Genel

OYAK otomotiv ve çimento işlerini birbirinden ayıracak!

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, fonu 2020-2030'lu yıllara taşıyacak şekilde organizasyon yapısında değişiklikler yapılacağını belirterek, şu ana kadar birlikte yürütülen otomotiv ve çimento işlerinin birbirinden ayrılacağını söyledi

Ordu mensuplarının yardımlaşma ve emeklilik fonu Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, fonu 2020-2030'lu yıllara taşıyacak şekilde organizasyon yapısında değişiklikler yapılacağını belirterek, şu ana kadar birlikte yürütülen otomotiv ve çimento işlerinin birbirinden ayrılacağını söyledi


Renault Mais genel müdürlüğü ve yönetim kurulu başkanlığı görev değişiklikleri hakkında düzenlenen basın toplantısında sorular üzerine Erdem, "OYAK'ı 2020, 2025, 2030'lu yıllara taşıyacak şekilde organizasyon yapısının revize edilmesi söz konusu. Bu kapsamda otomotiv grubunda biz OYAK olarak kişilere değil ekiplere yöneliyoruz, çok çalışıyoruz" dedi


OYAK'a genel müdür olarak dört ay önce atandığını belirten Erdem, "Otomotiv, çimento-beton yapılanma gereği yıllar içinde birlikte yürütüldü ama takdir edersiniz ki ikisi de çok önemli sektörler. Yoğunluğunuzu, konsantrasyonunuzu daha çok vermeniz adına bu sektörlerin ayrılması lazım. Bunun ilk işaretlerinden biri de bu (toplantıdır)" dedi.


Erdem, çimento-beton sektörüyle ilgili görevlendirme çalışmalarının devam ettiğini belirtti.


Hürriyet 




Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...




Renault'nun 16 yıldır Genel Müdürlük koltuğunda oturan İbrahim Aybar, görevi Dr. İzzet Berk Çağdaş'a devretti. Aybar, grup bünyesinde Renault Mais Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmaya devam edecek. Çağdaş, otomotiv dünyasının içinden gelen bir isim olarak biliniyor. 1991-2007 yılları arasında Doğuş Grubu'nda bankacılık da dahil üst düzey görevlerde çalışan Çağdaş, 2007'den itibaren de Doğuş Otomotiv Grubu'nun CFO'su olarak görev yaptı.


311 BİN ÜYELİ FON


Yeni görevlendirme ile ilgili düzenlenen toplantıda konuşan Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, yaklaşık 40 yıldır Renault ile ortaklıklarının başarılı ve güçlü şekilde devam ettiğini söyledi. Kendisinin de 4 aydır görevde olduğunu anlatan Erdem, yeni stratejiler belirlediklerini kaydetti. Çağdaş'ın transferinin gelecek hedeflerinde ne kadar ciddi olduklarını gösterdiğini vurgulayan Erdem, “Önümüzdeki yılların hedeflerine ulaşmak için ekip zihniyetiyle hareket edeceğiz. Türkiye'de 311 bin üyesi bulunan bir fonuz ve üyelerimize karşı sorumluluğumuz var. Değişimin gerekliliğine inanıyoruz. Organizasyon yapısı 1 yılda da 3 yılda da değişebilir. 10 yıl sonunda da olabilir” dedi.


OYAK bünyesinde yer alan otomotiv ile çimento ve betonun daha önce aynı çatı altında yönetildiğini ifade eden Erdem, bunların farklı sektörler olması nedeniyle yönetimlerini ayıracaklarını dile getirdi. Otomotiv ile çimento ve betonun artık sektörlere vakıf insanlar tarafından yönetileceğini anlatan Erdem, farklı sektörlerde de yatırımı düşündüklerini belirtti.


DEĞERLERİ OLAN MARKA


Berk Çağdaş da Renault'ya genel müdür olmanın ve bayrağı İbrahim Aybar'dan devralmanın kendisine gurur verdiğini söyledi.


Ben bir profesyonelim

Daha önce Renault'nun Türkiye pazarındaki en büyük rakiplerinden birisinde çalışması ile ilgili olarak Dr. İzzet Berk Çağdaş şu ifadeleri kullandı: “Ben bir

profesyonelim. Bir takım oyuncusuyum. Hangi takımdaysam o takımın başarısı için elimden geleni yaparım. Doğuş Grubu'nda 26 yıl hizmet ettim. Benim bir takım hedeflerim var. Bu hedeflere ulaşmak için daha güçlü bir takımda yer almak istedim.”


Çağdaş, bayrağı daha da ileri taşımak için çalışacağını vurguladı. Babasının 35 yıl Renault marka araba kullandığını ve kendisinin de araba kullanmayı onda öğrendiğini kaydeden Çağdaş, bu nedenle Renault'nun kendisi için kalbi değerleri olan bir marka olduğunu aktardı.


OYAK'ın Türkiye'de kendi kaynağını yaratan bir marka olduğunu belirten Çağdaş, daha kârlı ve sürdürülebilir bir şirket hedeflerinin olduğunu bildirdi.




Sözcü