Otomobil

Otomobil alacaklar dikkat! Alman devi markanın teslimatlarında sıkıntı yaşanıyor!

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Alman Volkswagen grubu, pandemiyle başlayan çip sıkıntısının halen sürmesi nedeniyle önemli teslimat sıkıntısı yaşıyor.

Otomobil alacaklar dikkat! Alman devi markanın teslimatlarında sıkıntı yaşanıyor!

Almanya’nın dünyanın en çok satan otomobil markalarından Volkswagen’in önemli sayılabilecek ölçüde teslimat sıkıntısı yaşadığı bildirildi.

Gelen bilgilere göre, Alman devinin Volkswagen markalı araç teslimatları geçen yıl çip tedarikinde yaşanan sıkıntıların devam etmesinin etkisiyle yüzde 6,8 azalarak 4,56 milyona geriledi.

Bünyesinde Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bulunduran grup, Volkswagen markasına ilişkin 2022 otomobil araç teslimat rakamlarını duyurdu.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Volkswagen markasının araç teslimatları, 2022'de önceki yıla göre yüzde 6,8 azalarak 4,56 milyona geriledi.

Diğer yandan Almanya’nın dev üreticisinin bataryalı elektrikli araç satışları ise geçen 2022’de yüzde 23,6 artarak 330 bin bine yükseldi.

Merkezi Almanya Wolfsburg’da bulunan şirketin en büyük satış pazarı olan Çin'deki bataryalı elektrikli araç teslimatlarının yüzde 102,9 artması ise dikkati çekici oldu.

DALGALANMA 2023’TE DE DEVAM EDECEK

Grup yaptığı açıklamada, devam eden tedarik zinciri dar boğazları nedeniyle üretim ve satışlarda 2023'te dalgalanmaların devam etmesini, durumun yıl boyunca kademeli olarak istikrar kazanmasını beklediğini de duyurdu.

ÇİP VE TEDARİK SIKINTISI DEV MARKALARI SARSTI!

Pandemiyle birlikte başgösteren çip krizi ve tedarik zincirindeki bozulma, 2020 senesinin ortalarından itibaren dünya otomotiv endüstrisini sarstı.

Yaşanan küresel çip krizi ve diğer tedarik sorunları nedeniyle birçok marka, zaman zaman üretimi durdurma kararı alıyor. Çip krizinin günümüzde bile hala devam etmesi, dev otomotiv endüstrisini ve markaları zor durumda bırakıyor.

Son dönemlerde git gide zayıflayan tüketim talebi elektronikte yaşanan çip krizini hafifletmeye başlamasına rağmen, elektrikli araçlara geçiş nedeniyle otomotiv endüstrisine yönelik çip ihtiyacı giderek artmakta.

Konuyla ilgili peş peşe gelen bilgilere göre söz konusu nedenlerle, araç üretiminin 2021 yılında 13 milyonla benzeri görülmemiş seviyelere gerilediği Avrupa'da durum daha da kötü.

Zira Çin’deki karantina kapanmaları ve Rusya'nın Ukrayna'yı işgal etmesiyle ortaya çıkan ek tedarik zinciri aksaklıkları bu kıtada özellikle otomotiv sektörünün üretimindeki toparlanmayı yeniden sekteye uğratırken, aradan geçen zamana rağmen yaşanan aksaklıklar, birçok markanın da teslimatlarda gecikme ya da iptaller yaşamasına neden oluyor.