27 / 04 / 2024

Oturma ruhsatı masrafı!

Oturma ruhsatı masrafı!

Oturma ruhsatı, gayrimenkulün tasdik edilmiş projesine uygun yapılıp bitirilmesi durumunda, ilgili belediyece verilen bir belge olarak karşımıza çıkıyor. Peki, oturma ruhsatı masrafı ne kadar?



Oturma ruhsatı masrafı!

İnşaat çalışmaları tamamlanmış olan bir binada yasal olarak oturulabilmesi için oturma ruhsatının alınması gerekiyor. Oturma ruhsatı, yapının; inşaat çalışmaları başlamadan önce belediyeye sunulan ve belediye imar birimlerince onaylanan projeye uygun olarak yapıldığını gösteren belge olarak tanımlanıyor. 


İskan belgesi olarak da karşımıza çıkan oturma ruhsatı alınmadığı takdir de yasal olarak oturma izni verilmemiş oluyor. Binaya oturma ruhsatı alınabilmesi için projesine ve eklerine uygun olarak yapılmış olması gerekiyor. 


Oturma ruhsatı alabilmek için istenen belgeler ile yapının bulunduğu belediyeye başvuru yapılması gerekiyor. Başvuru sonrasında belediyeler, valilikler mal sahiplerinin müracaatlarını en geç otuz gün içinde neticelendiriyor. 


Bu müddetin sonunda  yapının tamamının veya biten kısmının kullanılmasına izin verilmiş sayılıyor. Ancak müracaat yeminli serbest mimarlık ve mühendislik bürosuna yapılmış ise bu hüküm söz konusu olmuyor. Yeminli büro, müracaatı bu süre içerisinde müspet veya menfi mutlaka sonuçlandırmakla yükümlü oluyor. Peki, oturma ruhsatı masrafı ne kadar?


Kat irtifakının kat mülkiyetine çevrilmesi harç ve vergiye tabi tutulmuyor. Ancak, taşınmazın niteliğinin kagir bina olarak tapu kütüğüne gerekeceğinden tashih için tapu harcı ödeniyor. Ayrıca bir döner sermaye bedeli tahsil ediliyor.


Oturma ruhsatı almak için belgeler!


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com


Geri Dön