Outdoor Factory tema park yapımını sektöre dönüştürdü!
Yedi yıl önce kurulan ve geçtiğimiz yıl 120 milyon TL büyüklüğe ulaşan Outdoor Factory, Outdoor Factory tema park yapımını sektöre dönüştürdü.
Ekonomist dergisinde yer alan habere göre, Türkiye'de henüz dünyadaki ölçeklerde büyük tema parklar olmasa da Vialand ile başlayan tema park yapımı, Masalpark ve Ankapark ile sürüyor. Bu üç tema parkı yapan ise Outdoor Factory isimli bir şirket.
Yıllık ciro 120 milyon TL
Beş ortağın 2011'de kurduğu Outdoor Factory sadece tema park da yapmıyor. Şirket, Ankara 15 Temmuz Şehitler Anıtı, Çanakkale Zafer Müzesi gibi tarihi canlandıran 3D üretimlerinin yanı sıra yurtdışında da pek çok özel proje hayata geçirmiş durumda. Toplam 90 kişinin çalıştığı Outdoor Factory, 2017 yılını 120 milyon TL ciro ile kapattı.
Outdoor Factory, bir taraftan organik büyümesini sürdürürken bir taraftan da iki Alman şirkete ortak olmak için görüşmeler yapıyor. Bu şirketlerden biri korku tünellerinin içindeki heykelleri, diğeri ise çocukların sürebileceği roller coaster'ları yapıyor.
Outdoor Factory Yönetici Ortağı Toygar Yedigöz, bu şirketlere ortak olmak için yaptıkları görüşmelerin 2-3 ay içinde neticeleneceğini söylüyor.
3D reklamla başladı
Aslında reklam verenlere üç boyutlu reklam materyalleri yapmak için kurulmuş bir şirket olan Outdoor Factory, beş girişimci tarafından yaklaşık yedi yıl önce ticarete atıldı. Turkcell'in, açıkhava reklamcılığı yapan ortaklardan, tavuk kampanyasında kullanmak için şehrin farklı noktalarına yerleştirmek üzere üç boyutlu tavuk maketleri istemesinin ardından böyle bir oluşuma gidildi. Şirket, Turkcell'in ardından Head & Shoulders'ın Migros marketlerinin içindeki dev şampuan şişelerinden Arçelik'in Çelik'ine, Yapı Kredi'nin Vadaa'larından Garanti Bankası'nın Bremen Mızıkacılarıma, Opet'in OPEGO'sundan THY'nin Vingo'suna kadar onlarca üç boyutlu makete imza attı.
Şirket satın alacak
Toygar Yedigöz bugünlerde en önemli gündem maddelerinin yurtdışında şirket satın almak olduğunu söylüyor. Yedigöz, Alman menşeili iki şirketle yüzde 50'lik hisselerini satın almak üzere görüştüklerini söylüyor ve şöyle devam ediyor: "Bu şirketlerden biri korku tünellerinin içindeki heykelleri, diğeri ise çocukların sürebileceği roller coaster'ları yapıyor. 2-3 ay içinde bu şirketlere ortak olmak için yaptığımız görüşmeleri neticelendirmek istiyoruz."
Belediyelerle çalışıyor
Üç boyutlu üretim kabiliyeti Outdoor Factory'nin belediyelerle işbirliklerinin de kapısını açtı. Outdoor Factory, bugün 30'u aşkın belediye ile çalışıyor. Belediyelere önce heykeller yapan şirket sonrasında anıt ve müze inşa etmek için çalışmaya başladı. Belediyelerle yapılan çalışmaların ardından ise özel şirketlerden gelen taleple ilk tema park yapıldı.
Tema park konsepti, dünyada oldukça uzun bir geçmişe sahip. Türkiye bu konuda oldukça geride kalmış durumda. Oysa tema parklar bulundukları şehirlerin ekonomisine önemli değer katıyor, turist sayısını büyük ölçüde artırıyor. Toygar Yedigöz, bu konuda ilk deneyimlerinin Bayraktar Grubu tarafından yapılan Vialand olduğunu söylüyor.
Yedigöz, "Kısa sürede çok önemli mesafeler kat ettik. Bugün yurtdışında bu konuda düzenlenen dev fuarlara katılıyoruz. Bu fuarlarda yaptığımız işbirlikleriyle artık Türkiye'de tema parklarda kullanılan makine parkurları için de distribütörlük yapıyoruz" diyor.
Yurtdışına açıldı
Toygar Yedigöz, tema parkların Anadolu'daki şehirlerin ekonomisi ve turizmi açısından kilit öneme sahip olduğunu söylüyor. Yedigöz, "Belediyeler şehrin simgesi ve çekim merkezi oluşturmak istiyor. Bu parklarla bölgelerine yerli turist çekebiliyorlar" diye konuşuyor.
Toygar Yedigöz, özellikle Ankara, Osmaniye, Düzce ve İstanbul'un bu konuda önemli hazırlıklara ev sahipliği yaptığını söylüyor. Yurtdışında fuarlara katıldıklarını ve bu şekilde ürünlerini yurtdışına da ihraç ettiklerini anlatan Toygar Yedigöz, bir Alman bankası için de üretim yaptıklarını, Sudan'a da 3D ürün gönderdiklerini belirtiyor.
4 milyon dolarlık ihracat
Bugüne kadar Vietnam, Katar, Dubai ve Sudan gibi 15 ülkeye projeler ürettiklerini belirten Yedigöz, "İhracatımız 4 milyon dolar seviyesinde. Dünyada 45 milyar doları bulan tema park sektörü Türkiye'de de büyüyor. Bugün en küçük tema parkı yatırım tutarı 50 milyon lira seviyesinde" diyor.
Kendi parkını yapacak
Outdoor Factory, son dönemde inşaat ve turizm sektöründen de talepler almaya başladı. Toygar Yedigöz, Rixos The Land Of LegendsTheme Park'ın süren inşaatında kendilerinin de çalıştığını ve Riva'da bir konut projesi içine bir park yaptıklarını da anlatıyor.
Son dönemde belediyelerden özellikle müze talebi aldıklarının altını çizen Yedigöz, bunun yanı sıra farklı temalı parklar yapmak için de pek çok belediyenin kapılarını çaldığına değiniyor. Toygar Yedigöz, hedeflerinin kendi işletecekleri tema parklar yapmak olduğunu da söylüyor. Mehmet Tara'nın New York için yaptığı dönme dolabın Gebze'de durduğunu, hedefinin onu New York'a yollamayıp İstanbul'da konumlandırmak olduğunu ifade eden Yedigöz, bu projeleri 2019'dan sonra hayata geçirebileceklerini ifade ediyor. Yedigöz, bir padişahlar parkı teması üzerinde çalıştıklarını da belirtiyor.