Ovit Dağı Tüneli 12 kilometre uzunluyla Türkiye'nin en uzun tüneli olacak
2011'de ihale edilmesi beklenen Ovit Dağı Tüneli tamamlandığında yaklaşık 12 kilometre uzunluyla Türkiye'nin en uzun tüneli olacak
Ulaştırma Bakanlığınca 2023 yılına kadar tamamlanacak projeler arasına alınan Rize-Mardin otoyolu tamamlandığında Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri, dolayısıyla Kafkasya ve Orta
Doğu Anadolu üzerinden birbirine bağlanacak.
Ekonomik, sosyal ve siyasi çok önemli kazanımlar sağlayacağına inanılan yaklaşık 450 kilometrelik otoyolun en önemli bölümünü Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçeleri arasındaki 2600 rakımlı Ovit Dağı Tüneli Projesi oluşturuyor.
Tünel projesi bu yıl ocak ayında başladı, yıl sonuna kadar da projenin tamamlanması planlanıyor. 2011'de ihale edilmesi beklenen Ovit Dağı Tüneli tamamlandığında yaklaşık 12 kilometre uzunluyla Türkiye'nin en uzun tüneli
olacak. Rize-Mardin otoyolu güzergahı ve çevresinde 15 il bulunuyor. Yolun yapımına bir an önce başlanması ve bitirilmesi için öngörülen tarihin öne çekebilmesi amacıyla kamuoyu oluşturmak isteyen söz konusu illerin ticaret ve sanayi odası yönetim kurulu başkan ve üyeleri ilk toplantıyı Ankara'da, ikinci toplantıyı da Rize'de yaptı.
Toplantıya Rize'nin yanı sıra Erzurum, Bingöl, Muş, Bitlis, Ağrı, Iğdır, Şırnak, Diyarbakır, Mardin, Batman, Siirt ve Hakkari ticaret ve sanayi odaları yönetim kurulu başkanları ile üyeler katılırken, mazeretleri dolayısıyla Van ve Tunceli ticaret ve sanayi odalarından toplantıya katılım olmadı.
-"ÜLKEMİZDE BÖLÜNMÜŞLÜK YAŞAMAK İSTEMİYORUZ"-
Rize Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Ofluoğlu, toplantının ardından AA muhabirine yaptığı açıklamada, Rize-Mardin otoyol projesi fikrinin geçmişten bu yana yol güzergahındaki illerin ileri gelenlerinin hayali olduğunu söyledi.
Otoyolu güzergahı ve çevresindeki illerin ticaret ve sanayi odası yöneticilerinin yolun yapımı için görüş alışverişinde bulunmak amacıyla ilk olarak Ankara'da bir araya geldiğini, aralarındaki iletişimi artırmak amacıyla
söz konusu illerde de toplantı yapmayı kararlaştırdıklarını anlattı.
Karar uyarınca ikinci toplantıyı Rize'de yaptıklarını, toplantıların diğer illerde de gerçekleştirileceğini ifade eden Ofluoğlu, yolun bölgeler ve Türkiye için ekonomik, sosyal ve siyasal önemine değindi. İran'ın geçmiş yıllarda Doğu Karadeniz limanlarını kullanarak yaptığı transit ticaretin çeşitli nedenlerle sona erdiğini dile getiren Ofluoğlu, şunları söyledi:
"Bundan 20-25 yıl önce İran'ın bütün yükleri Doğu Karadeniz limanlarından taşınırdı. Bu transit ticaretin sona ermesinin ardından İran'ın Avrupa'dan ithal ettiği ürünlere verdiği navlun yılda 5 milyon dolar. Bu yükü
buraya getirdiğimiz zaman yatırımın ne kadar gerekli olduğunu anlamakta zorluk çekmeyeceğiz. Bu, söz konusu yolun sadece ekonomik tarafı. Turizm, diğer iller ile irtibatın sağlanması, hepsinden önemlisi bölgeler arasında insanların kaynaşması söz konusu.
Biz sivil toplum örgütleri olarak ülkemizde bölünmüşlük, parçalanmışlık yaşamak istemiyoruz. El ele verdik, bu konuda son derece kararlıyız hem bu yolu yapacağız hem de bölgelerimizin gönül gönüle olmasını sağlayacağız. Bütün arkadaşlarımızın, oda başkanlarımızın gayreti bu yönde."
AA