Otomobil alımı düştü tercih iki tekerlek oldu! Kimsenin tahmin edemediği rakamlara ulaştı!
Otomobilde düşen alım gücü, kura ve vergiye endeksli fiyatlar ve artan enflasyon hem ikinci ele hem de motosiklete olan talebi yükseltti. 2021’e göre, yüzde 62 büyüyen sektör karşısında Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Acar, otomobilde artan araç fiyatları ve bakım maliyetlerinin vatandaşları ucuz seçeneklere yönlendirdiğini söyledi
2 tekere olan talep 4 yılda yüzde 170’e yakın artış gösterdi. 2021’e göre, yüzde 62 büyüyen sektör karşısında Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Acar, otomobilde artan araç fiyatları ve bakım maliyetlerinin vatandaşları ucuz seçeneklere yönlendirdiğini söyledi. Türkiye’de sıfır otomobili sahibi olmak neredeyse hayal oldu. Düşen alım gücü, kura ve vergiye endeksli fiyatlar ve artan enflasyon hem ikinci ele hem de motosiklete olan ilgiyi hayli yükseltti. Daha 2019 yılında satışlar 154 bin 627 adet olurken, 2022’de bu sayı 415 bine geldi. Yani 2 teker satışları 4 yılda yüzde 169 artış kaydetti.
Bir önceki yıla göre, bile pazar (255 bin 961 adetle) yüzde 62 büyüdü. 415 bin adetlik satışın 290 binini ise yeni müşterilerden kaydedildi. Pazar hakkında detayları aktaran Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar, distribütörü olduğu İtalyan motosiklet markası Moto Guzzi’nin yeni model serisi V100 Mandello’nun tanıtım toplantısında açıklamalarda bulundu.
Otomobilde düşen alım gücü, kura ve vergiye endeksli fiyatlar ve artan enflasyon hem ikinci ele hem de motosiklete olan talebi yükseltti.
Acar, otomobilde artan araç fiyatları ve bakım maliyetlerinin vatandaşları ucuz seçeneklere yönlendirdiğini ve bunun başında da motosiklet geldiğini ifade etti. Fiyatları ve bakım maliyetleri otomobile oranla 10’da 1’e kadar düşen motosikletlerin hem trafikten kaçmanın hem de özgürlüğün adresi olarak yıldızlaştığına dikkat çeken Acar, ayrıca pandemi sürecinde de bireyselleşen ulaşım tercihinin motosiklet olduğunu paylaştı.
Acar, çip kriziyle birlikte otomobilde yükselen arz sorununun devamında da kendi sektörlerine olumlu şekilde yansıdığını ifade etti. Motosiklette talebin gitgide arttığına da değinen Acar, geçen sene Türkiye motosiklet pazarının önceki seneye göre yüzde 62 büyüyerek 255 binlerden 415 binlere kadar yükseldiğini ifade etti. Motosiklet alan müşterilerin profilini incelediğimizde yüzde 70’inin yeni tüketiciler olduğunu gördüklerini dile getiren Acar, “Şu anda yalnızca 50 cc’ye kadar olan motosikletlerin B sınıfı ehliyetle kullanımına izin veriliyor.” dedi.