Dış Piyasalar

Orka Holding, İran, Irak ve Ürdün’de beş mağaza açtı!

Yıla hızlı başlayan moda perakendesinin önde gelen firmalarından Orka Holding, Damat, Tween ve D’S Damat markaları ile yılın ilk günlerinde İran, Irak ve Ürdün’de beş mağaza açtı.

Yıla hızlı başlayan moda perakendesinin önde gelen firmalarından Orka Holding, Damat, Tween ve D’S Damat markaları ile yılın ilk günlerinde İran, Irak ve Ürdün’de beş mağaza açtı.


Ambargonun kalkmasıyla dünyanın gözünün çevrildiği İran’ın başkenti Tahran’da da D’S Damat mağazası açan şirket, yıl sonuna kadar yurt dışında toplam 20 mağaza açmayı hedefliyor. 

 

Küresel Moda devi olma hedefi bulunan Orka Holding’in markalarının bulunduğu ülke sayısı 50’ye yaklaştı. İran’ın başkenti Tahran’ın en önemli alışveriş caddelerinden Mirdamad’da yer alan D’S Damat mağazasının açılışını, Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ve Genel Koordinatör Osman Arar yaptı. D’S Damat, 13 metrelik dev vitrini ile Tahran’ın en dikkat çekici mağazalarından biri oldu.

 

Yurtdışına 20 mağaza

Orka Holding, ayrıca Irak’ın Erbil şehrinde ve Ürdün’ün başkenti Amman’da Damat/Tween ve D’S Damat mağazaları açılışı gerçekleştirdi. Damat, Tween ve D’S Damat markaları ile bu yıl yurt dışında toplam 20 mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Süleyman Orakçıoğlu, “İran’da hedefimiz bu yıl sekiz mağaza ulaşmak. Bu yıl ayrıca aralarında İtalya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Güney Afrika, Katar, Bahreyn, Suudi arabistan, Romanya ve Mısır’ın da olduğu ülkelerde yeni mağazalarımız olacak. Yıl sonunda ihracatımızı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.



Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Türkiye'nin önemli yarışmalarından "Perakende Güneşi Ödülleri"nde, geçen yıl başarılı olan firmaların tepe yöneticileri dün gazetecilerle buluşarak yeni hedef ve çalışmalarını anlattı. Bu kapsamda konuşan Mudo Başkanı Ömer Taviloğlu, ilk yurtdışı mağazalarını geçen hafta açtıklarını, yılın ilk yarısında Kuzey Irak ve Azerbaycan Bakü’de olacaklarını söyledi. Taviloğlu, “İran'ı da düşünüyoruz.


Yurtiçinde 10’a yakın mağaza açacağız” dedi. Çilek Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek de yeni mağazalar konusunda şunları anlattı: "Bölgemizdeki sıkıntılar nedeniyle rotamızı Çin ve Kuzey Amerika’ya çevirdik." Orka Holding Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise 2016’nın ihracat odaklı bir yıl olmasına önem vereceklerini vurguladı. Orka bu yıl yurtdışında 25 mağaza daha açacak. Toplam mağaza sayısı 90’ı yurtdışında 305 adede çıkacak. 


Bugün



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, “29 markamızın halen İran’da 135 mağazası var. Ambargoların kalkmasıyla pazara yeni girecek 20 Türk markası 3 yılda 500 mağaza açabilecek. İran’daki markalarımızın açacaklarıyla birlikte 3 yılın sonunda 1.000 mağazaya ulaşabiliriz” dedi.


Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, önümüzdeki 3 yılın sonunda İran’da toplam 1.000 kadar mağaza ve satış noktasına ulaşabileceklerini öngördü. BMD üyesi 29 markanın halen İran’da 135 mağazası bulunduğu bilgisini veren Kariyo, “Ambargoların kalkmasıyla pazara yeni girecek 20 Türk markası 3 yılda 500 mağaza açabilecek. Halen İran’da faaliyet gösteren markalarımızın açacaklarıyla birlikte önümüzdeki 3 yılın sonunda bu ülkede toplam 1.000 kadar mağaza ve satış noktasına ulaşabileceğimizi öngörüyorum” ifadelerini kullandı.

 

Avrupa’ya kaptırmayın

 

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi de Türk markalarının İran’da algısının çok pozitif olduğunu belirterek, “Batı ile imzaladığı anlaşmadan sonra İran hızla dünyaya açılacak. Firmalarımızın bu büyük pazardaki fırsatları mutlaka değerlendirmeleri ve Avrupa markalarından önce İran’a yerleşmeleri gerektiğini düşünüyorum” uyarısında bulundu.

 

80 milyon nüfusuyla ciddi potansiyel

 

Yaklaşık 80 milyon nüfusuyla İran’ın Türk hazır giyim sektörü için çok önemli bir pazar olduğunu bildiren Hikmet Tanrıverdi, ihracatçıya doğru ve güncel bilgiler sunacak araştırmalar yaptıklarını söyledi. Tanrıverdi, İran’da Türk firmalarının katılacağı bir fuar için hazırlıklara başladıklarını dile getiren Tanrıverdi, “İran’da TİM tarafından Türk Ticaret Merkezi açılması planlanıyor. Bunu destekliyoruz” dedi. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Hüseyin Çetin, Tercihli Ticaret Anlaşması kapsamına ayakkabının alınmasını beklediklerini belirterek “Bu gerçekleşirse ayakkabı ihracatını yüzde 100 arttırıp 20 milyon doların üzerine çıkarırız” diye konuştu.

 

Markalar yurt dışına odaklandı

 

Perakende sektöründe başarılı çalışmalara imza atan sektör temsilcilerine ve kurumlara verilen Perakende Güneşi Ödülleri’ni 2015 yılında almaya hak kazanan isimler bir araya geldi. Sektörün önde gelen şirketlerinin 2016 hedeflerinde yurt dışında büyümek var. Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, “Geçen hafta ilk yurt dışı Mudo Concept mağazamızı açtık. İlk çeyrekte Kuzey Irak, Mart-Nisan arası Bakü’de Mudo Concept açacağız. Kesinleşmemiş olmakla birlikte 2016’nın bir diğer ülkesi İran olacak” dedi.

 

Orka Holding’in patronu Süleyman Orakçıoğlu ise “Şu an yurtiçinde 200, yurt dışında 65 mağazamız var ama yurt dışında 2016’da 25 mağaza daha açıp bunu 90’a çıkaracağız. Yurt içinde 15, yurt dışında 25 mağaza açacağız” diye konuştu.


Vatan



Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Suat Soysal ve ATÜ Duty Free Genel Müdürü Ersan Arcan'ın ev sahipliğinde gerçekleştirilen Perakende Güneşi Ödülleri 2015 töreninde ödül alanlar sektörleri için 2015'i ve yeni yıl beklentilerini değerlendirdi.


Buna göre sektör şirketlerinin 2016 hedeflerinde yurtdışında büyümek var. Yaşam Boyu Başarı Ödülü'nün sahibi Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu 2015'te sektördeki en büyük yatırımı Giresun fabrikası ile üretim alanında yaptıklarını belirterek; “2016'nın bizim için ihracat odaklı yıl olması çok önemli, şu an yurtiçinde 200, yurtdışında 65 mağazamız var ama yurtdışında 2016'da 25 mağaza daha açıp bunu 90'a çıkaracağız. 2016 büyüme hedefimizi % 25 belirledik” diye konuştu.


MUDO SÜRPRİZ YAPABİLİR

Mudo Concept projesi ile Perakendeye Katkı Ödülü'nü alan Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu da Mudo Concept tarafında bundan sonraki aşamanın yurtdışına açılmak olacağını söyledi. Taviloğlu, “İlk çeyrekte Kuzey Irak, Mart- Nisan arası Bakü'de Mudo Concept mağazalarını açacağız. Batı'da da sürprizlerimiz olabilir” dedi.

Hedef % 25 büyüme

Genç Liderler Ödülü'nün sahibi Çilek Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek, markaya çok yatırım yaparak uzmanlaştıklarını belirtti. Çilek: “Geldiğimiz noktada dünyada 400'ün üzerinde satış noktamız var, 180'i Türkiye'de. 2016'da da yeni temalarımız olacak. Rotamızı Çin ve Kuzey Amerika'ya çevirdik. % 20-25'lik büyüme öngörümüz var” dedi.



Yeni Şafak




Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Perakende sektörünün önemli oyuncuları bu yıl rotalarını yurtdışı olarak belirledi.

Perakende Güneşi Ödülleri'ni 2015 yılında almaya hak kazanan isimlerin bir araya geldiği toplantıda konuşan Yaşam Boyu Başarı Ödülü'nün sahibi Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 2016 yılını grup olarak ihracat odaklı bir yıl olmasını planladıklarını söyledi. 2016 yılında yurtdışında 25 mağaza daha açmayı planladıklarını söyleyen Orakçıoğlu, böylece toplam yurtdışı mağaza sayısını 65'ten 90'a çıkarmak istediklerini belirtti. Orakçıoğlu, 2016 büyüme hedefini yüzde 25 olarak belirlediklerini söyledi. Genç Liderler Ödülü'nün sahibi Çilek Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek ise bölgede yaşanan sıkıntılar nedeniyle 2016 yılında rotalarını Çin ve Amerika'ya çevirdiklerini ifade etti. “2016 yılı zor bir yıl olacak.” diyen Çilek, büyüme hedeflerinin de yüzde 20-25 arası olduğunu belirtti. Mudo Concept projesi ile Perakendeye Katkı Ödülü'nün sahibi olan Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu da Mudo Concept tarafında bundan sonraki aşamanın yurtdışına açılmak olacağını söyledi. Taviloğlu, “Geçen hafta ilk yurtdışı Mudo Concept mağazamızı açtık. İlk çeyrekte Kuzey Irak, mart-nisan arası Bakü'de Mudo Concept mağazalarını açacağız. Bir de kesinleşmemiş olmakla birlikte 2016'nın bir diğer ülkesi İran olacak gibi görünüyor. Batı'da da sürprizlerimiz olabilir. 2016'da yüzde 15 büyüme öngörüyoruz. Yurtiçinde de 10'a yakın mağaza açılışımız olacak.” dedi.

Vakko Kreatif Endüstriler Kütüphanesi projesi ile ATÜ Duty Free Özel Ödülü'nün sahibi Vakko'nun CEO'su Jaklin Güner ise  grup olarak yüzde 25 büyüme hedeflerinin olduğunu ve 20 mağaza açmayı planladıklarını söyledi.



Zaman



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İran’a uygulanan ekonomik yaptırımların kalkmasıyla ülkenin sunacağı ekonomik fırsatlar farklı sektörden oyuncuların, bu ülkeyi radarlarına almalarına yol açtı.


Gayrimenkul, enerji gibi alanların yanı sıra Türk perakende sektörü de 80 milyon nüfuslu İran’da yatırımlar gerçekleştirerek bu pazarda güçlü olmak için yoğun çaba sarfetmeye başladı. Geçtiğimiz günlerde İran’da ilk mağazasını açan Orka Holding, İran’da yatırım sinyali verdi. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İran pazarında kalıcı olmak için yoğun çalışma içinde olduklarını ve İran’da ciddi büyüme planları yaptıklarını belirterek, “Amacımız sadece mağaza açmak değil. Orada üretim tesisi de açarak İran’da yer almak istiyoruz” dedi. İran merkezli büyük bir perakende şirketi ile ayrı bir şirket altında anlaşma yaptıklarını ve bu şirket üzerinden İran’da yatırımlarını gerçekleştireceklerini belirten Orakçıoğlu “Bizle birlikte iş yapmak için ayrı bir şirket kurdular. Onların bizden istediği üretim ile ilgili bir takım yatırım yapmamızı istediler. Bunu da yapacağız” diye konuştu.


Ciddi fırsatların olduğu İran’da Türk perakende sektörünün de geldiği noktaya bakıldığında aynı gelişim sürecinin orada da yaşanabileceğini düşündüğünü kaydeden Orakçıoğlu “İran’da iş yapmak, büyümek istiyorsanız, bir ortakla ilerlemeniz daha mantıklı şu aşama da. İşbirliği çok daha önemli. Direkt yarırım yapma konusunda biraz daha sürenin geçmesi gerekiyor” diye konuştu.


DAHA HIZLIYIZ


İran’daki karar alıcıların kendilerinden istihdam yaratacak yatırımlar istediklerini bunun da kendilerine mantıklı geldiğini vurgulayan Orakçıoğlu, şunları söyledi: “Bu her ülke için de geçerli. İstihdam yaratmayı önemsiyorlar. Sadece çantamı alayım gidip mağaza açayım değil. Kalıcı olmak için bunları yapmak gerekiyor. Üretim yapıp istihdam yaratacağız.” Tahran’daki gözlemlerini de aktaran Orakçıoğlu “Fırsatları gördük. Sadece Tahran’da değil, İran’ın farklı şehirlerinde olmak istiyoruz” dedi. Avrupalılar’ın temkinli davrandığını da vurgulayan Orakçıoğlu “Biz daha hızlıyız. Bu da bizim farkımız olsun” dedi.


Star/ Birol Keleş




Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


ORKA Holding, 2016'ya hızlı başladı; Damat, Tween ve D'S Damat markaları ile yılın ilk günlerinde İran, Irak ve Ürdün'de 5 mağaza açtı. Markalarının bulunduğu ülke sayısı 50'ye yaklaşan Orka Holding, bu yıl ilk önce İran'ın başkenti Tahran'da D'S Damat mağazası açtı. Orka Holding, ayrıca Irak'ın Erbil şehrinde ve Ürdün'ün başkenti Amman'da Damat/ Tween ve D'S Damat mağazaları açılışı gerçekleştirdi. Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Tahran'daki açılışta "İran'da hedefimiz bu yıl 8 mağazaya ulaşmak. Bu yıl ayrıca birçok ülkede yeni mağazalar açacağız" dedi. Açılışa Orka Holding Genel Koordinatörü Osman Arar da katıldı.



Takvim