Tekstil fabrikalarımızda bir ortaklık söz konusu. Yeni yatırımımız ise grup olarak kendi direkt yatırımımız olacak. Bu yatırımı Orka Hazır Giyim olarak planlıyoruz' dedi.
Giresun'da mevcut yatırım ile 550 kişiye iş imkanı sunan şirket, bölgenin en büyük istihdam yaratan tesislerden birine sahip. Yeni yatırımın da 500-550 kişilik ek bir istihdam yaratması söz konusu. Bu istihdamın önce 300-350 kişi ve sonrasında 200- 250 kişi olmak üzere iki etapta gerçekleşmesi planlanıyor.
Günde 2 bin 500 gömlek
Üretimlerinin yüzde 35-40'lık bölümünü kendi tesislerinden karşıladıklarını söyleyen Orakçıoğlu, 'Yalnız tesisimizde bizim dışımızda da dünya markalarına üretim yapıyoruz. Bu da piyasa rekabetçiliğini sağlamak konusunda her iki firmanın birlikte çalışmasında, piyasa koşullarını ve piyasa rekabetini göz ardı etmeden almış olduğumuz bir karar' diye anlatıyor.
şirket olarak Giresun'da aradıklarını bulduklarını ancak başlangıçta oldukça zorlandıklarını dile getiren Orakçıoğlu, şunları söylüyor:
'çünkü fabrika üretime başlamadan önce, iş gücünü eğitmek için harcanan zaman, emek ve üretim kültürünü oluşturmak için yapılan çalışmalar bizi zorladı. Ancak fabrikanın açılışıyla bugünü karşılaştırırsak, dünya standartlarının üzerinde üretim yapan bir tesis var karşımızda. Bu da kalite ve güven anlamında markanın gücünü artıran avantajlı bir unsur. Fabrikada şu anda günlük 2 bin 500 gömlek, 600 ceket, bin pantolon üretimi söz konusu.'
'çALKANTI MODELİMİZİN DOÄRULUÄUNU GÖSTERDİ'
Orka Group, üretiminin tamamını Türkiye'de gerçekleştiriyor, ithalat yapmadığı için de ekonomi gündemindeki çalkantılardan etkilenmiyor. Sadece kurdaki oynamanın alışveriş merkezlerindeki kiralarda bir oynamaya neden olduğunu söyleyen Orakçıoğlu, şu değerlendirmede bulunuyor:
'Bizim mağazalarımızın yüzde 40'ına yakını TL bazında değerlendiriliyor. Ancak bizim dövizle olan giderlerimizin yaklaşık iki katı değerinde ihracat gelirimiz var. Bu da bizim gibi firmalar için avantaj ama bunun tam tersi sadece ithalat yapan, ihracatı olmayan, AVM'lerdeki tümüne yakın kontratları dövizle olan firmalar, bu maliyet artışından kötü etkilenecek. Bu yüzden diyorum ki bu süreci ikiye ayırmak lazım. Bir bizimki gibi etkilenmeyen ya da çok az etkilenen firmalar, bir de dışa bağımlı, üretimi az olan, fazla etkilenmesi beklenen firmalar olarak. Bu da kriz ve çalkantılı dönemlerde bizim ortaya koyduğumuz modelin ne kadar doğru olduğunu gösteriyor.'
Ekonomist/Özlem Bay Yılmaz