Sektörel

Osmangazi Köprüsü yarın açılıyor!

Osmangazi Köprüsü, yarın Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım'ın katılacağı törenle hizmete açılıyor. Sırada rekorlarla dolu diğer mega projeler var...

Osmangazi Köprüsü, yarın Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım'ın katılacağı törenle hizmete açılıyor. Bu dev açılışla dünyanın mega projelerinden birinde daha 'ay yıldız' damgası yer alacak. Sırada rekorlarla dolu diğer mega projeler var...  


Türkiye, mega projelerinden birine daha kavuşuyor. Osmangazi Köprüsü, yarın devletin zirvesinin katılacağı törenle hizmete açılacak. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TBMM Başkanı İsmail Kahraman ve Başbakan Binali Yıldırım’ın hazır bulunacağı törenle, tarihi bir açılış planlanıyor. Devletin zirvesi iftarı da, köprünün ayağında yapacak. Türkiye’nin son dönemde yapımına başladığı veya hizmete soktuğu birçok proje, dünyanın dev ölçeklileri arasına girdi. İşte mega projelerden öne çıkanlar:


1- YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ


30 Ağustos tarihinde açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü de, dünyanın en büyükleri arasında yerini aldı. Köprü, 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş, 320 metreyi aşan kule yüksekliğiyle ‘eğik askılı köprü’ sınıfında dünyanın en yüksek kulesine sahip. 


2- ORDU-GİRESUN HAVALİMANI


Ordu-Giresun Havalimanı da, Türkiye’nin gurur kaynaklarından biri. 3 milyon yolcu kapasitesine sahip havalimanı, Türkiye ve Avrupa’da deniz üzerine inşa edilen ilk ve tek havalimanı. Dünyada ise üçüncü olarak kayıtlara geçti.


3- BÜYÜK İSTANBUL TÜNELİ


İstanbul Boğazı’na yapılacak Büyük İstanbul Tüneli de dünyanın ilk üç katlı tüneli olarak tarihe geçecek. Çift yönlü geliş gidiş karayolu bulunacak olan tünelde, metro hattı da yer alacak. 27 Şubat 2015’te duyurulan proje, Boğazın 110 km altına inşa edilecek.


4- ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ


Lapseki-Gelibolu arasına yapılacak Çanakkale Boğaz Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklık, toplam 3 bin 623 metre uzunluğuyla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.


5- YUSUFELİ BARAJI


Yapımı süren Çoruh Vadisi üzerindeki Yusufeli Barajı, dünyanın üçüncü yüksek barajı niteliği taşıyacak. 


6- OVİT TÜNELİ


Rize, İkizdere'deki Ovit Dağı geçidinde yapılan ve 14.3 km uzunluğu olan tünel, dünyanın dördüncü uzun çift tüplü tüneli olacak. 


7- KANAL İSTANBUL


Yapım çalışmaları için gün sayılan dev proje Kanal İstanbul da, en son Amerikan Huffington Post haber sitesi tarafından 'yeni dünyanın yedi harikası' listesinde yer almıştı. 


Kapasitesi en yüksek havalimanı


8- ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI

İstanbul’da yapımı süren ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın doğum günü olan 26 Şubat 2017 tarihinde açılması planlanan Üçüncü Havalimanı, toplam 150 milyona ulaşacak yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olacak. Havalimanına Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın isminin verilmesi bekleniyor.


Sofuoğlu uçacak


Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Osmangazi Köprüsü'nün açılışında yapacağı rekor denemesi öncesi yaptığı ilk test sürüşünde 350 kilometre hıza ulaştı. Sofuoğlu, "Bütün hazırlıklarımı tamamladım. Rüzgar biraz şans işi, inşallah iyi denk gelirse 400 kilometre hıza ulaşabileceğimi tahmin ediyorum" dedi.


Akşam


Haber AA'da şöyle yer aldı...


Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanında hayata geçirilecek "dev projelerden" İzmit Körfezi’nin "gerdanlığı" olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü yarın hizmete girecek.


Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanında hayata geçirilecek "dev projelerden" dördü bu yıl hizmete girecek.


İzmit Körfezi’nin "gerdanlığı" olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü yarın, bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü 26 Ağustos'ta, Asya ve Avrupa yakalarını deniz tabanının altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta, "Demir İpek Yolu" olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi yıl sonunda hizmete girecek.



AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, kamuoyunda İstanbul-İzmir Otoyolu olarak tanınan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, İstanbul'u Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa, Kütahya ve İzmir'e bağlayacak. Türkiye nüfusunun yarısını oluşturan 38 milyon insanın yaşadığı coğrafyaya hizmet verecek projeyle seyahat süresi, İstanbul’dan Bursa'ya 1 saate, İzmir'e 3 saate, Eskişehir'e 2,5 saate inecek.


Otoyolun en önemli kısmını oluşturan Osmangazi Köprüsü, bin 550 metre orta açıklığı ve 2 bin 682 metre boyuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alıyor. İzmit Dilovası ile Yalova Altınova’yı birleştiren asma köprü 113 tabliyeden oluşuyor. Köprü, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın katılacağı törenle yarın hizmete girecek


AA



Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


2016 Türkiye'de dev projelerin yılı olacak. Ekonomiye büyük katkı yapıp, vatandaşın günlük hayatını kolaylaştıracak Avrasya Tüneli, Bakü Tiflis Ceyhan Demiryolu gibi projeler yıl sonuna kadar açılmış olacak. Osmangazi Köprüsü için büyük gün bugün.


Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanında hayata geçirilecek “dev projelerden” dördü bu yıl hizmete girecek.İzmit Körfezi'nin “gerdanlığı” olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü'nün bugün hizmete girmesi bekleniyor. Bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü 26 Ağustos'ta, Asya ve Avrupa yakalarını deniz tabanının altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta, “Demir İpek Yolu” olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi yıl sonunda hizmete girecek.


Kamuoyunda İstanbul-İzmir Otoyolu olarak tanınan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, İstanbul'u Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa, Kütahya ve İzmir'e bağlayacak. Türkiye nüfusunun yarısını oluşturan 38 milyon insanın yaşadığı coğrafyaya hizmet verecek projeyle seyahat süresi, İstanbul'dan Bursa'ya 1 saate, İzmir'e 3 saate, Eskişehir'e 2,5 saate inecek.

Osmangazi Köprüsü, bin 550 metre orta açıklığı ve 2 bin 682 metre boyuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alıyor. İzmit Dilovası ile Yalova Altınova'yı birleştiren asma köprü 113 tabliyeden oluşuyor. Köprü, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın katılacağı törenle bugün hizmete girecek.


AVRASYA TÜNELİ 20 ARALIKTA

Deniz altından en derinden geçecek tünel (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) 20 Aralık'ta hizmete girecek. Dünyanın en iyi mühendislik uygulamaları arasında gösterilen Bin 800 kişinin istihdam edildiği projenin, bölgeye yıllık 560 milyon lira ekonomik katkısı olacak. “Demir İpek Yolu” olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin de yıl sonunda hizmete açılması hedefleniyor.Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük projede, hat işletmeye alındığında 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşınabilecek.


Türkiye'de yapılmış en büyük proje

İstanbul'un Avrupa yakası Yeniköy ve Akpınar yerleşimleri arasında Karadeniz sahil şeridindeki 76,5 milyon metrekare büyüklüğündeki alana yapılan havalimanında, geçen yıl sonu itibarıyla ivme kazanan çalışmalar daha da hızlandırılacak. İstanbul'un stratejik önemini çok farktı noktalara taşıyacak proje, Türkiye'de yapılmış en büyük proje olma özelliğine sahip bulunuyor. Havalimanı, yapımı tamamlandığında dünyanın en büyüğü olacak ve aktarma merkezi olarak bölge ülkelerine de hizmet verecek. İlk etabı 2018 yılının şubat ayında açılması hedeflenen 3. Havalimanı'nın hizmete girmesiyle yıllık 120 bin kişiye doğrudan istihdam sağlanacak.


Kanal İstanbul'da hazırlıklar tamam

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından 2011'de kamuoyuna "çılgın proje" olarak açıklanan Kanal İstanbul Projesi ilgili hazırlıklar tamamlandı, uygulama için gerekli çalışmalar devam ediyor. İstanbul'a değer katacak proje için yapılan yasal düzenlemeyle kanalın güzergahındaki mera vasfındaki yerler, kamulaştırma bedeli olmadan kullanılabilecek. YİD modeliyle yapılacak projede, süre yarıştırılacak ya da trafik garantisi verilecek.


İstanbul Tüneli için mali katkı

Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali teklifler alındı. Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.


Yeni Şafak



Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;



İzmit Körfezi’nin “gerdanlığı” olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü bugün, bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü 26 Ağustos'ta, Asya ve Avrupa yakalarını deniz tabanının altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta, “Demir İpek Yolu” olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi yıl sonunda hizmete girecek. 

Yavuz Sultan Selim Köprüsü 

Genişliği 59 metre olan köprü “üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü” unvanını kazanacak. Köprünün 120 kilometre uzunluğundaki otoyol ve bağlantı yollarıyla 26 Ağustos'ta açılışının yapılması planlanıyor. Ziraat Bankası Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Ömer Baktır; Gebze-İzmir Otoyol Projesi için,  

MALİYETİ 7.5 MİLYAR DOLAR

“Bu proje Gebze, Orhangazi, Balıkesir ve İzmir illerini direkt olarak kapsamakla kalmıyor, tüm Marmara Bölgesinin çehresini etkileyecek, gelişimine destek sağlayacaktır.  Son etap olan, Bursa-İzmir arasında Haziran 2019’da projeye tamamen entegre olması ile birlikte USD 7,5 Milyar maliyete ulaşılarak proje tamamlanmış olacaktır” dedi. 

TARİHİ İPEK YOLU CANLANIYOR 

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin de yıl sonunda hizmete açılması hedefleniyor.  Projeden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük projede, hat işletmeye alındığında 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşınabilecek. 

Avrasya tüneli projesi

Tünel Dünyanın en iyi mühendislik projeleri arasında gösterilen ve Asya ile Avrupa kıtalarını tüp geçişiyle birbirine bağlayacak, dünyada deniz altından en derinden geçecek tünel olacak. 14,6 kilometre toplam uzunluğa sahip projenin, deniz altından geçen kısmı ise 3,4 kilometre olarak belirlendi. 

Körfez bugün açılıyor

Projeyle  yol mesafesi İstanbul’dan Bursa'ya 1 saate, İzmir'e 3 saate, Eskişehir'e 2,5 saate inecek. Güney Ege bölgesi ve Antalya'ya ulaşım kısalacak. Otoyolun en önemli kısmını oluşturan Osmangazi Köprüsü, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın bugün katılacağı törenle bugün hizmete girecek. 



Güneş