OYAK çimento, İMKB ilk çeyrek sonuçlarına göre lider!
Türkiye çimento Endüstrisi nin kapasite ve pazar lideri olarak faaliyetlerini 5 fabrikada, satışlarını 6 coğrafi bölgede sürdüren OYAK çimento Grubu, İMKB ilk çeyrek sonuçlarına ve FAVÖK sıralamasına göre Türkiye nin en başarılı 4 çimento şirketini çatı
Oyak çimento'dan yapılan açıklama şöyle:
2011 İLK çEYREK MALİ SONUçLAR İMKB
GRUPLAR Klinker (Ton/Yıl) Yüzde Pay
1 OYAK 8.500.000,00 14%
2 Heidelberg-Sabancı 6.500.000,00 10%
3 Limak 5.365.000,00 9%
4 Sabancı 4.615.420,00 7%
5 Nuh 4.400.000,00 7%
6 As çimento 4.300.000,00 7%
7 çimentaş 3.928.000,00 6%
8 Sanko 3.369.300,00 5%
9 Vicat 3.147.360,00 5%
10 Batı Grubu 2.400.000,00 4%
11 Cimpor 2.400.000,00 4%
12 Aşkale 2.143.500,00 3%
13 Göltaş 2.046.000,00 3%
Diğer: 9.630.500,00 15%
14 Denizli 1.810.000,00 3%
15 Tracim 1.650.000,00 3%
16 Bursa 1.400.000,00 2%
17 Kipaş 1.400.000,00 2%
18 Titan Ado 1.155.000,00 2%
19 Sançim 1.023.000,00 2%
20 Yurt Muş 742.500,00 1%
21 SET Afyon 450.000,00 1%
TOPLAM 62.745.080,00
Kaynak: İMKB, Sıralama FAVÖK 'e göredir.
Bugün KAP 'ta sonuçlarını paylaşan OYAK çimento Grubu şirketleri 1Q sonuçlarına göre;
Mardin çimento, FAVÖK ve net kar marjı oranlarında Türkiye çimento sektörünün açık ara lideri, Türkiye 'nin en başarılı, en fazla katma değer yaratan endüstriyel tesislerinden biri olmuştur. Ünye çimento, 2010 'un son çeyreğinde yakaladığı ivmeyi sürdürmüş, satış ve karlılığını en fazla artıran şirketlerden biri olmuştur. Adana çimento, maliyetlerine ilişkin aldığı önlemler neticesinde karlılığını artırmış, bölgedeki rakibinin üzerinde neticeler elde etmiştir.
Aslan çimento, 2009 sonunda ettiği 36 Milyon TL zararın ardından OYAK tarafından devralınmış, 2010 yılını 1 Milyon TL net karla tamamlamış, 2011 ilk çeyrek sonuçlarında sektörün en iyi 4. FAVÖK oranına ulaşmış, dönemi bölgedeki iki rakibinin önünde tamamlamıştır.
Bolu çimento, bölgesel kapasite fazlası ve aşırı rekabet sorunlarını ikinci çeyrekten itibaren ürün çeşitlendirmesi ve diğer bazı önlemler ile aşmayı öngörmektedir.
2010 YILI VERGİ REKORTMENLERİ OYAK çİMENTO GRUBU 'NDA
MARDİN çİMENTO: Tahakkuk eden 19.9 Milyon TL kurumlar vergisi ile Türkiye 'nin en çok vergi ödeyen 98. şirketi olmuştur. Mardin ilinde en çok vergi veren ilk 100 şirket toplam 23 Milyon TL ödemiş, bu toplamın %87 'si Mardin çimento tarafından ödenmiştir.
ÜNYE çİMENTO: 14.1 Milyon TL vergi kurumlar vergisi tahakkuk etmiş, Ordu ili birincisi olunmuştur. İl ikincisi 2.8 Milyon TL vergi ödemektedir.
ADANA çİMENTO: 13.5 Milyon TL kurumlar vergisi tahakkuk etmiş, Adana İl birincisi olmuştur.
BOLU çİMENTO: 3.2 Milyon TL vergi ile Bolu ili üçüncüsüdür.
10 MİLYON TON SATIş 1 MİLYAR TL CİRO
OYAK çimento Grubu 2010 yılında Türkiye rekoru kırarak 10 Milyon Ton çimento satışı gerçekleştirmiş, 1 Milyar TL satış hasılatına ulaşmıştır. 7.8 Milyon Ton iç satış ile %16.3 pazar payına ulaşılmış, pazar liderliği korunmuştur.
2011 yılında sektörün %8 'den az olmamak üzere büyümesi, genel seçimler nedeniyle çimento talebinin canlı olması, devam eden ve planlanan büyük projeler sayesinde iç pazarın iyi bir yıl geçirmesi öngörülmektedir.
Dış pazarların 2010 ile benzer bir seyir izlemesi, Ortadoğu ülkelerinin talebinin sürmesi, Rusya 'ya ihracatın artması beklenmektedir.
Türkiye çimento Endüstrisi 'nin kapasite ve pazar lideri olarak faaliyetlerini 5 fabrikada, satışlarını 6 coğrafi bölgede sürdüren OYAK çimento Grubu, İMKB İlk çeyrek sonuçlarına ve FAVÖK sıralamasına göre Türkiye 'nin en başarılı 4 çimento şirketini çatısı altında barındırmaktadır.
2011 İLK çEYREK MALİ SONUçLAR İMKB
OYAK çİMENTO GRUBU - TÜRKİYE KARşILAşTIRMASI
FAVÖK Net Kar Marjı ROIC Temettü Verimi
1 Mardin çimento 38,1% 31,6% 7,7% 8,1%
2 Ünye çimento 28,3% 18,8% 3,5% 7,3%
3 Adana çimento 23,6% 20,8% 1,9% 6,2%
4 Aslan çimento 21,7% 6,1% 0,8% 0,0%
5 çimsa 20,1% 10,2% 1,4% 7,2%
6 Batısöke çimento 19,4% 16,5% 1,6% 2,5%
7 Göltaş çimento 16,1% 6,4% 0,9% 0,6%
8 Akçansa 14,9% 4,5% 0,9% 2,5%
9 Nuh çimento 12,6% 3,3% 0,6% 2,3%
10 Bursa çimento 11,3% 9,5% 3,2% 3,0%
11 Batı çimento 11,0% 6,3% 1,2% 0,5%
12 Konya çimento 9,1% -16,6% -2,0% 1,0%
13 çimentaş 6,8% -2,5% -0,3% 0,0%
14 Bolu çimento 6,6% -0,1% 0,0% 4,5%
15 Afyon çimento -4,0% -10,8% -1,6% 0,2%
Kaynak: İMKB, Sıralama FAVÖK 'e göredir.
Bugün KAP 'ta sonuçlarını paylaşan OYAK çimento Grubu şirketleri 1Q sonuçlarına göre;
Mardin çimento, FAVÖK ve net kar marjı oranlarında Türkiye çimento sektörünün açık ara lideri, Türkiye 'nin en başarılı, en fazla katma değer yaratan endüstriyel tesislerinden biri olmuştur.
Ünye çimento, 2010 'un son çeyreğinde yakaladığı ivmeyi sürdürmüş, satış ve karlılığını en fazla artıran şirketlerden biri olmuştur.
Adana çimento, maliyetlerine ilişkin aldığı önlemler neticesinde karlılığını artırmış, bölgedeki rakibinin üzerinde neticeler elde etmiştir.
Aslan çimento, 2009 sonunda ettiği 36 Milyon TL zararın ardından OYAK tarafından devralınmış, 2010 yılını 1 Milyon TL net karla tamamlamış, 2011 ilk çeyrek sonuçlarında sektörün en iyi 4. FAVÖK oranına ulaşmış, dönemi bölgedeki iki rakibinin önünde tamamlamıştır.
Bolu çimento, bölgesel kapasite fazlası ve aşırı rekabet sorunlarını ikinci çeyrekten itibaren ürün çeşitlendirmesi ve diğer bazı önlemler ile aşmayı öngörmektedir.
KLİNKER KAPASİTESİNE GÖRE OYAK çİMENTO GRUBU TÜRKİYE 'NİN EN BÜYÜK çİMENTO GRUBUDUR.
Kaynak: TçMB, şirket faaliyet raporları, web siteleri
2010 YILI VERGİ REKORTMENLERİ OYAK çİMENTO GRUBU 'NDA
MARDİN çİMENTO: Tahakkuk eden 19.9 Milyon TL kurumlar vergisi ile Türkiye 'nin en çok vergi ödeyen 98. şirketi olmuştur. Mardin ilinde en çok vergi veren ilk 100 şirket toplam 23 Milyon TL ödemiş, bu toplamın %87 'si Mardin çimento tarafından ödenmiştir.
ÜNYE çİMENTO: 14.1 Milyon TL vergi kurumlar vergisi tahakkuk etmiş, Ordu ili birincisi olunmuştur. İl ikincisi 2.8 Milyon TL vergi ödemektedir.
ADANA çİMENTO: 13.5 Milyon TL kurumlar vergisi tahakkuk etmiş, Adana İl birincisi olmuştur.
BOLU çİMENTO: 3.2 Milyon TL vergi ile Bolu ili üçüncüsüdür.
10 MİLYON TON SATIş 1 MİLYAR TL CİRO
OYAK çimento Grubu 2010 yılında Türkiye rekoru kırarak 10 Milyon Ton çimento satışı gerçekleştirmiş, 1 Milyar TL satış hasılatına ulaşmıştır. 7.8 Milyon Ton iç satış ile %16.3 pazar payına ulaşılmış, pazar liderliği korunmuştur.
2011 yılında sektörün %8 'den az olmamak üzere büyümesi, genel seçimler nedeniyle çimento talebinin canlı olması, devam eden ve planlanan büyük projeler sayesinde iç pazarın iyi bir yıl geçirmesi öngörülmektedir.
Dış pazarların 2010 ile benzer bir seyir izlemesi, Ortadoğu ülkelerinin talebinin sürmesi, Rusya 'ya ihracatın artması beklenmektedir.