Osmangazi Köprüsü ile İstanbul-İzmir arası 1.5 saat kısaldı!
İstanbul’dan Eskihisar’dan feribot kullanıldığında 6 satte, körfez geçişiyle 8 saatte gidilen İzmir, Osmangazi Köprüsü ile 1.5 saat daha yakın.
İstanbul’dan Eskihisar’dan feribot kullanıldığında 6 satte, körfez geçişiyle 8 saatte gidilen İzmir, Osmangazi Köprüsü ile 1.5 saat daha yakın. Ancak köprüyü de içeren İstanbul-Gebze-İzmir otoyol projesi tamamlandığında hedef 3.5 saatte İzmir!
İstanbul'dan İzmir’e seyahat süresi önceki gün açılan Osmangazi Köprüsü ile beraber en çok tartışılan konu oldu. Osmangazi Köprüsü’nü de içeren Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi halen sürüyor, otoyolun 2018 yılında tamamen hizmete girmesi bekleniyor. Tüm otoyol projesi tamamlandığında yetkililere göre bugün 5.30-6 saat süren İstanbul’dan İzmir’e seyahat 3.5 saate inecek. Peki gerçekten inecek mi? Şu an neden bu kadar uzun sürüyor. Herkesin kafasındaki bu soruların yanıtını, karayolları yetkililerine, ulaşım uzmanlarından aldık. Projenin klit noktası ise Osmangazi Köprüsü. Dün açılan köprü ve otoyolla birlikte İstanbul-İzmir arasındaki mesafe 78 kilometre azaldı. Ancak bu 78 kilometre, yolculuğu 1.5 saate kadar kısaltacak. Tüm proje tamamlandığında ise, İstanbul-İzmir arası 3.5-4 saate kadar inecek.
İşte akıllara takılan sorular ve yanıtları:
ŞU ANDA YOLCULUK NİYE UZUN SÜRÜYOR?
* Yetkililerin verdiği bilgiye göre, İstanbul-İzmir arasında yolculuk 5.30-6 saatten trafiğin yoğunluğuna göre 8 saate kadar çıkabiliyor.
* Yol çalışmaları, tatil başlangıç dönemleri, şehir içi trafiğinin yoğun olduğu saatlere denk gelinmesi gibi durumlar da yolculuk sürecini uzatıyor.
* Özellikle şehir içinden geçişlerde, hız limitleri düşüyor. Bu da yolcuğu uzatan faktörler arasında yer alıyor.
* Bayram, yaz tatili gibi kritik dönemlerde ise Eskihisar-Topçular feribotunda uzun sıralar ve beklemeler yolculuk süresini daha da uzatıyor.
PROJE YOLCULUK SÜRESİNİ NASIL KISALTACAK?
* Birinci olarak Osmangazi Köprüsü ve 12.6 kilometrelik Gebze-Altınova otoyolu, Körfez geçisini 90 kilometreden 12 kilometreye düşürüyor. Bir başka deyişle yolu 78 kilometre azaltıyor.
* Osmangazi Köprüsü’nün açılması İstanbu-İzmir arasındaki yolculuk süresini 1.5 saate kadar etkileyecek. Yetkililer bununla ilgili olarak “Düne kadar karadan Körfez’in etrafını dolaşıyordunuz. Bu ortadan kalktı. Ayrıca yeni güzergahta dur-kalk gibi yolculuk sürecini uzatan unsurlar da yok. Bu gibi detaylarla birlikte değerlendirildiğinde sürenin 1.5 saat kadar düştüğü hesaplanıyor” diyor.
* Osmangazi Köprüsü’nün bir diğer alternatifi olan feribotla geçiş 45-60 dakika iken; köprüde bu süre 6 dakika oluyor.
* Yıl sonuna kadar Gemlik-Bursa’ya kadar olan 25 kilometrelik bölüm ve Kemalpaşa-İzmir-Bornova arasındaki 20 kilometrelik bölüm de hizmete açılacak. Bu bölümlerin açılması da, iki kent arasındaki otoyol ağı uzamış olacak.
* Projenin tamamlanmasıyla birlikte, İstanbul-İzmir arasında şehir trafiğine girmeden yolculuk yapma imkanı oluşacak. Bu, otoban hızında yolculuk yapmayı mümkün hale getirecek.
* Açılacak tüneller ve otoyollarda, yol genişliği 6 şeride kadar çıkacak. Bir başka deyişle yollar yüzde 50 daha genişleyecek.
TOPLAM 427 KM’LİK PROJE
NURAL-Özaltın-Makyol-Astaldi-Göçay konsorsiyumu tarafından yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi, 377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km uzunluğunda. Ancak güzergah boyunca karşılaşılan zemin sorunları nedeniyle yapılması gerekliliği doğan ek tasarım çalışmalarıyla, 384 km otoyol ve 43 km’si bağlantı yolu olmak üzere toplam 427 km uzunluğa göre projelendirme yapıldı. Proje kapsamında asma köprü, güney yaklaşım viyadüğü, toplam 18 bin 212 m uzunluğunda 29 adet viyadük, toplam 5 bin 142 m uzunluğunda 2 adet tünel, 199 adet köprü, 20 adet gişe alanı, 25 adet kavşak, 6 adet otoyol bakım ve işletme merkezi, 2 adet tünel bakım ve işletme merkezi, 18 adet çift taraflı servis alanı inşaa edilecek. Projenin başlangıç noktasını oluşturan Gebze ile İzmir arasındaki uzaklık şu anda 501 kilometre düzeyinde.
Hürriyet